parkeer boete

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
fikkie

parkeer boete

Bericht door fikkie » 07 jul 2009, 11:24

Gister lekker er even tussenuit. Ook even een wandeling maken bij Schoorl. Bij het VVV een route opgehaald. Deze begon bij een bepaald startpunt. Daar heen gereden en aangekomen zagen we dat er alleen betaald parkeren was en geen parkeerplaatsen voor motoren. Dan maar een kaartje en dit klemmen tussen mijn luchtklepje in het scherm.
Hopen dat dit goed gaat. :roll:
Na een flinke wandeling terug bij de motor. Parkeerkaartje was weg, maar er zat wel een ander briefje klem. Een boete van 50 euro met extra parkeer kosten. Ze hadden geen geldige parkeer bewijs gevonden.
Dus het is niet goed gegaan. Of de wind heeft het weggeblazen (het waaide nogal hard), een andere automobilist heeft er gebruik van gemaakt of speelende kinderen hebben het eruit getrokken.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Een parkeerkaartje op de motor is toch niet mogelijk. Je moet geluk hebben als het blijft zitten.

Heeft er iemand ervaring mee met zulke situaties en hoe moet ik handelen?
Ik baal van deze situatie. :(

peter

Bericht door peter » 07 jul 2009, 11:52

Een parkeervak is voor motorvoetuigen op 3 of meer wielen. Als je zo'n muggenzifter hebt met een Melkertbaan heb je hem hangen.

Stond gisteren in een zone voor alleen vergunninghouders (dus verkeerd), ga naar de winkel en daar zitten 2 van die bromsnorren op hun gemak brilletjes te passen. Ze zijn iets eerder klaar dan ik en gaan naar buiten, even later kom ik bij de motor zijn de heren aan het schrijven ze stopten acuut toen ik vroeg of het normaal was om in de baas zijn tijd brilletjes te passen. Verder zei ik niks meer en hun ook niet.

Met een sisser afgelopen dus.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Bericht door harmdeboer » 07 jul 2009, 16:14

Volgens mijn theorieboek:

Parkeren is toegestaan:
- op parkeerplaatsen die speciaal zijn aangelegd om te parkeren (E4, E12, E13, E"8")
- in parkeerhaven en parkeerstroken die langs de rijbaan zijn gelegen
- aan de linker- en rechterzijde van de rijbaan, mits dit niet is verboden.

Parkeren is verboden
- op alle plaatsen waar het reeds verboden is het voertuig te laten stilstaan
- op het trottoir en op een voetpad
- aan die zijde van de weg waar bord E1 is geplaats.1)
- in een parkeersverbodzone
- binnen een afstand van 5m van een kruispunt
- voor een in- of uitrit (ook als het je eigen in- of uitrit is)
- op de rijbaan van een voorrangsweg buiten de bebouwde kom (in de berm mag dus wel)
- langs een gele onderbroken streep
- langs een reeds geparkeerd voertuig
- op 'doelgroepparkeerplaatsen'


1) Geldt ook voor de berm, omdat die een onderdeel uitmaakt van de weg. Geldt weer niet voor tot parkeren bestemde weggedeelten.
********************
www.blijdatikmotorrij.nl zegt het volgende:

Parkeren op de stoep, mag dat?
Parkeren op de stoep mag eigenlijk niet, maar het wordt gedoogd. Het is namelijk ook niet toegestaan om een motor op een voor een auto bedoeld parkeervak te zetten, wanneer dat vak voorzien is van een parkeermeter of wanneer het in een 'betaald parkeren' zone valt. In de meeste steden blijven er dan weinig mogelijkheden over, vandaar dat het doorgaans gedoogd wordt als je een motor 'elders' parkeert, vooropgesteld dat hij niet in de weg staat of anderzijds hinder of gevaar veroorzaakt. Uitzonderingen zijn Valkenburg en Zandvoort. Deze gemeenten hebben speciale motorparkeerplaatsen en accepteren het daarom niet als je elders parkeert.
************************

