MP3 auxinput gemaakt maar geluid zeer zacht
MP3 auxinput gemaakt maar geluid zeer zacht
Sinds dit weekend trotse eigenaar van Goldwing 1500 SE.
Radio uitgebouwd en MP3 aanluiting gemaakt (op ingang cassette) zoals beschreven staat : http://www.sheriart.net/honda/" onclick="window.open(this.href);return false; door Teun.
Echter als ik het dummy bandje erin doe en de MP3 speler op zijn hardst zet en ook de radio hoor ik heel zacht de MP3 speler.
Radio hoor ik wel goed (JA mute knop staat uit).
Als ik een gewone cassette erin doe hoor ik ook niets (ik zie wel het symbool van een cassette op het LCD display).
Is mijn cassette speler kapot en hoor ik daarom de MP3 zo zacht ?
Wie helpt
Radio uitgebouwd en MP3 aanluiting gemaakt (op ingang cassette) zoals beschreven staat : http://www.sheriart.net/honda/" onclick="window.open(this.href);return false; door Teun.
Echter als ik het dummy bandje erin doe en de MP3 speler op zijn hardst zet en ook de radio hoor ik heel zacht de MP3 speler.
Radio hoor ik wel goed (JA mute knop staat uit).
Als ik een gewone cassette erin doe hoor ik ook niets (ik zie wel het symbool van een cassette op het LCD display).
Is mijn cassette speler kapot en hoor ik daarom de MP3 zo zacht ?
Wie helpt
-
RonalT
Re: MP3 auxinput gemaakt maar geluid zeer zacht
Het is te hopen dat er iemand leest die dit ook heeft uitgevoerd. Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Maar mijn vraag is: heb je de cassettespeler uitgeprobeerd voordat je de operatie ging uitvoeren? Deed hij het toen goed?
Maar mijn vraag is: heb je de cassettespeler uitgeprobeerd voordat je de operatie ging uitvoeren? Deed hij het toen goed?
Nee, niet gedaan maar operatie was vrij simpel (ben best handig met soldeerbout) dus kans dat er iets kapot is gegaan bij operatie is zeer klein.RonalT schreef:Het is te hopen dat er iemand leest die dit ook heeft uitgevoerd. Ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn.
-
Peter wiegers
Ik heb mijn NAV via een daarvoor bestemde cassettebandje aangesloten.
Als de cassette de verkeerde kant op draaid (wat is de verkeerde??)
Dan hoor ik het heel zacht.
Als ik dan de afspeelrichting omkeer hoor ik het goed.
Als de cassette de verkeerde kant op draaid (wat is de verkeerde??)
Dan hoor ik het heel zacht.
Als ik dan de afspeelrichting omkeer hoor ik het goed.
- Django07
- Type Goldwing: GL1500
Hoi Reint
ik heb die ombouw niet gedaan, maar ik gebruik een dummy cassette (zonder bandje en met weergave kop ...dus geen bewegende delen meer) die ik aankocht (verzending incl. 2.5 euro) via e-bay.
Resultaat is een perfecte weergave van mijn Garmin Zumo 660 geluid.
Ik heb wel het draadje via het inwendige van de radio naar de GPS lopen zodat het nergens geklemd kan worden .
Probeer maar het werkt perfect.
Groetjes
Willy
ik heb die ombouw niet gedaan, maar ik gebruik een dummy cassette (zonder bandje en met weergave kop ...dus geen bewegende delen meer) die ik aankocht (verzending incl. 2.5 euro) via e-bay.
Ik heb wel het draadje via het inwendige van de radio naar de GPS lopen zodat het nergens geklemd kan worden .
Groetjes
Willy
Als een normaal bandje niet speelt, zal ik via een dummy cassette ook weinig kans maken toch ?Django07 schreef:Hoi Reint
Groetjes
Willy
- Django07
Hallo Reint
volgens mij zal het wel werken ,aangezien het loopwerk van de cassette in dit geval niet meer hoeft te werken.
De twee koppen maken gewoon fysiek contact met elkaar en de geluidsoverdracht gebeurd dus rechtstreeks ,zonder tussenkomst van de geluids drager ( het bandje )
Grz
Willy
volgens mij zal het wel werken ,aangezien het loopwerk van de cassette in dit geval niet meer hoeft te werken.
De twee koppen maken gewoon fysiek contact met elkaar en de geluidsoverdracht gebeurd dus rechtstreeks ,zonder tussenkomst van de geluids drager ( het bandje )
Grz
Willy
- harmdeboer
- Type Goldwing: GL1200
indien het loop werk van de cassette geen weerstand bemerkt zal het geluid gedempt worden.
op de site met de ombouw instructie als eerder vermeld staat ook hoe je een elastiek moet maken in een oude bandje om het loop werk te laten geloven dat het gebruikt word zodat het geluid niet gedempt word~!!!
The only disadvantage is that there must be a tape in the tape-deck otherwise the sound will be muted.
So I made a dummy tape (to spare the tape head). The two wheels are connected by a rubber band (elastic) and the mechanism that pushes the tape on the head is also removed.
dus waarschijnlijk... zit de oplossing in het antwoord of te wel de pagina waarmee het begon...
op de site met de ombouw instructie als eerder vermeld staat ook hoe je een elastiek moet maken in een oude bandje om het loop werk te laten geloven dat het gebruikt word zodat het geluid niet gedempt word~!!!
The only disadvantage is that there must be a tape in the tape-deck otherwise the sound will be muted.
So I made a dummy tape (to spare the tape head). The two wheels are connected by a rubber band (elastic) and the mechanism that pushes the tape on the head is also removed.
dus waarschijnlijk... zit de oplossing in het antwoord of te wel de pagina waarmee het begon...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Django07
Dag Harm e.a
sorry maar het geluid wordt NIET gedempt en je hebt geen elastiek toestanden nodig want het loopwerk hoeft niet te werken.
Elk werkt zoals het hem uitkomt natuurlijk ,maar bij mij werkt het op die manier uitstekend.
Mijn eerste montage was met een interface van "Kennedy Technologie" maar het resultaat was een geluid (tijdens het rijden aan +/- 120Km/hr) dat niet hoorbaar was (het geluid van de Zumo dus)
Toen heb ik de cassette dummy geplaatst en alles werkt pico bello en dat voor enkele luttele euro's (kan ik niet zeggen van de eerder geplaatste interface)
Ik zou zeggen ...probeer het eens ,het kost niks en je zal zien het resultaat is heel goed. Bij mij toch !!!!!
Groetjes
Willy
sorry maar het geluid wordt NIET gedempt en je hebt geen elastiek toestanden nodig want het loopwerk hoeft niet te werken.
Elk werkt zoals het hem uitkomt natuurlijk ,maar bij mij werkt het op die manier uitstekend.
Mijn eerste montage was met een interface van "Kennedy Technologie" maar het resultaat was een geluid (tijdens het rijden aan +/- 120Km/hr) dat niet hoorbaar was (het geluid van de Zumo dus)
Toen heb ik de cassette dummy geplaatst en alles werkt pico bello en dat voor enkele luttele euro's (kan ik niet zeggen van de eerder geplaatste interface)
Ik zou zeggen ...probeer het eens ,het kost niks en je zal zien het resultaat is heel goed. Bij mij toch !!!!!
Groetjes
Willy
Ik heb ook zo'n bandje met een draadje eruit en het werkt perfect. Echter, als je probeert één van de twee "cassettespoelen" te draaien, zul je zien dat die andere ook draait. Dit is misschien op de Goldwing niet nodig, maar voor heel veel cassettespelers wel...