De eerste vragen
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 12:13
- Type Goldwing: GL1000
De eerste vragen
hallo forumleden
Ik ben de boel een beetje aan het lostrekken en vindt al van alles.
De carburateurs lijken in goede staat, maar sterk vervuild. Ook mist de veer in de air shut off klep. Ik heb inmiddels een revisie setje bij Randall besteld, dat wordt een weekendje doorwerken binnenkort.
Wat volgens mij niet klopt zijn de frame, motor en carburateur nummers
het frame is GL1-3010250, dat wijst op een k2, ik heb ook spaakwielen, de registratie is feb 1978, dus het zou een late k2 kunnen zijn.
De motor heeft een slecht te lezen nummer, ik denk GL1E-3010109,maar dat zie ik op de lijst niet terug in ieder geval lijkt ook dat een k2
De carburateurs zijn echter 755B, deze is volgens de indentificatie lijst alleen op de K1 toegepast. Weet iemand of er ook 755B op de k2 is toegepast, of dat het waarschijnlijker is dat er ooit iets gewisseld is?
Randal geeft overigens aan dat de stationair schroef op de 755B 2 turns open moet, ipv 1 3/8 op de 755A
Verder lijkt het oliepeilglas te lekken, zie foto. Heeft iemand daar ervaring mee of een oplossing, wellicht is het alleen het rubbertje, maar dan moet het hele blok open denk ik om die te vervangen.
Het stuur doet ook enge dingen. Als ik de motor vooruit duw aan het stuur, draait het stuur naar voren. Niet wat je wil bij een noodstop! De vorige eigenaar had er al alumium plaatjes tussen (een bierblikje denk ik) maar dat werkt niet. De klem is niet gescheurd en zit goed strak. Iemand ervaring of suggesties?
Onder de jiffy is een stuk metaal gelast van ong 1 cm dik. De stand van de motor is nog steeds flink schuin, er is ook geen middenbok. kan iemand zeggen hoe lang de originele jiffy moet zijn?
Er zitten scheuren in de buddy. het is een Guiliari zadel. Ik zou deze graag repareren, weet iemand een leverancier van het kunstleer, of van complete overtrekken?
De uitlaten zijn niet origineel. Er zaten grote sierstukken van RVS overheen. Eronder bleken zwarte minarelli Mach uitlaten te zitten. Deze vind ik mooier zonder de sierstukken dan met. Dus als iemand met de motor in Zuid Spanje toert en deze RVS stukken wil hebben, dan even een mailtje sturen
Ik ben de boel een beetje aan het lostrekken en vindt al van alles.
De carburateurs lijken in goede staat, maar sterk vervuild. Ook mist de veer in de air shut off klep. Ik heb inmiddels een revisie setje bij Randall besteld, dat wordt een weekendje doorwerken binnenkort.
Wat volgens mij niet klopt zijn de frame, motor en carburateur nummers
het frame is GL1-3010250, dat wijst op een k2, ik heb ook spaakwielen, de registratie is feb 1978, dus het zou een late k2 kunnen zijn.
De motor heeft een slecht te lezen nummer, ik denk GL1E-3010109,maar dat zie ik op de lijst niet terug in ieder geval lijkt ook dat een k2
De carburateurs zijn echter 755B, deze is volgens de indentificatie lijst alleen op de K1 toegepast. Weet iemand of er ook 755B op de k2 is toegepast, of dat het waarschijnlijker is dat er ooit iets gewisseld is?
Randal geeft overigens aan dat de stationair schroef op de 755B 2 turns open moet, ipv 1 3/8 op de 755A
Verder lijkt het oliepeilglas te lekken, zie foto. Heeft iemand daar ervaring mee of een oplossing, wellicht is het alleen het rubbertje, maar dan moet het hele blok open denk ik om die te vervangen.
Het stuur doet ook enge dingen. Als ik de motor vooruit duw aan het stuur, draait het stuur naar voren. Niet wat je wil bij een noodstop! De vorige eigenaar had er al alumium plaatjes tussen (een bierblikje denk ik) maar dat werkt niet. De klem is niet gescheurd en zit goed strak. Iemand ervaring of suggesties?
Onder de jiffy is een stuk metaal gelast van ong 1 cm dik. De stand van de motor is nog steeds flink schuin, er is ook geen middenbok. kan iemand zeggen hoe lang de originele jiffy moet zijn?
Er zitten scheuren in de buddy. het is een Guiliari zadel. Ik zou deze graag repareren, weet iemand een leverancier van het kunstleer, of van complete overtrekken?
De uitlaten zijn niet origineel. Er zaten grote sierstukken van RVS overheen. Eronder bleken zwarte minarelli Mach uitlaten te zitten. Deze vind ik mooier zonder de sierstukken dan met. Dus als iemand met de motor in Zuid Spanje toert en deze RVS stukken wil hebben, dan even een mailtje sturen
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: De eerste vragen
Ik zie dat je er ook een paar Koni's op hebt zitten ??
De stuurklem is niet origineel, daar zitten normaal gesproken 2 losse klemmen op.
Het lijkt erop dat je nog behoorlijk wat werk hebt maar dat is juist ook weer leuk werk
Succes.
We houden trouwens veel van foto's dus keep 'm comin'
Bart
De stuurklem is niet origineel, daar zitten normaal gesproken 2 losse klemmen op.
Het lijkt erop dat je nog behoorlijk wat werk hebt maar dat is juist ook weer leuk werk
Succes.
We houden trouwens veel van foto's dus keep 'm comin'
Bart
CarboWing under construction
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: De eerste vragen
met die sierplaten op het stuur heb je i.d.d. Een hoop gekloot.
Mijn tip terug naar de 2 beugels of... 1 a 2 mm van het sierdekseltje (de onderkant) afschuuren/slijpen en dan 2 dikkere alu plaatjes met een dunrubber er tussen om de boel stevig te krijgen.... Dit is eigenlijk een non oplossing want hoe dan ook echt goed vast krijg je het niet!
Olie glaasje... Was het alu van het blok niet vies? En nu weet je waarom er toen der tijd een pijlstok op gemonteerd is...
Mijn tip terug naar de 2 beugels of... 1 a 2 mm van het sierdekseltje (de onderkant) afschuuren/slijpen en dan 2 dikkere alu plaatjes met een dunrubber er tussen om de boel stevig te krijgen.... Dit is eigenlijk een non oplossing want hoe dan ook echt goed vast krijg je het niet!
Olie glaasje... Was het alu van het blok niet vies? En nu weet je waarom er toen der tijd een pijlstok op gemonteerd is...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 12:13
- Type Goldwing: GL1000
Re: De eerste vragen
Bedankt voor de eerste reacties
Er zitten inderdaad Koni's onder. Ik hoop dat ze nog goed zijn.
Het blok is inderdaad vies van buiten. Het kijkglaasje lijkt ondoorzichtig, maar onder de kleppendeksels en olievulopening ziet het er allemaal erg schoon en zonder bijzondere slijtage uit. De kleppendekstels lekken, dus ik ga ervan uit dat dat de viezigheid onder aan het blok veroorzaakt. Ik heb al pakkingen besteld.
er is zeker nog veel werk, vorige eigenaren hebben deels goed werk gedaan, en deels geklungeld. Ik zal nog wel wat verrassingen tegenkomen.
Met die stuurklemmen zal ik eens wat gaan proberen. Hier even naar de sloop voor een paar originele is niet zomaar te doen. De GL1000 is hier volgens mij niet eens geimporteerd. Waren de originele klemmen staal of lichtmetaal?
groetjes
Joop
Er zitten inderdaad Koni's onder. Ik hoop dat ze nog goed zijn.
Het blok is inderdaad vies van buiten. Het kijkglaasje lijkt ondoorzichtig, maar onder de kleppendeksels en olievulopening ziet het er allemaal erg schoon en zonder bijzondere slijtage uit. De kleppendekstels lekken, dus ik ga ervan uit dat dat de viezigheid onder aan het blok veroorzaakt. Ik heb al pakkingen besteld.
er is zeker nog veel werk, vorige eigenaren hebben deels goed werk gedaan, en deels geklungeld. Ik zal nog wel wat verrassingen tegenkomen.
Met die stuurklemmen zal ik eens wat gaan proberen. Hier even naar de sloop voor een paar originele is niet zomaar te doen. De GL1000 is hier volgens mij niet eens geimporteerd. Waren de originele klemmen staal of lichtmetaal?
groetjes
Joop
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: De eerste vragen
voorwat betreft je olie pijl kijkglas heb je een probleem is niet te vervangen en al zou het kunnen dan moet het blok er inderdaad uit en open
Gr Koltd
Gr Koltd
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 12:13
- Type Goldwing: GL1000
Re: De eerste vragen
Hallo
Inmiddels is het stuur probleem opgelost. De oplossing gevonden bij de mannen die hoge sturen hebben: de Harley Davidsons. Die doen een stukje schuurlinnen tussen de klemmen. Werkt prima!
De onderdelen van Randakk zijn inmidddels bij een kennis van me in de US, die brengt ze eind vd maand hier. Ik doe verder geen reparaties voordat de motor weer loopt, behalve wat kleine klussen, omdat ik geen investering wil doen voor het geval de machine een groot probleem heeft dat ik nog niet kan zien.
Een vorige eigenaar heeft wat vreemde reparaties gedaan. O.a de 3 gele draden van de generator zaten zonder isolatie bijelkaar.. De stator lijkt toch nog goed te zijn, maar eerst eens meten als de motor weer loopt of er voldoende spanning uit komt.
heeft inmiddels iemand de kans gehad de lengte van een jiffy van een gl100 op te meten?
Inmiddels is het stuur probleem opgelost. De oplossing gevonden bij de mannen die hoge sturen hebben: de Harley Davidsons. Die doen een stukje schuurlinnen tussen de klemmen. Werkt prima!
De onderdelen van Randakk zijn inmidddels bij een kennis van me in de US, die brengt ze eind vd maand hier. Ik doe verder geen reparaties voordat de motor weer loopt, behalve wat kleine klussen, omdat ik geen investering wil doen voor het geval de machine een groot probleem heeft dat ik nog niet kan zien.
Een vorige eigenaar heeft wat vreemde reparaties gedaan. O.a de 3 gele draden van de generator zaten zonder isolatie bijelkaar.. De stator lijkt toch nog goed te zijn, maar eerst eens meten als de motor weer loopt of er voldoende spanning uit komt.
heeft inmiddels iemand de kans gehad de lengte van een jiffy van een gl100 op te meten?
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: De eerste vragen
Dat de drie gele draden doorverbonden zijn is niet slecht hoor...
de stekkerverbinding is een zwakke schakel in die verbinding.
Veel mensen hebben deze rechtstreeks verbonden zitten en de stekker er tussen uit gehaald.
Het scheelt je in de laadstroom naar je accu.
Bart
de stekkerverbinding is een zwakke schakel in die verbinding.
Veel mensen hebben deze rechtstreeks verbonden zitten en de stekker er tussen uit gehaald.
Het scheelt je in de laadstroom naar je accu.
Bart
CarboWing under construction
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: De eerste vragen
Ik kom op 21 centimeter, gemeten vanaf de ronde bovenkant (waar de bout inzit), tot aan de vlakke onderkant (waar de motor op rust).sunnysidehere schreef: heeft inmiddels iemand de kans gehad de lengte van een jiffy van een gl100 op te meten?
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 12:13
- Type Goldwing: GL1000
Re: De eerste vragen
Hallo Duizender
Dat truukje kende ik, maar het is niet normaal dat de draden ongeisoleerd tegen elkaar aanliggen. De 3 fasen worden dan kort gesloten. Ik was verbaasd dat de boel niet doorgebrand was.
jan, bedankt voor de lengte van de jiffy, ik ga dat zo eens controleren, dan hoop ik er achter te komen of het gewoon een verkeerde jiffy is, of dat het frame getordeerd is oid.
groeten
joop
Dat truukje kende ik, maar het is niet normaal dat de draden ongeisoleerd tegen elkaar aanliggen. De 3 fasen worden dan kort gesloten. Ik was verbaasd dat de boel niet doorgebrand was.
jan, bedankt voor de lengte van de jiffy, ik ga dat zo eens controleren, dan hoop ik er achter te komen of het gewoon een verkeerde jiffy is, of dat het frame getordeerd is oid.
groeten
joop