Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door bertzwanen » 10 aug 2011, 21:08

Dit weer van onze Zuiderburen .
Geen regering is ook niet alles een man ( Schouppe ) verzint alles om de motorrijder het in Belgie het NIET naar zijn/haar zin te maken .
En inderdaad wat hij ook maar verzint kan ook zomaar hier komen ( europeese unie ) .
Die vent moet verdwijnen van het toneel .
Maar zo denk ik er over .
Hier een bericht van de voorzitter van GWMCB (GoldWing motor club Belgie )

Hallo iedereen,

Mijn hart is gebroken, en met het mijne dat van vele zijspanrijders met kleine kinderen... (of ze zijn nog niet op de hoogte…)

De reden is eenvoudig : de nieuwe wetgeving met de minimum leeftijd van passagiers op de motor is vanaf 1/09 definitief op 8 jaar vastgelegd. Op zich niet zo erg, ware het niet dat er voor de zijspanrijders die vandaag al wekelijks met de motor met zijspan en de kinderen er op uit trekken, plotseling hun kindjes niet meer kunnen meenemen!
Ik ben van mening dat men (weeral) bij het bespreken van deze wetgeving, de groep van zijspanrijders heeft vergeten.
Het was zo met het trekken van een aanhanger, het gebeurt nu weer met de passagiers.
(Ter info, vanaf 1/09 mag je dus een aanhanger trekken aan een zijspan als je zijspan geremd is)

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we hier weeral vergeten zijn??? Het is dus gedaan met je hobby en je gezin, het is gedaan met het rijden van benefietritten om ritten te maken met kleine kinderen, om geld in te zamelen, kortom, je kan je span beter verkopen (en dan is de vraag aan wie natuurlijk als er geen kleine kinderen in mogen zitten).

Je zou kunnen stellen dat je maar gaat rijden en geen rekening houdt met deze wetgeving, maar daar komt dan blijkbaar de aap uit de mouw... Je kan misschien boetevrij rijden, alleen zijn je passagiers onder de 8 jaar NIET verzekerd!!! Heb je dus iets aan de hand (een ongeval in fout of niet) wordt je erger gestraft dan je wel denkt!

Ik heb vandaag al een lange mail gestuurd naar Dhr. Schouppe en zal, naar alle waarschijnlijkheid, een net antwoord krijgen van Dhr. Populier (zijn wetkenner en kabinetsmedewerker), en dit antwoord zal zeker niet zijn wat ik ervan zal verwachten...
De machteloosheid waarmee we voor de zoveelste keer geconfronteerd worden maakt me boos, heel erg boos!!

Ik zoek naar mogelijkheden om hier een positieve oplossing aan te geven, zoals bvb, kinderen tot 6 jaar in een kinderstoel voorzien van een veiligheidsgordel in een geremd zijspan, tot 8jaar met een veiligheidsgordel... Het zou toch zo eenvoudig kunnen zijn??

Ik zou een petitie willen starten tegen deze minimum leeftijd voor zijspan passagiertjes, of ik zoek oplossingen of mensen die zich mee willen achter deze problematiek scharen en hier een "verkeersveilig" antwoord te vinden, of een protestrit naar het kabinet van Dhr. Schouppe met zijspanrijders en hun kinderen, om duidelijk te maken wat dit is, allé, we moeten toch op één of andere manier gehoor krijgen???
In onze buurlanden mag het dan weer wel, ze zijn gewaarschuwd als ze in België komen... Hoe staat deze regeling tegenover de Europese wetgeving?? Waar gaan we nu toch naartoe???

Mark Vanderborght
Voorzitter van de GoldWing MotorClub Belgium


:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door gerbet » 10 aug 2011, 22:58

ben het helemaal met je eens Bert ophoepelen z'n vent .
het is 'n amtenaar die zich nu verveelt zonder regering en nu van alles gaat verzinnen om anderen z'n hobby naar de knoppen te helpen.
gerbet

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door Jan Geel » 10 aug 2011, 23:12

De man is demissionair staatssecretaris, hij kan geen wetten maken..., het enige wat hij mag doen is proefballonnetjes oplaten.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

