uitlaat GL1000
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
uitlaat GL1000
Beste GL1000 vrienden,
Ik neusde net wat rond in de GL1000 showroom en zag dat er nogal wat GL1000's zijn met niet originele uitlaat. Ik heb een GL1000 die 100% origineel is m.u.v.:
1: een electronische ontsteking die ik er zelf op heb gezet en waar ik alleen maar blij mee kan zijn, weinigen zullen dat met mij oneens zijn
2: een JAMA uitlaat
Dat laatste vind ik wel een beetje jammer, met name vanwege de originaliteit, maar ik heb hem nu eenmaal zo gekocht en het origineel maken kost nogal wat centen. Mijn motor is de eerste Goldwing waar ik ooit op heb gereden en ik heb derhalve geen idee van hoe een echt originele GL1000 klinkt. Weinig belangrijke vraag wellicht, maar, is er een verschil in demping tussen de originele uitlaten en de JAMA's? Ik vind hem persoonlijk bij rustig rijden wat rumoerig maar wellicht ervaar ik dat zo en is dat klinkklare nonsens. Desalniettemin maakt deze constatering mij benieuwd naar hoe de originele klinkt t.o.v. de JAMA, ik hou niet van lawaai een vind een mooi gedempt geluid het mooist .......
Er is vast wel een ervaringsdeskundige op dit forum en ik kijk uit naar jouw antwoord ....
Groet,
Jeroen
Ik neusde net wat rond in de GL1000 showroom en zag dat er nogal wat GL1000's zijn met niet originele uitlaat. Ik heb een GL1000 die 100% origineel is m.u.v.:
1: een electronische ontsteking die ik er zelf op heb gezet en waar ik alleen maar blij mee kan zijn, weinigen zullen dat met mij oneens zijn
2: een JAMA uitlaat
Dat laatste vind ik wel een beetje jammer, met name vanwege de originaliteit, maar ik heb hem nu eenmaal zo gekocht en het origineel maken kost nogal wat centen. Mijn motor is de eerste Goldwing waar ik ooit op heb gereden en ik heb derhalve geen idee van hoe een echt originele GL1000 klinkt. Weinig belangrijke vraag wellicht, maar, is er een verschil in demping tussen de originele uitlaten en de JAMA's? Ik vind hem persoonlijk bij rustig rijden wat rumoerig maar wellicht ervaar ik dat zo en is dat klinkklare nonsens. Desalniettemin maakt deze constatering mij benieuwd naar hoe de originele klinkt t.o.v. de JAMA, ik hou niet van lawaai een vind een mooi gedempt geluid het mooist .......
Er is vast wel een ervaringsdeskundige op dit forum en ik kijk uit naar jouw antwoord ....
Groet,
Jeroen
Re: uitlaat GL1000
ook interesse in een verklarende uitleg ...
heb zonet eentje gekocht, ook met JAMA uitlaat. Ziet er inderdaad minder "mooi" uit als een volledige chroom uitlaat. Ik vond het "ronken" nog wel lekker stoer en voor een naked zoals een GL mag dat wel.
Maar het is en blijft een geluid voor mietjes als je gaat vergelijken met een moto met een V-blok en open uitlaat (suzuki SV, apprilia RSV_mille, ducati,...)
heb zonet eentje gekocht, ook met JAMA uitlaat. Ziet er inderdaad minder "mooi" uit als een volledige chroom uitlaat. Ik vond het "ronken" nog wel lekker stoer en voor een naked zoals een GL mag dat wel.
Maar het is en blijft een geluid voor mietjes als je gaat vergelijken met een moto met een V-blok en open uitlaat (suzuki SV, apprilia RSV_mille, ducati,...)
Re: uitlaat GL1000
HoHoHo niks mietjes geluid Het originele geluid kan je een beetje vergelijken met het geluid wat in de oude kevers zat. Heb hem zelf wel met originele pijp en er wordt beweert dat de motor daar het beste op loopt. Zelf vindt ik het geluid wel passen bij de motor je hoort hem ook echt blazen uit de uitlaat en daar hou ik van. Dat de originele pijp op een geven moment plaats maakt voor een imitatie pijp doet eigenlijk niks af aan de motor. Het is nou eenmaal een artikel wat een keer vervangen moet worden, daar doe je niks aan. Je kan je motor in een museum zetten, dat is een optie maar ik vindt een rijdende motor meer waard als een uitgedroogd museum stuk
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: uitlaat GL1000
Hoho meneertje ..... Het gaat hier over een Goldwing en die moeten rustig langs 's-Heeren wegen zoeven.smarivoet schreef:Maar het is en blijft een geluid voor mietjes als je gaat vergelijken met een moto met een V-blok en open uitlaat (suzuki SV, apprilia RSV_mille, ducati,...)
