Het volgende is er aan de hand.
Gisteren een lekker stuk gereden en net voor thuiskomst nog even aftanken niks aan de hand.
Opstappen en starten maar en wegwezen ......nee dus... hoor de startmotor even rondgaan en daarna alleen nog maar het tikken van startrelais.
Dat geluid herkende ik (geen stroom genoeg in accu ) en dacht meteen naaaa nieuwe accu en nieuwe dynamo dat kan gewoon niet.
Gelukkig autodealer naast de pomp en daar een hulp start gevraagd en met 1 tik torretje weer draaien
Naar huis toe neergezet en een uurtje later toch nog even kijken of ie het doet en geen probleem gewoon starten.
Vanochtend weer niet opgestart met accu erbij en rijden met die hap richting dealer in Purmerend.
Daar het probleem uitgelegd en uitgeprobeerd maar wilde weer niet starten, wel met wat extra prik erbij dan loopt ie in meteen.
Accu doorgemeten en laad netjes bij tijdens draaien dus accu is goed.
Dealer en ik komen dus op de gedacht het is de startmotor die op is ( vraagt te veel prik voor het starten ) dus een andere bestellen.
Kappen weer op de tor en en laatste nog even niet want heb starthulp nodig om weg te komen maar eigenwijs dat ik ben druk zonder starthulp op startknop van tor en hij slaat gewoon aan zonder boe of ba draaien met die hap.
Zowel dealer als ik snappen het even niet meer.
Wie wil er meedenken wat het kan zijn ???
Groet en alvast dank
Dolf