tijdens het werken met de vrachtwagen...

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 13 okt 2012, 18:33

Waar ik het in het topic "de kastelenritten van Johan" over had, doe ik even in dit topic plaatsen. Omdat het bij de kastelenritten gaat om ritten met de Goldwing naar kastelen, en in dit topic het totaal niets met motoren te maken heeft. Weet ook niet dus of het eigenlijk iemand interesseert. Maar, net als bij de kastelenritten, probeer ik mooie foto's te plaatsen. En misschien heb je ooit zo iets van: hee, dat is daar wel mooi, misschien leuk om daar eens naartoe te gaan. De meeste kilometers die ik met de vrachtwagen rij, zijn snelweg kilometers. Gemiddeld per week maak ik 3.300 km. Meer kun je niet maken, want wij zijn heel erg aan rijtijden gebonden. Elke overtreding blijft 28 dagen zichtbaar op de chauffeurskaart van de digitale tachograaf. Dat is een soort spion die je in de vrachtwagen erbij hebt.

Simpel de rijtijdenwet zoals die voor enkelbemande voortuigen geldt:
-je mag 9 uur rijden per dag. 2x per week mag je dat uitbreiden naar 10.
-je moet 45 uur rust hebben in het weekend. Mag je verkorten tot 24 uur, maar dat moet je daarna compenseren, dus verkort je het naar 24 zonder doordeweeks te compenseren, zou je weekend erna 45+(45-24=)21= 66 uur stil moeten staan. In die rust mag de auto geen meter bewegen, want dat registreert de tachograaf en is je rust onderbroken, dus 28 dagen lang risico van bekeuring.
-je dagelijkse rust moet 11 uur zijn en binnen 24 uur vallen. Dus begin je om 06:00 uur, mag je uiterlijk tot 19:00 uur werken, dan 11 uur maken. Als je om 19:05 rust gaat maken heb je 5 minuten te weinig rust, ook al sta je 11 uur stil, in de 24 uur heb je dan maar 10:55. Deze rust mag je 2x per week verkorten naar 9 uur. Dan zou je dus 15 uur mogen werken in plaats van 13. Je mag ook een blok van 3 uur en een blok van 9 uur maken, dat telt hetzelfde als 11 uur.
-per 2 weken mag je maximaal 90 rij-uren hebben. Dus rij je week 1 4x9 uur en 2x10 uur (dat is het maximale) = 56 uur, mag je week 2 maar (90-56=) 34 uur rijden.

Er zitten nog wat meer regels in de rijtijdenwet, maar zoals hierboven heb je een aardig idee.

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van. Je zit veel onder stress te werken, want rij je 10 uur en 2 minuten, krijg je er een bekeuring voor. Spanje is heel duur met bekeuringen, tel voor 2 minuten teveel rijden iets van tussen de 700 en de 1.000 euro boete. Ook met je rust, heb je 8:58 uur rust in plaats van 9:00 uur, kost je dat ook weer tussen de 700 en 1.000 euro in Spanje. En dat zo voor elke overtreding. In Spanje gebeurd het vaak dat je dan als je controle krijgt enkele duizenden euro's moet betalen. Gevallen van 10.000 - 20.000 euro boete bestaan daar echt. Het transport is al jaren een slappe branche met hele kleine marges. Dus, zeker een klein bedrijf, kan zo'n bekeuring van 10.000+ euro's niet betalen. De auto wordt dan aan de ketting gelegd, je krijgt een claim, een vaak eindigt het in faillissement.

Denk je dat dit overdreven is, plaats ik hieronder een link waar er een heel topic over gaat:
http://www.chauffeursforum.nl/transport ... panje.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Doordat de bekeuringen zo hoog zijn, en je toch het meeste uit de rijtijdenwet moet halen, zie je dat, meestal oosteuropeanen, gevaarlijk aan het begin van de uitvoegstrook bij een pomp of parking aan de snelweg staan, of zelfs op vluchtstroken. Daar moeten ze dan 9 of 11 uur rust maken. Geloof me, je doet geen oog dicht als je daar staat. Maar de vorige parkings zullen vol geweest zijn, de rijtijdenwet is op, bekeuring te duur, dus moet je dan zo gaan staan. Voor een buitenstaander nauwelijks te begrijpen.

Verder hebben we nog een paar nadelen als chauffeur, dat zijn de ladingdiefstallen. Zeker met opleggers met schuifzeilen. En dan heb je nog brandstofdiefstal (tussen de 700 liter en 1.400 liter heeft een vrachtwagen meestal aan diesel in de tanks), of nog erger, je wordt tijdens je slaap beroofd. Zeker aan de middellandse zee, pak het stuk tussen Marseille en Cadiz, gebeurd dat veel. Met de ergste plekken Marseille, Beziers-Narbonne, Barcelona, Valencia.

Maar, het vak heeft ook nog mooie kanten. En dat blijft me motiveren om het te blijven doen. Je ziet nieuwe plaatsen, je leert nieuwe mensen kennen, bouwt nieuwe vriendschappen op, en wat ik persoonlijk het leukste vind is de dingen van de landen waar je komt ontdekken, en dan speciaal het eten. Met koffie heb ik dat trouwens ook. Vind dat gewoon mooi om te kijken hoe het eten in andere landen smaakt. Frankrijk is bijvoorbeeld leuk met de routiers restaurants. Nadeel is dat je er altijd pas na 19:00 uur kunt avondeten, maar voordeel is dat het er altijd gezellig is. Staan meestal grote tafels, en je schuift gewoon aan op de eerste lege stoel die je tegenkomt. Dus je hebt altijd aanspraak, je zit nooit zielig alleen te eten. En je weet nooit met wie je aan tafel zit. In Italie zat ik eens (dikke 10 jaar terug) met een Engelsman, en Fransoos en een Zweed aan één tafel te eten in het weekend. 4 verschillende nationaliteiten, maar we begrepen elkaar perfect. In Spanje vroeger ook altijd veel leuke weekenden gestaan met Engelsen. Was altijd feest met die mannen. Helaas is dat nu minder. In het buitenland zie je steeds minder west-europese chauffeurs rijden, zeker die ook nog het weekend ergens staan.

Wat ik in dit topic een beetje wil doen, is zo af en toe eens een reisverslagje van m'n werk maken. En lekker wat foto's erbij plaatsen. Niet van vrachtwagens hoor, maar gewoon noem het "voorruitfoto's".

In Frankrijk rij ik veel binnendoor met de vrachtwagen. En je komt dan af en toe door best interessante plaatsjes. Onderstaande 2 kastelen kwam ik daar bijvoorbeeld tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Deze in Zwitserland:

Afbeelding

En deze in oost-Duitsland:

Afbeelding

Stoppen lukt er meestal niet, daar is de vrachtwagen te lang voor, die kun je niet overal kwijt. Maar bijvoorbeeld eens in Italie, toen we met 3 man in Orte stonden, zijn we tevoet naar het dorp gelopen (ligt boven op een berg), en hebben het daar eens bekeken, en natuurlijk koffie gedronken. Dan kun je toch een beetje wat zien van het land tijdens je weekendrust, in plaats van alleen maar snelweg.

Moet nog het één en ander aan fotomateriaal bijwerken, maar zal het hier in het topic een beetje bijhouden. De kastelen-ritten zullen de komende maanden niet veel voorkomen. Denk pas in maart weer voor het eerst. Als het weer mooi weer is, met blauwe lucht.
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 28 apr 2013, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 13 okt 2012, 18:36

en kennen jullie deze nog? :

Afbeelding

Was ik al eens eerder geweest, maar kwam er pas geleden nog eens langs, en zag het kasteel van een afstandje liggen, dacht even foto maken.

Dat is in Bad Bentheim, waar we toen hebbeng gegeten met die toertocht van Aaldert en Bennie.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 13 okt 2012, 18:44

En natuurlijk niet alleen kastelen. Want zie die best weinig onderweg. Die hierboven zijn de enige waar ik onderweg met de vrachtwagen foto van heb gemaakt. Maar ook van dit soort foto's hieronder:

Afbeelding

Bovenstaande is op een parking van Genève naar de Mont Blanc tunnel. Gewoon leuke foto met die mooie berg op de achtergrond.

Of deze hieronder:

Afbeelding

Dat was toen ik had gelost in Mégève in Frankrijk, de bergen in daar richting MontBlanc. Moest er bij een bricolage bedrijfje lossen. Volle bak hout, 25 ton. De vrachtwagen had het moeilijk daar naar boven. Best veel toeristen, en daar sta je dan te hannessen met dat grote ding. Achteruit vanaf de drukke weg een krap poortje insteken om te lossen. Maar het is er wel mooi. Daar ook dan deze foto dus van.

Deze hieronder is bij een meer in Zweden, vlakbij het skigebied Are. Konden wel 100 vrachtwagens staan op die parking. Maak je hier niet mee. Hier is de grond duur. Daar niet. Stond trouwens geen enkele vrachtwagen. Hier overnachten, 's-mogens wakker worden, en dan lekker buiten de auto van ontbijtje genieten. Dat is mooi. Dat zijn de momenten waar ik het voor doe:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Pux » 13 okt 2012, 23:33

Da ware weer mooie foto´s Johan ! :D
Greets Erny

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door RonalT » 13 okt 2012, 23:58

Ongeloofelijk, Johan rijdt een willekeurig land en wat ziet hij als eerste een kasteel :lol:
Maar je bent niet de enige hoor.....

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door joeggen » 14 okt 2012, 10:45

ach.... :? ik zelf heb 26 jaar op deze routes gezeten en heb er net zo veel mooie herinneringen aan als die wat Johan beschrijft...
Maar geloof me ik heb 4 jaar geleden noodgedwongen een omscholing moeten doen en hoewel ik het rijden op de vrachtwagen mis, mis ik het leven eromheen helemaal niet,
Als ik nu deze streken nog eens wil bezoeken, dan tank ik mijn 1200 vol en ga op pad.
En geloof me dat de mensen die ik met mijn motor tegenkom mij net even iets anders benaderen en behandelen dan toen ik ze in de vrachtwagen tegenkwam, want laten we eerlijk zijn Johan, ik ken het leven van een vrachtwagenchauffeur, en over het algemeen is de behandeling en omgang met deze beroepsgroep ronduit schandalig en respectloos te noemen, en ik ben blij dat ik niet meer als een sigeuner moet bedelen om savonds nog ergens een parkeerplaatsje en wat te eten te krijgen.
Ik heb het hoogste respect voor de mensen die serieus met hun vak bezig zijn, maar laat mij maar lekker als toerist op deze mooie plaatsen komen dan heb ik tenminste de tijd on er op mijn gemak wat rond te neuzen en moet ik niet na drie kwartier weer verder om mijn lading ergens afgeleverd te krijgen. :?
Ma goed kerel, blijf trots op je vak en verwen ons maar verder met mooie fotos. :wink:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 14 okt 2012, 13:06

Jos, heb je gelijk in. Wat respect betreft zitten we op niveau zigeuner / lepra patiënt. Zeker ook bij klanten, waar je toch verwacht dat ze blij zijn dat je hun spullen komt brengen.

Was vandeweek bij dokter. Heb ontsteking in bovenarm. Hij vroeg of ik zwaar werk had. Want dat hoorde hij weleens. Stel je voor, supermarkten bevoorraden. Hele dag in drukke verkeer en met rolcontainers lopen te sjouwen en trekken. Nee zei ik hem, ik heb geluk. In de regel alleen 2 deurtjes open maken. Laden en lossen wordt gedaan.

Maar om de ritten met een motor te doen heb je centen nodig. Die verdien ik met de vrachtwagen. En daar gaat het om, dat de centen binnenkomen. Een dagje touren, zeg 300 km, even wat eten en drinken, 50-70 euro per dag ben je zo kwijt hè :-(

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 14 okt 2012, 13:09

RonalT schreef:Ongeloofelijk, Johan rijdt een willekeurig land en wat ziet hij als eerste een kasteel :lol:
Maar je bent niet de enige hoor.....

Afbeelding
Ja t'is wat hè :-). Maar kom heel veel mooie dingen tegen. Zal er hier wat meer gaan plaatsen :-)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6735
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door De Motormuis » 15 okt 2012, 23:14

Hey Johan.

Leuke verhalen weer en ook mooie foto's.
Ga maar lekker door dan hebben wij weer wat te lezen
en te zien.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Rongoos » 20 okt 2012, 23:38

je maakt me bijna ook enthousiast om kasteeltjes te gaan bekijken :D
Wie weet wat ik nog tegen kom op mijn pad. In ieder geval heb ik altijd al vrachtwagen chauffeur willen zijn.
Fantastisch om zo europa te doorkruizen.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 21 okt 2012, 08:25

Rongoos schreef:je maakt me bijna ook enthousiast om kasteeltjes te gaan bekijken :D
Wie weet wat ik nog tegen kom op mijn pad. In ieder geval heb ik altijd al vrachtwagen chauffeur willen zijn.
Fantastisch om zo europa te doorkruizen.
:-). De tijden zijn wel veranderd Ron. Het verre werk kunnen de Nederlanders amper nog doen, doen alleen nog oosteuropeanen. Terwijl wij vroeger de pioniers waren (gele Rijnaert uit Moerdijk reed naar Pakistan, is daarna "verhuist" naar Hongarije, was daar heel groot, maar failliet gegaan. Groene Rijnaert rijdt nog wel, is pas geleden zelfs naar Afghanistan geweest, maar enkel met chauffeurs die geen woord Nederlands spreken. Jan de Lely rijdt naar Kazachstan, Rusland, Turkije en Marokko, maar heeft inmiddels bijna hele park op Roemeens kenteken staan. Centrum Valkenswaard was vroeger ook Balkan, Turkije en Sovjet Unie, maar is overgenomen door Essers Genk, rijdt voornamelijk met Moldaviërs. En kan zo nog een tijd doorgaan.

Heb daarom ruim 8 jaar geleden al besloten om zelf mijn diploma te halen en gewoon op m'n eigen auto te gaan rijden op de landen waar ik zelf wil. Alles zelf beslissen, en als je vrij wil ben je vrij, geen toestemming aan de werkgever vragen.

Bijkomend leuk van de vrachtwagen (ook in loondienst) is: je zet de muziek op die je wil, je kan roken wanneer je wil (ook al rook ik niet), je houd pauze wanneer je wil, je kunt je werkplek (cabine) lekker naar eigen smaak inrichten...

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Maar het is waar je voor kiest.

Volgende week ga ik weer rijden, dan zal ik hier regelmatig foto's / verslagje plaatsen.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Rongoos » 21 okt 2012, 11:29

juist die vrijheid en de wetenschap dat men niet de gehele dag over je schouder mee zit te kijken spreekt me aan.
Ikzelf werk bij de KLM, waar ik de beladingen en het loadsheet maak voor de vluchten vanuit AMS en naar AMS toe.
Verschrikkelijk leuk werk, het ene moment hang je aan de telefoon met Tokyo en 2 min later belt Istanbul. Ook ik heb een zekere mate van vrijheid, als de belading en het loadsheet maar op tijd is kan ik in principe zelf mijn rookpauzes indelen. Maar ja nadeel is ook dat je nooit een half uur niks hebt en dus eet met het bordje op je toetsenbord. Ik ben op dit moment een thuis cursus logistiek management (HBO) aan het doen omdat ik niet eeuwig hetzelfde werk wil doen. Ik leer momenteel dus veel van de transport wereld en de problematiek waar ze mee te maken krijgen. Ook het "groene rijden" is tegenwoordig volgens mij erg belangrijk geworden. Maar je hebt gelijk als je zegt dat het er allemaal niet eenvoudiger op is geworden voor de chauffeurs.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 21 okt 2012, 12:00

Het groene rijden :-). Heb 6-7 weken terug voor de code-95 (weer een nieuwe regel die je weer geld kost), het praktijk gedeelte alvast gedaan. Dat was dat zuinige rijden. Met een Dafje 65/75. Eerste rondje eigen rijstijl. Verbruik 20,5 liter op 100 km. Daarna zelfde rondje, maar dan volgens het "nieuwe rijden". Verbruik 22,2 liter op 100 km. Zei die man van de rijschool daarna ook dat ik net zo goed thuis had kunnen blijven. Maar het is plicht, 35 uur nascholing in 5 jaar. Dagje "nieuwe rijden" kostte me wel 450 euro incl btw :-(

Kantoor heb ik ook op gezeten. Maar was niets voor mij. Elke dag dezelfde mensen, elke dag zelfde dingen doen, elke dag zelfde irritaties, elke dag zelfde tijd opstaan... Nee, vond ik niets. Heb nu zo'n all-in vakantie. Ultra all-in nog wel. Wat ik ervan vind: het lijkt wel een ziekenhuis! Hele dag op een bedje liggen, tussen dezelfde mensen, 3x per dag eten en voldoende drinken. Zit niet voor niks halve dag op internet. Zo'n resort waar verder helemaal niets is. En alleen op excursie gaan doe je ook niet. En de vrouw... Dat weet je wel denk ik of die mee wil op excursie of niet... :-(

Toch zijn er nog wel paar andere beroepen die ik graag zou willen doen. Ben van nature niet jaloers. Maar uitzonderingen zijn er: Chris Zeegers bijvoorbeeld. Betaald de hele wereld mogen zien! :-(. Maar gewoon reisboeken maken ofzo, of eraan meewerken, lijkt me ook mooi.

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Henkie de ledman » 21 okt 2012, 12:39

Ook ik heb op zo apparaat gereden, dus ik weet wat er allemaal word bedoeld..ALLEEN,, de laatste tijd hebben ze lijkt wel allemaal heel veel haast.
ik rij dagelijks miet mijn auto van Zwijndrecht naar de Maasvlakte, daar rijden heeeeel veeeel vrachtauto ook naar toe..
Ik word per dag dus heen en terug wel 1 of 2 keer bijna van mijn sokken gereden om dat er weer 1 is die zo nodig van zijn CC af moet omdat hij dan moet inhalen met 2 km verschil.. je zit daar dan ongeveer 5 min achter en dan heeft hij 2 andere vrachtauto;s ingehaald.
Ook met grote regelmaat is er wel ergens een ongeluk. in een tunnel of gewoon op de weg..
Van de week nog rij ik met 100 de tunnel in en achter mij een vrachtauto,, ik ga ook met 100 naar boven.. die vrachtauto komt in de vrije val en zit bijna op mijn achterbank , hij sein en toetert als een gek.. Ojee nou moet hij remmen.. En dat in de Tomassen tunnel bij Rozenburg..
Dan gaan ze de container afzetten en staan ze een uur te wachten want stel je voor dat ze 65 min moeten wachten..
Dan krijgen we het op en afzetten van containers. Ik zet zelf die dozen op een vrachtauto en haal ze er ook af..
Als je zo staat te wachten ( waar ik heel goed in ben ) dan komen de truckers aan en moeten achteruit inparkeren.. nou dat is voor veel chauffeurs niet zo makkelijk..Dan snap ik ineens die haast om er te komen, ze hebben alle tijd nodig om in te parkeren.
Zelf heb ik ook containers gereden en ook ik prikte wel eens mis.. maar sommige blijven mis prikken.. en als ze dan staan staan ze nog scheef ook.
Dan komen ze van de terminal af en gaan ze buiten de poort op de weg lekker hun papieren invullen en blokkeren ze bijna de hele weg.
Lekker irritant voor mensen die daar ook langs moeten, ook andere truckers.
Dan de andere kant op, rijden ze zo dicht achter elkaar dat ze elkaars kenteken nummers kunnen lezen en dan bedoel ik niet het keteken maar het nummer wat er klein is ingeslagen.. Moet jij rechts afbuigen, dus een afrit af dan kan je er niet eens tussen..
Nu weet ik ook dat deze chauffeurs een hele andere instelling hebben dan de chauffeurs die buitenland rijden..

ongeveer 2 jaar geleden zaten wij met 4 man in de auto om te gaan werken, toen wij net achter de trailer reden en die zijn knipper uitgooiden en gewoon ging... dus ik toeteren, seinen maar helaas.. het scheelde 2 cm ik moest zo hard remmen dat de banden rook voormde.. gelukkig zag de auto achter mij het zien gebeuren, en remde ook als een gek..Wij hadden geen schade maar wel een hoge hartslag.. toen wij de auto inhaalde en hem gebaarde even te stoppen deed hij dit dus niet.. Wel had hij een container erop staan van de bekende merk met de ster.. dus hopen dat hij bij ons moest zijn..
Ik reed ergens anders op het terrein en iemand riep mij open vertelde dat de auto met dat kenteken daar en daar stond.. Nou mijn dag kon niet meer stuk.. ik daar heen.. en ja hoor daar stond hij.. Iemand anders had zijn Doos er al afgehaald en er kwamn al iemand met een nieuwe.. die nam ik even over van hem en ging over zijn trailer.. ik liet hem zakken maar remde niet af met vieren.. met een grote knal kwam hij op zijn trailer... hij gaf een duim.. dat hij goed stond... maaaaaar ik tilde hem weer op.. 33 ton he zo container..
weer liet ik hem zakken maar dan net naast zijn twistloks.. knal daar stond hij.. nu geen duim... wat raar.. klik ik liet hem los.. en melde mijn collega;s dat deze zo maar effe moest laten staan.. JA dan gaan ze bellen naar het kantoor die ons weer oproept dat die container niet goed staat.. en hup ik er weer heen..ga er boven staan doe even mijn motor uit.. anders versta ik hem niet.. en vraag of hij een probleem heeft.. JA HIJ STAAT NIET GOED>>>> schreeuwde hij.. JA DAT WEET IK>>>> schreeuwde ik terug.. dat schreeuwen moet namelijk ik zit 14 meter hoog.. .. ik ging maar effe naar beneden om hem iets duidelijk te maken.. wat er was gebeurd..
en dat er wel eens dooie hadden kunnen vallen met zijn actie op de rijksweg. en die dooie had ik kunnen zijn.
Hij bood me zijn excuus aan.. wat ik aanvaarde.. en ging weer naar boven en zette gewoon rustig zijn doosje op zijn trailer..
Was wel een kans op 100 dat net die chauffeur bij ons kwam.. ..
Toch heb ik de indruk.. dat sommige chauffeurs meer wat wat anders bezig zijn dan met rijden..in de container sector. dan..

zo tot zo ver mijn verhaal over container chauffeurs.. in onze regio..
heb er nog veel meer maar dat zal ik jullie besparen.. of voor een andere keer bewaren.
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Rongoos » 21 okt 2012, 13:15

Ach Henk, als je dagelijks op de snelweg zit moet je toch beamen dat het niet alleen de vrachtwagen chauffeurs zijn die rijden als een gek.
Het lijkt wel of iedereen haast heeft tegenwoordig, even invoegen en direkt 3 banen oversteken naar de meest linkse zie je ook bijna dagelijks gebeuren.
En 140 aan komen scheuren op een weg waar het zo druk is dat de gemiddelde snelheid rond 90 km p/u zit en dan volop in de remmen waardoor de auto's achter hem bijna een noodstop moeten maken.
Ik doe daar allemaal niet meer aan mee. ik zit met mijn wing rustig op de rechterbaan 80 a 90, is niet hard maar ik hoef meestal geen noodstop te maken wat dus links van me regelmatig gebeurd.
Ik ben blij dat ik in ploegendienst werk, als ik om 6 uur begin ga ik om 5.10 van huis en is het nog lekker rustig op de weg, maar moet ik nou om 7u beginnen dan ga ik om 6.10u van huis en dan is meestal al mega druk. Een heel verschil met een tiental jaren geleden.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Plaats reactie