Het is een motor waarmee je overal en op elk moment kan aankomen. Je krijg alleen maar bewonderende blikken.
Tijdens de Goededoelrit hoorde ik een toeschouwer zeggen, "die motor hoor je bijna niet aankomen".
Die jochies op die lawaai-brommers verpesten het voor de reguliere motorrijder. Je kom steeds meer bordjes tegen dat het (tussen 22 en 6 uur) verboden is voor motorfietsen (zowel in Duitsland / België / Nederland). Jammer, dat ligt niet aan ons.
Maar we lijden er wel onder.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Re: uitlaat GL1000
Ik denk dat de leeftijd gaat tellen bij meneer Ronaldt misschien wat altsheimer of het Korsakoff Syndroom, want ik kan me nog mijn jeugd wel herinneren en daar hoorde een knalpijp zeker bij.RonalT schreef:Hoho meneertje ..... Het gaat hier over een Goldwing en die moeten rustig langs 's-Heeren wegen zoeven.smarivoet schreef:Maar het is en blijft een geluid voor mietjes als je gaat vergelijken met een moto met een V-blok en open uitlaat (suzuki SV, apprilia RSV_mille, ducati,...)
Het is een motor waarmee je overal en op elk moment kan aankomen. Je krijg alleen maar bewonderende blikken.
Tijdens de Goededoelrit hoorde ik een toeschouwer zeggen, "die motor hoor je bijna niet aankomen".
Die jochies op die lawaai-brommers verpesten het voor de reguliere motorrijder. Je kom steeds meer bordjes tegen dat het (tussen 22 en 6 uur) verboden is voor motorfietsen (zowel in Duitsland / België / Nederland). Jammer, dat ligt niet aan ons.
Maar we lijden er wel onder.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: uitlaat GL1000
Klopt, toen kon het nog. Maar nu liggen ze overal langs allerlei leuke motorweggetjes te mekkeren .....
Maar we worden allemaal oud, jongens.
En dat is allemaal lang geleden. Altsheimer of het Korsakoff heeft ook bij jullie nog niet toe geslagen, bij mij ook niet.
Maar we zullen ons rustig moeten houden willen we motorrijden leuk houden. Helaas, het is op dit moment niet anders
Deze borden kom je op diverse plaatsen tegen. En altijd worden wij motorrijders er op aan gekeken. En er is een kleine groep die dit doen, maar het gros niet. Helaas is dat nog niet doorgedrongen tot de hotemetoten in dit land en de landen om ons heen.
Maar we worden allemaal oud, jongens.
En dat is allemaal lang geleden. Altsheimer of het Korsakoff heeft ook bij jullie nog niet toe geslagen, bij mij ook niet.
Maar we zullen ons rustig moeten houden willen we motorrijden leuk houden. Helaas, het is op dit moment niet anders
Deze borden kom je op diverse plaatsen tegen. En altijd worden wij motorrijders er op aan gekeken. En er is een kleine groep die dit doen, maar het gros niet. Helaas is dat nog niet doorgedrongen tot de hotemetoten in dit land en de landen om ons heen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: uitlaat GL1000
hmmm had de goldwing toen ik 29 was.
Niet heel jong maar zag het als een groot voordeel dat ik om 3:00 s'nachts nog gewoon de straat in kon komen rijden.
Ach en wil je een beetje diep geluid dan is het gewoon een kwestie van verkeerd schakelen.
Maar goed nu is ook mijn (JAMA) uitlaat lek en mag ik weer gaan kiezen.
Dus ik lees weer lekker mee
Niet heel jong maar zag het als een groot voordeel dat ik om 3:00 s'nachts nog gewoon de straat in kon komen rijden.
Ach en wil je een beetje diep geluid dan is het gewoon een kwestie van verkeerd schakelen.