Gebruikersavatar
frederic
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 mar 2008, 18:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door frederic » 10 aug 2011, 23:30

hier moet iets tegen ondernomen worden want anders kunnen alle belgische zijspanrijders met kleine kinderen hun zijspancombinatie in de garage laten staan
en ook de buitenlanders die op bezoek komen in ons land zijn niet meer in regel vanaf 01/09/2011
ik roep dan ook alle motorijders en dan ook in het bijzonder de zijspanrijders op om mee te denken aan oplossingen zodat we in alle vrijheid en samen met het ganse gezin onze hobby kunnen blijven beoefenen
geen minimumleeftijd voor de passagiers in een zijspan !!!!!!!!!
if you don ' t have WINGS you ' l never FLY

Gebruikersavatar
frederic
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 mar 2008, 18:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door frederic » 12 aug 2011, 22:34

Beste motorrijders, trikers, zijspanrijders, sympathisanten en vrienden,





Indien jullie onze zaak willen steunen, mag ik dan vragen via onderstaande link de petitie te ondertekenen?



http://zijspan.epetitions.net/" onclick="window.open(this.href);return false;



NEEN TEGEN MINIMUMLEEFTIJD VOOR ZIJSPAN PASSAGIERS!!!
Door de nieuwe verkeerswet die vanaf 1 september 2011 voor motorrijders van toepassing wordt, constateren wij dat de passagiers op een motor minimum 8 jaar moeten zijn om als passagier vervoerd te worden.

Op zich is dit geen slechte regel, zij het niet dat door dit reglement de minimum leeftijd van de passagiers in een zijspan eveneens minimum 8 jaar wordt.



Deze regel toepassen op een motor met zijspan is ons inziens een groot onrecht waardoor wij als zijspanrijders, in het beoefenen van onze hobby of deelname in het verkeer met gans het gezin, benadeeld worden en gedoemd zijn te stoppen met rijden en onze motor met zijspan te verkopen.

Aangezien we reeds verschillende jaren zonder ernstige beperkingen onze hobby hebben kunnen uitoefenen en wij dit in de toekomst ook verder willen doen, vinden wij deze nieuwe verkeerswet op gebied van de minimum leeftijd van de passagiers volledig verkeerd.



Omdat wij als zijspanrijders ervan overtuigd zijn dat het hier om een hiaat gaat ( of een vergetelheid ) in het opstellen van deze wetgeving, starten wij met deze petitie tegen de minimumleeftijd voor zijspan passagiers!

Een aparte regel dient te worden geschreven daar het voor de zijspanrijder tevens onmogelijk wordt om alle passagiers te verzekeren, een verplichting vanuit wettelijk oogpunt.

In de ons omringende landen zijn er minimumvereisten of geen vereisten voor passagiers van een zijspan van toepassing, buitenlanders die met zijspan en kleine kinderen België doorkruisen vanaf 1 september 2011, lopen het risico om, al dan niet, zwaar beboet te worden.



Als zijspanrijders zijn we ervan overtuigd dat, mits enkele aanpassingen in de bestaande wettekst, het perfect mogelijk is om de minimumleeftijd voor zijspan passagiers te schrappen en de bestaande regels toepasbaar te maken.



We geven hier enkele aan :

Het zijspan moet geremd zijn,

Er dienen veiligheidsgordels in het zijspan te zijn aangebracht,

Natuurlijk gordelplicht,

Kinderen tot bvb 6jaar dienen in een gekeurde kinderstoel te zitten welke is bevestigd in het zijspan dmv een veiligheidsgordel,

Etc.



Beste Sympathisanten, Motorrijders en Zijspanrijders, wij willen met deze petitie duidelijk maken aan de verkeersbeleidmakers dat de nieuwe wet in onaangepaste vorm voor de zijspanrijders en zijn passagiers fout is. Wij vragen dan ook om een aanpassing van deze wet zodat we terug met onze kinderen kunnen rondrijden en genieten van de vrijheid welke hiermee wordt gecreëerd.



Kunnen wij op jullie steun rekenen?



Ik ben ervan overtuigd dat ook jij ons hier een hart onder de riem kan steken! Je kan ook altijd reageren op de MAG of GWMCB website.

Mag ik vragen dit bericht zoveel mogelijk door te sturen? De zijspanrijders zijn jullie alvast dankbaar!
if you don ' t have WINGS you ' l never FLY

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door bertzwanen » 13 aug 2011, 00:41

Frederic

Ondertekendt en mijn uitspraak daar over gedaan .
Vandaar dat ik dit melde op het Nederlands GW forum .
Ik hoop dat het effect heeft .

M.v.G

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door bikervivi » 13 aug 2011, 07:31

was 't volgende dat ze gaan uitvinden
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Gebruikersavatar
motormuisje
Berichten: 218
Lid geworden op: 15 jan 2011, 23:18
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Nieuwkoop

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door motormuisje » 13 aug 2011, 08:08

Wat idioot.

Mijn zoon ging al in het zijspan mee toen hij 8 maanden was. In een maxicosi. Geen helm (veel te zwaar), wel een fietshelmpje bij me, voor als er moeilijk gedaan zou worden. Nooit een probleem gehad.
Toen hij 1,5 en 2,5 was zat hij in een kinderstoeltje, toen wel met een helm op. Ennuh, in die tijd reed ik ook vaak met onze hond erbij (labrador).
Inmiddels is hij 6,5, heeft hij altijd een helm op en zit hij ook nog eens vast met een gordel. Veilig genoeg zou je zeggen.

Hij is op dit moment zelfs in Belgie op vakantie, met zijn vader. En zijn vader brengt hem morgen met zijn zijspan weer naar ons toe......uiteraard zit Tom daar ook in een gordel.

Ik zou niet weten wat daar onveilig aan is. Gordels en een helm. Dat zie je niet in een cabrio....

Ik heb wel een collega gehad die solomotor reed en haar kinderen meenam op de motor, tussen haar armen, zittend op de tank. Dat vond ik reuze link. Als je dan valt...... als ze daar een stokje voor willen steken, dat zou van mij wel verboden mogen worden. Maar goed, ook dan ben je aan het betuttelen.

De Korre GW
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2010, 20:00

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door De Korre GW » 13 aug 2011, 09:30

Ik heb de petitie al getekend wie volgt ,onze zoon (den Barry)reed al mee als hij 1 jaar was op moeders schoot en vanaf 2 jaar met een helm op, natuurlijk nog geen ganse dagen aan een stuk hé ,maar nooit problemen gehad.

Gebruikersavatar
frederic
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 mar 2008, 18:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door frederic » 13 aug 2011, 09:57

ok mannen bedankt alvast
mag ik jullie vragen om deze mail naar zo veel mogelijk motorijders of andere motorforums door te mailen hoe meer handtekeningen hoe beter
ik ben de komende 2 weken naar de treffens van ierland en engeland maar ik hoop dat de storm is losgebarsten en ik hoop veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel handtekeningen te vinden bij mijn terugkomst :D :shock:
if you don ' t have WINGS you ' l never FLY

tsmitje
Berichten: 585
Lid geworden op: 23 feb 2009, 20:27

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door tsmitje » 13 aug 2011, 21:02

ook getekend want met een verenigd europa krijgen we die onzin misschien hier ook nog'.
ze zijn er zeker gek genoeg voor.
zo kunnen de ollanders onze belse vrienden weer maar eens een keertje helpen. :lol: :lol: :lol: :lol:
maar voor een mooi ritje door belsen land doen we veel hoor. :wink: :wink: :wink: :wink:

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door Early » 14 aug 2011, 16:07

Getekend. Wanneer komen wij van de regeltjes af.
Worden wij nooit meer volwassen en moeten wij geleefd worden?
Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Tonnie
Mini Z Lambo, 1:10 Tamiya TT01, Xray T4.

oldsnowman

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door oldsnowman » 14 aug 2011, 19:20

Ook ik heb getekend,
kids moeten gewoon mee kunnen in het zijspan, ook jonger dan 8 jaar

Voor je het weet ligt het in Brussel en wordt het hier ook verboden :shock:

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door Borretje » 15 aug 2011, 10:37

mee ondertekent.

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

gluut

Re: Motorrijden in Belgie de Hr Schouppe verzint ???

Bericht door gluut » 19 aug 2011, 19:40

Ach mensen, de soep wordt nooit zo heet gegeten, in Frankrijk mocht je toch ook niet zonder geel vest.


Groeten Ruud.

Plaats reactie