Zuiger uit cylinder

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Zuiger uit cylinder

Bericht door Herman1 » 27 sep 2011, 07:47

Nou dat is weer wat, dacht even de de cylinderkop eraf. Die eraf vande 2 kleppen van de uitlaat teveel speling, ok maat er zatten ook krassen op de kop boven in. Verder gekeken bij de cylinders en dar zat een minimale groefje als je goed kijkt, en je kon hem voelen GRRRR. Nou is de vraag is de schrapveer gebroken of niet, en omdat zeker te weten wil ik de zuiger eruit hebben. kop moest eraf inde rechtse cylinder koelvloeisof.
Om die zuiger eruit te krijgen moet ik dan de hele motor eruit bouwen GRR. Of heeft iemand ervaring ermee terwijl hij er nog ingebouwd is. Dat is de vraag!!!
Trouwens dit is weer zo n motor gekocht in maart 2011 in Almere en waar van de ene in de andere REPERATIE valt. Nou kan ik wel veel zelf maar het begint wel te irriteren.
Maar god zijdank is hij gestopt...

peter

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door peter » 27 sep 2011, 08:46

Goed nieuws!!!!!!! Jij hebt de kans om je motorblok van binnen te bekijken!!!! Je zal hem echter uit moeten bouwen en echt helemaal uit elkaar moeten nemen. Om de zuigers uit de cilinder te krijgen zal je het blok moeten splitsen. Dat had sowieso gemoeten omdat die kras eruit geslepen (gehohnt) moet worden. Bij een diepere kras zal je zelfs een overmaat zuiger moeten nemen. Ik zou toch maar eens kontakt opnemen met die zaak in Almere, die bestaat nog steeds alleen heet die nu Allwings en volgens mij zijn ze ook verhuisd.

Ik heb recent een gl1000 blok uit elkaar gehad misschien wat leesvoer voor je: viewtopic.php?f=6&t=4968&start=0

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door G.winger » 27 sep 2011, 09:51

als het goed is moet je een jaar garantie hebben op de wing had ik ook bij m`n 1200.
die hebben ze zelfs opgehaald hier in het zuiden deze had een lekke koppakking en was niet mee te rijden .
zij hebben hem weer gerepareerd allleen ik moest hem zelf weer ophalen in almere.
ook achterveren gingen lek werden opgestuurd viel onder de garantie.
dus ik zal als ik jouw was even kijken of het nog zo is met die jaar garantie voor dat je zelf gaat sleutelen.
of je moet dat graag doen.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door Herman1 » 27 sep 2011, 11:48

Nou heb hem al uit elkaar liggen, de uitlaatklepgeleiders hebben speling,nu nog de andere kop kijken wat daar mee is.

Leen
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2010, 11:28

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door Leen » 27 sep 2011, 17:10

Die zaak in Almere? Was dat ook niet die zaak waar anderen op dit forum zoveel over te klagen hadden?

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door Herman1 » 27 sep 2011, 17:33

Ja dat klopt

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door Herman1 » 27 sep 2011, 17:44

Dat is SUPER met grote letters Aspie zal mijn blok ook even bij jou brengen dan kom ik hem volgende week wel weer ophalen hi hi :D

peter

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door peter » 27 sep 2011, 18:03

Tjs dat is jammer, heb laayst een ongeluk gehad en daarbij zijn alllebeide armpjes eraf gerukt. Zitten er wel weer aan maar andersom. :? Ook ben ik opeens half blind geworden en heb vallende ziekte met uitzaaingen. Sta stijf van de medicijnen en heb een plaat voor mijn kop. :lol:
Ik had je graag geholpen maar nu even niet :lol:

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door Herman1 » 27 sep 2011, 18:46

HA HA HA HA goeie maar als je ooit in de buurt bent de koffie staat klaar en wel het oostelijke puntje van nederland

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door appieabc » 28 sep 2011, 15:56

aspie schreef:Tjs dat is jammer, heb laayst een ongeluk gehad en daarbij zijn alllebeide armpjes eraf gerukt. Zitten er wel weer aan maar andersom. :? Ook ben ik opeens half blind geworden en heb vallende ziekte met uitzaaingen. Sta stijf van de medicijnen en heb een plaat voor mijn kop. :lol:
Ik had je graag geholpen maar nu even niet :lol:

maar het goede nieuws is dat je een hulphond krijgt?? een goldwing retriever :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

gluut

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door gluut » 03 okt 2011, 20:04

Geweldige ziektes aspie, ik hoop dat je er veel lol aan beleefd.
Dat je met het geven van zulke pakkende antwoorden een plaat voor je kop hebt verbaasd mij dan ook niets.
Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop van ganser harte dat je er geen blijvend letsel aan overhoud.
Als tip geef ik je mee om je hersens ( voor zover aanwezig) is te laten scannen op beschadigingen.

Groeten.

peter

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door peter » 04 okt 2011, 09:06

@ Gluut,

Bedankt voor de ondersteunende woorden. :?

gluut

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door gluut » 04 okt 2011, 13:53

Ja, dank je wel, ik vind het altijd jammer dat men heel bizarre ziektes verzint als een soort van excuus om iets niet te doen.
Verzin is iets originelers, maakt meer indruk en is vele malen leuker.

Groeten Ruud.

peter

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door peter » 04 okt 2011, 17:55

De boodschap kwam over en daar wil ik het graag bij laten.

Voor een verdere discussie :?: Dan via email of pb. :!:

Herman1
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jan 2011, 11:11
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Overdinkel
Contacteer:

Re: Zuiger uit cylinder

Bericht door Herman1 » 05 okt 2011, 13:33

Ach een boodschap heb ik niet nodig hoor begreep het zowel.
Nou heb de kop van allebei kanten eraf, 2 uitlaatkleppen speling en de andere kant ook 2 uitlaat en een inlaat.
Heb ze weg gebracht om ze af te persen ,vlakken, en 3 nieuwe klepgeleiders er in laten zetten en dan alles inslijpen.
Klein weekje dan kan ik weer opbouwen wat betreft dat.
Ach ik dacht als ik toch bezig ben om de koppelingsplaten ook maar te vervangen.

Plaats reactie