Maar goed nu is ook mijn (JAMA) uitlaat lek en mag ik weer gaan kiezen.
Dus ik lees weer lekker mee
Re: uitlaat GL1000
Wat kosten die Jama's eigenlijk ??
Ik heb gekozen voor de Motad's, puur omdat ze RVS zijn.
Ze waren wel erg prijzig maar doen het perfect.
Bart
Ik heb gekozen voor de Motad's, puur omdat ze RVS zijn.
Ze waren wel erg prijzig maar doen het perfect.
Bart
CarboWing under construction
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: uitlaat GL1000
Dat is ook het grote voordeel. Een collega van mij heeft een vorige motor verkocht omdat hij er niet vroeg mee weg mocht en niet laat thuis komen van zijn vrouw. Was een Shadow 700 ofzo met open pijpen. Een prachtig geluid, maar wel veel....Jeroen schreef:Niet heel jong maar zag het als een groot voordeel dat ik om 3:00 s'nachts nog gewoon de straat in kon komen rijden.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
Re: uitlaat GL1000
tja op mijn 1100 heb ik turn down uitlaten zitten, en die zijn nodig aan vervanging toe (chroom heeft z'n beste tijd gehad) en zijn dus ook open
als ik de straat in kom rijden laat ik het gas los en rol lekker door tot aan de voordeur (waar ook m'n motor gestald wordt)
ik probeer rekening met m'n buren te houden (kom vaak op onmogelijke tijden thuis)
helaas wil dat zeggen dat ik dus over dag wil slapen maar dan is er niemand die aan mij denkt
als ik de straat in kom rijden laat ik het gas los en rol lekker door tot aan de voordeur (waar ook m'n motor gestald wordt)
ik probeer rekening met m'n buren te houden (kom vaak op onmogelijke tijden thuis)
helaas wil dat zeggen dat ik dus over dag wil slapen maar dan is er niemand die aan mij denkt
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
Re: uitlaat GL1000
hehejapie de cipier schreef: Ik denk dat de leeftijd gaat tellen bij meneer Ronaldt misschien wat altsheimer of het Korsakoff Syndroom, want ik kan me nog mijn jeugd wel herinneren en daar hoorde een knalpijp zeker bij.
kheb precies een leuke discussie op gang gebracht... over de leeftijd... daar hoef ik me (nog) geen zorgen over maken. Geen grijze haren, misschien wel lichtjes kalend op het achterhoofd, maar als 28jarige bezitter (alléé.. bijna toch, kmoet hem vrijdag nog over de grens zetten==> vanuit Nederland naar België) zal ik wel een van de jongere mensen zijn denk ik...
- rave69
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 18:31
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: Nieuw-Beijerland
Re: uitlaat GL1000
Hahaha, met mijn 42 ben ik al een van de jongeren hier denk iksmarivoet schreef:hehejapie de cipier schreef: Ik denk dat de leeftijd gaat tellen bij meneer Ronaldt misschien wat altsheimer of het Korsakoff Syndroom, want ik kan me nog mijn jeugd wel herinneren en daar hoorde een knalpijp zeker bij.
kheb precies een leuke discussie op gang gebracht... over de leeftijd... daar hoef ik me (nog) geen zorgen over maken. Geen grijze haren, misschien wel lichtjes kalend op het achterhoofd, maar als 28jarige bezitter (alléé.. bijna toch, kmoet hem vrijdag nog over de grens zetten==> vanuit Nederland naar België) zal ik wel een van de jongere mensen zijn denk ik...
Re: uitlaat GL1000
Zag vandaag nog een originele pijp liggen bij Bikers Best in Renswoude. Prijs heb ik niet naar gevraagd.
Re: uitlaat GL1000
Hallo, ik heb ook een latere (Jama?) uitlaat op het moment. Zit een mooie roffel in maar ben al een jaar op zoek naar een originele om de GL1000 zo origineel mogelijk te krijgen en natuurlijk om stiekem laat thuis te kunnen binnensluipen! En ja hoor, gisteren 1 in prima staat op E-bay kunnen kopen voor 85 US Dollar . Niet slecht. Hij komt pas in november naar Nederland dus het eerste winter project loopt!
Vr gr Fred W
Vr gr Fred W
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast