peilstok in carter.
peilstok in carter.
wie kan mijn vertelle hoe ik het makkelijks mijn peilstok en bramen uit het carter krijg.
- Chris Houben
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 31 mei 2009, 23:15
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Erm
hey chris.Chris Houben schreef:Ha Marcel,
wat bedoel je met bramen
Chris
mijn peilstok is afgebroken,nu wilde ik hem eruit halen,ja bijn gelukt,maar viel in mijn blok,met ook de kleine stukjes aluminium.
de aftapstop zit onder bij de peilstok,mischien heb je een idee hoe ik die peilstok eruit krijg zonder de boel los te halen,snap je.
gr marcel.
- Chris Houben
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 31 mei 2009, 23:15
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Erm
Marcel,
ik ben er bang voor dat je motor uit elkaar moet halen.
Peilstok is een non ferometaal dus niet magnetiche anders zou je een uitschuifbaar maneetje kunnen gebruiken maar helaas dat zal niet gaan.
Ik heb het even uitgeprobeerd en dat lukt niet.
Je zou het nog kunnen proberen met een grijpertje die je het gat kunt steken en dan hopen dat je te pakken krijgt.En het afgebrokked aluminium wordt wel een probleem voor dat krijg er niet uit.Ik zelf zou het blok demonteren en alles er uit zien te krijgen is giganties veel werk maar een nieuw blok kost denk ook wel wat.Ik zou het risico niet lopen om er mee door terijden.
Maar er zijn misschien wel mensen die weten wat je moet doen even nog afwachten of je meer reakties krijgt.
Gr.Chris
ik ben er bang voor dat je motor uit elkaar moet halen.
Peilstok is een non ferometaal dus niet magnetiche anders zou je een uitschuifbaar maneetje kunnen gebruiken maar helaas dat zal niet gaan.
Ik heb het even uitgeprobeerd en dat lukt niet.
Je zou het nog kunnen proberen met een grijpertje die je het gat kunt steken en dan hopen dat je te pakken krijgt.En het afgebrokked aluminium wordt wel een probleem voor dat krijg er niet uit.Ik zelf zou het blok demonteren en alles er uit zien te krijgen is giganties veel werk maar een nieuw blok kost denk ook wel wat.Ik zou het risico niet lopen om er mee door terijden.
Maar er zijn misschien wel mensen die weten wat je moet doen even nog afwachten of je meer reakties krijgt.
Gr.Chris
chrisChris Houben schreef:Marcel,
ik ben er bang voor dat je motor uit elkaar moet halen.
Peilstok is een non ferometaal dus niet magnetiche anders zou je een uitschuifbaar maneetje kunnen gebruiken maar helaas dat zal niet gaan.
Ik heb het even uitgeprobeerd en dat lukt niet.
Je zou het nog kunnen proberen met een grijpertje die je het gat kunt steken en dan hopen dat je te pakken krijgt.En het afgebrokked aluminium wordt wel een probleem voor dat krijg er niet uit.Ik zelf zou het blok demonteren en alles er uit zien te krijgen is giganties veel werk maar een nieuw blok kost denk ook wel wat.Ik zou het risico niet lopen om er mee door terijden.
Maar er zijn misschien wel mensen die weten wat je moet doen even nog afwachten of je meer reakties krijgt.
Gr.Chris
ja het blok uit elkaar was ook niet mijn bedoeling,ja en net wat jij zegt,geen ijzer,dus niet de magneet.
ik wacht effe af op meer reacties,je weet maar nooit.
ben er wel lekker mee ja,dat klopt.
vacantie en niet touren,das niet goed.
- Chris Houben
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 31 mei 2009, 23:15
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Erm
- meisterjager59
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 19:46
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: rijssen
ja harry,mischien dom maar ik kon hem met de hand niet los krijgen,dus heb een tangetje gepakt,en ik zei nog,nou die zit vast,olie gepeild en weer vast gezet,en met het tangetje wilde ik hem een tikje na geven,niet doen dus.meisterjager59 schreef:Goeie morgen Marcel, ik leef met je mee en heb zo geen oplossing, maar hoe komt het dat de peilstok is afgebroken?
Mischien als waarschuwing voor ons allen
Grtz Harry
handvast is genoeg blijkt.een dure leer voor de volgende keer.
- Chris Houben
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 31 mei 2009, 23:15
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Erm
Hallo Marcel,
heb je nu alleen de boven kant van de peilstok afgebroken ik bedoel de dop van de peilstok of echt de peilstol zelf.Ik kan begrijpen dat je de dop afdraaid maar dan zit er nog een stuk draad in het blok waar de pielstok aan vast zit en dat je dat er uit moet hebben.Dan kan ik het begrijpen,maar dat je peilstok afgebroken is ????.
Hoor van je.
Chris
heb je nu alleen de boven kant van de peilstok afgebroken ik bedoel de dop van de peilstok of echt de peilstol zelf.Ik kan begrijpen dat je de dop afdraaid maar dan zit er nog een stuk draad in het blok waar de pielstok aan vast zit en dat je dat er uit moet hebben.Dan kan ik het begrijpen,maar dat je peilstok afgebroken is ????.
Hoor van je.
Chris
ja chris,de dop was afgeknapt,klopt,dan zit er nog een stukje draad in,maar dat was zo bros,zacht,dat ik er niks mee kon doen.ik wilde er een gaatje in boren en dan proberen met een LINKSE TAP hem eruit te halen,maar helaas.Chris Houben schreef:Hallo Marcel,
heb je nu alleen de boven kant van de peilstok afgebroken ik bedoel de dop van de peilstok of echt de peilstol zelf.Ik kan begrijpen dat je de dop afdraaid maar dan zit er nog een stuk draad in het blok waar de pielstok aan vast zit en dat je dat er uit moet hebben.Dan kan ik het begrijpen,maar dat je peilstok afgebroken is ????.
Hoor van je.
Chris
ik heb bij gl parts een nieuwe peilstok besteld,dan moet ik er even met een TAP IN OM DE DRAAD WEER GANGBAAR TE MAKEN ja en dan moet de peilstok er nog uit,haha ik lach er maar om,domme pech is dit,maar het gaat mij lukken.ik moet de motor voor op een verhoging zetten,dan naar rechts laten hangen,en hopen dat de peilstok naar de aftapstop komt,dat ik hem eruit kan pakken met een tang of stuk ijzerdraad.je gaat horen hoe het afloopt,zal niet makkelijk zijn.
gr marcel
Als je gaat tappen dan krijg je nog meer metaal in je blok.
De pijlstok heb je alleen nodig als je gaat pijlen, je zou er dus een rubber/kunstof plug in kunnen doen en als je wilt pijlen pak je de pijlstok er even bij
Als je de motor zo neer gaat zetten zoals je zegt, als de olie er uit is spoel hem eens goed door met benzine of iets dergelijks, misschien komt der rest van de bramen mee, dan is de boel gelijk ontvet en zou je het met een draad met iets plakkerigs er aan kunnen proberen.
Nee heb je, ja is een hele kleine mogelijkheid
Groeten Pierre
De pijlstok heb je alleen nodig als je gaat pijlen, je zou er dus een rubber/kunstof plug in kunnen doen en als je wilt pijlen pak je de pijlstok er even bij
Als je de motor zo neer gaat zetten zoals je zegt, als de olie er uit is spoel hem eens goed door met benzine of iets dergelijks, misschien komt der rest van de bramen mee, dan is de boel gelijk ontvet en zou je het met een draad met iets plakkerigs er aan kunnen proberen.
Nee heb je, ja is een hele kleine mogelijkheid
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Als je gaat tappen dan krijg je nog meer metaal in je blok.
De pijlstok heb je alleen nodig als je gaat pijlen, je zou er dus een rubber/kunstof plug in kunnen doen en als je wilt pijlen pak je de pijlstok er even bij
Als je de motor zo neer gaat zetten zoals je zegt, als de olie er uit is spoel hem eens goed door met benzine of iets dergelijks, misschien komt der rest van de bramen mee, dan is de boel gelijk ontvet en zou je het met een draad met iets plakkerigs er aan kunnen proberen.
Nee heb je, ja is een hele kleine mogelijkheid
Groeten Pierre
De pijlstok heb je alleen nodig als je gaat pijlen, je zou er dus een rubber/kunstof plug in kunnen doen en als je wilt pijlen pak je de pijlstok er even bij
Als je de motor zo neer gaat zetten zoals je zegt, als de olie er uit is spoel hem eens goed door met benzine of iets dergelijks, misschien komt der rest van de bramen mee, dan is de boel gelijk ontvet en zou je het met een draad met iets plakkerigs er aan kunnen proberen.
Nee heb je, ja is een hele kleine mogelijkheid
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
ja pierre,klopt wat je zegt,het word een heel gedonder dat weet ik al.1500 schreef:Als je gaat tappen dan krijg je nog meer metaal in je blok.
De pijlstok heb je alleen nodig als je gaat pijlen, je zou er dus een rubber/kunstof plug in kunnen doen en als je wilt pijlen pak je de pijlstok er even bij
Als je de motor zo neer gaat zetten zoals je zegt, als de olie er uit is spoel hem eens goed door met benzine of iets dergelijks, misschien komt der rest van de bramen mee, dan is de boel gelijk ontvet en zou je het met een draad met iets plakkerigs er aan kunnen proberen.
Nee heb je, ja is een hele kleine mogelijkheid
Groeten Pierre
maar als ik er meestal mee bezig ga,kom ik wel op ideeen.
we gaan het zien.
- Aaldert
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13 apr 2008, 20:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Zevenbergen
Hallo Marcel
Er zijn van die kleine flexibele grijpertjes in de handel.
ze zijn er speciaal voor om moertjes en boutjes weer te kunnen pakken.
Mischien lukt het daar mee.
Aaldert
Er zijn van die kleine flexibele grijpertjes in de handel.
ze zijn er speciaal voor om moertjes en boutjes weer te kunnen pakken.
Mischien lukt het daar mee.
Aaldert
Groet'n ût 7-bergen.
http://www.goldwing1200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goldwing1200.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten