Oostenrijk verhaal

Plaats hier je mooie reisverhalen
wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Oostenrijk verhaal

Bericht door wardoc » 24 jul 2009, 13:26

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week donderdag 16 juli met bloedheet weer vertrokken uit Middelburg richting Oostenrijk. Ik zit redelijk achter mijn scherm van mijn 1200 aspencade dus geen rijwind. Hardstikke warm dus maar heerlijk gereden. Zo via Antwerpen naar Heerlen, Aken, Koblenz en Karslruhe.
Ong. 100 km voor Munchen bij Gunzburg gestopt om te overnachten. Nat van het zweet. De volgende ochtend vrijdag 17 juli dus, om half acht vertrokken want er zou slecht weer komen. Maar ik reed dus de goede kant op. Naar Munchen, Salzburg en Villach. De gehele dag heerlijk heet weer en weer zweten dus. Fantastisch. Aangekomen op de Camping waar ik mijn caravan heb staan. Rond half twee aangekomen en gelijk maar alles te drogen gehangen van de zweet. Heerlijke rit. Afgelopen dagen wat rondgeren in de omgeving en afgelopen dinsdag even naar de Worthersee, Maria Worth en Velden. Bloedheer weer hebben we hier al de hele week in Karinthie gisteren 23 juli 37 graden vandaag minder maar 27 graden. Te warm om motor te rijden, maar ja ik heb nog drie weken voor de boeg.
De volgende keer doe ik een foto en bericht ik meer. Ik ga nog een merentocht houden en de binnendoor tocht in Italie van 320 km. En nog veel meer. Er is nog plaats op de camping dus...... Camping Alpenfreude, gewoon googlen.
20 km van slovenie en 20 km van italie. Komende week blijft het warm.

tot het volgende verhaal die op onderwerp komt.

Groet William
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door wardoc » 28 jul 2009, 16:56

Hallo allemaal hier ben ik dan weer zoals beloofd,

Inmiddels is het 28 juli, de laatste was van 23 juli toen ik meldde dat het te warm was. Nou het is nog steeds heel erg warm maar we hebben al een leuke trip achter de boeg. Via een berg naar de oostoever van de Weissensee, en dan binnendoor naar Spittal via de 99 naar Gmund. Fantastische bochtenwerk over brede wegen. Wel effe wennen. En dan binnendoor terug over de 99 richting Spittal weer en over de 100 naar Villach. Daar de afslag naar Feistritsch en dan over de berg weer terug naar de camping. Lekker warm maar heerlijk. Deze week blijft het erg warm dus een leuke trip door Slovenie of Italie zit er wel in. Inmiddels zijn er meerdere motoren van campinggasten gekomen. Je weet wel caravan, auto en motor. Dus een gezamenlijk rit zit er ook nog in. Het spannendste komt nog. De Plockenpass met 12 haarspeldbochten. Dat wordt werken voor mijn 1200.
Er is nog plaats op de camping, vooruitzichten komende week: eeerrgg warm.
Tot de volgende keer.

groet William
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Genieters

Bericht door Genieters » 29 jul 2009, 12:41

in gmund porche museum bezogd?
Waarom niet door gereden over de katchberg en terug via nocknalmstrasse?

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door wardoc » 01 aug 2009, 12:20

Hier ben ik dan weer. Inmiddels is de derde week in gegaan en in antwoord: ik ben niet in het Posche museum geweest. We zijn na Gmund gewoon lekker terug gereden want we hebben de kinderen op de camping. Ik heb afgelopen week een lekker rustig avondritje gemaakt door het gailtal zo naar de pressigersee. Daar rond gereden en terug naar de camping effe lekker bij ondergaande zon. Het is hier dus nog steeds erg warm en droog. Met mijn dochter naar Italie gereden binnendoor en wat chroom gepakt (maak ik geen gewoonte van).
30 juli maar eens een bergwandeling gemaakt van 4 uur en 31 juli vanuit Wertschach naar Tarvisio gereden, via Lago di Fusine naar Slovenie. Langs Podkoren naar Jesenice. Goed te rijden, afslag gemist bij Mojstrana (mijn navigatie werkt niet in Slovenie) (dus vrouw met kaart achterop)(ben aan het sparen voor een Garmin)Dus de hoofdweg naar Bled genomen. Even genoten van Bled en dan weer terug maar nu door het Triglav National Park (30 km grind en losse stenen, maar het is wel een doorgaande weg) Na 5 km zit het er wel in en dan gaat het rijden vloeiend. Vanaf Mojstrana terug gereden via Podkoren naar Tarvisio en dan naar de camping. Vlakbij de camping nog even een wheelie gedaan niet hoog maar ong 20 cm met het voorwiel omhoog. Wist niet dat het kon met een 1200 aspencade. In z'n 1 achter een cementtruck met een helling van ong 12% en dan gas geven om in te halen met iemand achterop en hup daar ging mijn voorwiel. Gaaaf.
Nou ik heb nog twee weken te gaan en nog verschillende ritjes. De Grossclockner bewaar ik voor volgend jaar. Kost me een hele dag.
En er is nog steeds plaats op de camping en de vooruitzichten hier in het Gailtal zijn nog steeds goed.
Grt William en mijn 1200
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Genieters

Bericht door Genieters » 01 aug 2009, 13:59

als je in slovenië bent ga dan eens naar podjonska jama.
Grotten van podstonja

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 01 aug 2009, 20:46

Genieters schreef:als je in slovenië bent ga dan eens naar podjonska jama.
Grotten van podstonja
Goede tip.
Ik ben er lang geleden eens geweest, ik kan het mij nog goed herinneren.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 01 aug 2009, 22:57

Wardoc

Een mooi en duidelijk reis verhaal .
Wel jammer dat de vakantie tijd altijd zo snel voorbij is .
Maar jullie hebben vast een mooie tijd gehad .
En voordat je het weet is het weer zover .
er is geen mooiere wing dan een goldwing

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door wardoc » 04 aug 2009, 14:05

bertzwanen schreef:Wardoc

Een mooi en duidelijk reis verhaal .
Wel jammer dat de vakantie tijd altijd zo snel voorbij is .
Maar jullie hebben vast een mooie tijd gehad .
En voordat je het weet is het weer zover .
Bert, De vakantie is noeg niet voorbij, ik heb nog twee weken. dus.....

grt William
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door wardoc » 04 aug 2009, 14:14

Zo hier ben ik dan nogmaals. Heb inmiddels vanuit Wertschach gereden richting Kötschach-Mauthen zo'n 50 km. Daar de afslag genomen naar de Plöckenpass en dan omhoog he, ja dat was hem wel Spannende bochten naar boven leek wel of je stilvalt en het gas er zachtjes op houden om dus echt niet om te vallen. Eenmaal boven de weg naar beneden in Italie. de 12 haarspelden. Fantastisch..die oude dame van mij deed het prima. Vandaaruit naar Tolmezzo en daar onder de bloedhitte even gepauzeerd.
Verder doorgereden naar Tarvisio zo'n 62 km binnendoor. Heel erg mooi.
Uitendelijk na een enerverende dag aangekomen op de camping. Nu hebben we al de tweede dag minder weer, om lekker bij te komen. Morgen wordt het weer mooi, 5 augustus en dan gaan we met vier motoren de merentocht houden, Millstatter see, Osschiacher see, Worther see, Faaker see enz. Gezellie, en donderdag met mijn dochter binnendoor naar San daniele in Italie. Wordt een mooie rit.
Tot de volgende keer

william
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door wardoc » 08 aug 2009, 12:30

Zo, dit is de laatste keer vanuit Karintië, Wertschach. Nog steeds lekker warm. Niet de laatste berichtgeving want ik heb nog een week. Vrouw met kinderen vertrekken vandaag met de auto naar Nederland terug. 5 augustus dus afgelopen woensdag zijn we met z'n vieren de merentocht gaan houden. Een rit langs twaalf meren van ong. 235 km in totaal. Warm en zonnig, langs de meren bochtige wegen en Italiaans aandoende taferelen. Ontzettend mooi en zeker een aanrader voor de toerrijder. Donderdag met mijn dochter naar San Daniele gereden in Italië. Een rit van 125 km heen en dus ook 125 terug. Lange bochtige wegen naar het zuiden en een werkelijk prachtig plaatsje in de delta richting Venetië. Komende week ga ik nog een toertje maken met Oostenrijkers. En dan de weg terug naar huis. daarover bericht ik als ik thuis ben.

tot dan grt William
De foto's komen nog maar ik moet eerst uitvogelen hoe.
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Gebruikersavatar
sytzecat
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:55
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Garyp

Bericht door sytzecat » 10 aug 2009, 22:57

Een belevenis Wardoc,
Heb jou verhalen met aandacht gelezen, woensdag 12 aug. gaan wij richting Tsjechië en hopen daar zaterdag 15 aug. te ariveren bij een vakantiehuis welke we hebben gehuurd. van daar uit mooie tochten maken. Hier over zal ik na terugkomst ook weer een vakantie verslag op het forum plaatsen.

Goede reis terug naar huis!!!
Vr. groeten,
Sytzecat
Fryslân

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door wardoc » 17 aug 2009, 13:30

Hallo allemaal, dus nu wel voor de laatste keer.
Helaas ben ik weer terug op Nederlandse bodem.
Nadat op zaterdag 8 augustus de familie naar huis was gereden, kwam het opruimen dus op mij aan. Ik bleef nog even in het Oostenrijkse.
De zondag rustig aan gedaan, dat kon wel omdat het eindelijk regende. En dan moet je niet gaan rijden omdat de wegen dan glad zijn. Dus het ritje met de Oostenrijkers ging helaas niet door. De maandag was het wederom (klinkt afgestomt) warm en broeierig. Ik maakte me op voor een aardig ritje naar Ludmannsdorff vlak bij de Wörthersee. Binnendoor en prachtig gereden. In de middag een scenic route genomen terug en weer genoten. Heerlijk gewoon. Dinsdag de boel verder opgeruimd en woensdagochtend na een lekker ontbijt op de motor gestapt en naar Günzburg in Duitsland gereden. Een rit van 564 km lekker warm weer en genoten van de omgeving, terwijl ik gewoon lekker doorbolde op de autobahn. In Günzburg overnacht en de volgende morgen op donderdagochtend vetrokken voor een rit van 726 km terug naar Middelburg. Deze rit ging zeer goed en ik moet zeggen vermoeiend is het niet. Je moet gewoon de rustpauzes nemen. En jahoor! kom ik bij Heerlen de grens over Nederland in begint het te regenen. Tot ong 40 km voor Antwerpen. Dus dat heb ik dan ook even meegepikt. Kan ik toch nog de motor poetsen. Thuisgekomen was ik niet eens moe. Alleen wat last van het zitvlees. Enfin, dat heb ik met de auto ook. Al met al...fantastisch het reizen met de Wing.

Mijn 1200 heeft mij veel laten ervaren..

Tot volgende jaar. Dan ga ik twee keer naar Oostenrijk met de motor en 1 keer met de auto.

groet William
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Adrie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 17:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zutphen

Re: Oostenrijk verhaal

Bericht door Adrie » 06 aug 2012, 15:08

hallo Wardoc,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je al ongeveer 20+ jaren daar op vakantie gaat.
je raakt daar gewoon niet uitgekeken. je zit 20 km van slovenie en italie . Wij hebben daar
een hele mooie vakantie gehad. lekker samen motor gereden. Camping was goed,wij hebben genoten
van de vakantie en jullie gezelschap.

Groetjes, Adrie en Eveline :D :D :D :D :D
Ps: doe Liesanne ,Adri en Carla de groeten van ons.

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Oostenrijk verhaal

Bericht door wardoc » 06 aug 2012, 16:02

Adrie en Evelien het was leuk dat jullie er waren. Ik kan voor alle motorrijders zorgen dat ze mooie ritten te rijden krijgen met prachtige uitzichten. Toen jullie vrijdag vertrokken ben ik met A3 naar een wijnhuis geweest ong 40 km boven Venetië om wijn te halen voor de camping. We kwmane terug met vijf dozen....Het was tot 41 gr. we kwamen kledder nat terug en uitgeput van de hitte. Vandaag naar de Goldeck geweest. Het is hier nog steeds erg warm en er komt voorlopig geen eind aan. De filpmjes zien er goed uit.
Wie nog een vakantie in Oostenrijk wilt kan naar de site http://www.alpenfreude.at" onclick="window.open(this.href);return false; gaan en er over nadenken. Adrie en Evelien kwam ik toevallig tegen en het was erg leuk met hun. Ik neem nog een biertje, Adrie/Evelien tot ziens....
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re:

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 feb 2013, 12:19

wardoc schreef:De foto's komen nog maar ik moet eerst uitvogelen hoe.
William, heb je uitgevogelt hoe je de foto's moet plaatsen? Ben er wel benieuwd naar.

Die camping ziet er ook heel goed uit. Ik ga proberen daar deze zomer langs te gaan voor 1 of 2 nachten (doe een rondreis, blijf in principe nergens langer dan 1 nacht, tenzij het bovenmaats gezellig is :mrgreen: ). Het stuk zo in de driehoek Salzburg-Graz-Villach is sowieso een geweldig mooi stuk met geweldige natuur. Lijkt me met de motor helemaal geweldig om te rijden.

Plaats reactie