www.bikenet.nl

Motorvoertuigen dienen gebruik te maken van de rijbaan (zie artikel 10 Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990).
Het is dus (formeel) niet toegestaan om een motorfiets te parkeren op het trottoir.
Er is geen artikel dat het parkeren van een motorfiets langs de weg verbied (of het zou buiten de bebouwde kom op een voorrangsweg moeten zijn). Ook is het toegestaan om een motorfiets in een parkeervak te parkeren.
Sommige gemeenten die parkeergelden heffen hebben in de plaatselijke verordening staan dat op betaald parkeerplaatsen (dat kunnen parkeervakken zijn) alleen motorvoertuigen met meer dan twee wielen mogen staan.

Voertuigen op twee wielen (of minder) mogen zonder parkeerschijf op parkeerplaatsen in de blauwe zone parkeren.
Een gewone motorfiets mag in de blauwe zone geparkeerd worden zonder parkeerschijf.
Een motor met zijspan (meer dan twee wielen) moet wel een parkeerschijf gebruiken
****************************

http://forum.infopolitie.nl zegt het volgende...

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=20187

tot zo ver de theorie les...

partijk...

meestal weten deze lieve mensen zelf niet wanneer ze wel en niet mogen/moeten schrijven... protest aantekenen dus....

Lunatic

Bericht door Lunatic » 07 jul 2009, 18:35

Jammer dat je niet even gelijk contact hebt opgenomen met het plaatselijk politiebureau.
Vaak is men wel gevoelig voor een eerlijk en redelijk argument als de bon nog niet in het systeem verwerkt is.

Nu is het wachten op de definitieve aanschrijving waarop je nog een beroepsmogelijkheid hebt.
Ik zou het zeker proberen. Niet geschoten is altijd mis. Succes er mee.

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 07 jul 2009, 19:25

normaal is het parkeerticket toch tweedelig :? met de motor scheur ik altijd het ene gedeelte er af zodat je achteraf bij bv.diefstal van je ticket kan bewijzen dat je wel degelijk een parkeerticket hebt gekocht :oops:
greetz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 07 jul 2009, 22:27

In Nederland is men wat gieriger en zijn parkeerkaartjes zo klein mogelijk. Dus geen stukje om er af te scheuren.

Er is dus geen enkele mogelijkheid om het op een motorfiets zodanig weg te leggen dat het niet gestolen kan worden.
Je had dus nooit zo'n ding moeten aanschaffen en ergens tussen stoppen. Er zijn altijd mensen die 'zo netjes zijn' om het weg te halen.
Dus gewoon bij de politie gaan melden wat er aan de hand is.

En mocht dat niet helpen dan heb je pech.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

sylviacbr
Berichten: 683
Lid geworden op: 30 mar 2006, 22:04
Locatie: hoogezand

Bericht door sylviacbr » 07 jul 2009, 22:33

denk dat je het wel gaat winnen , want inderdaad geldt de parkeer ticket alleen voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen , je motor mag daar dus gratis geparkeerd worden , denk dat deze politie agent van deze regel niet op de hoogte is ,

dus een bezwaarschrift schrijven :wink:

gr sylvia
rijdt nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

trots om een wingeruutgrunn te zijn.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Assen

Bericht door Pino » 07 jul 2009, 23:04

Dacht het dus niet, je mag de motor niet eens parkeren op een betaalvak.
Deze discusie liep ook op het motorforum.
Je kan hem op de stoep neerzetten net als een brommer.
Wel lopen naast de motor anders krijg je een prent voor rijden op de stoep.

Pino
Vulneratus Nec Victus = Gewond doch niet verslagen

Gebruikersavatar
JH.
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
Locatie: Belgie / Roeselare
Contacteer:

Bericht door JH. » 08 jul 2009, 16:55

Leuke discutie en welles nietes...

In België:

Motor moet betalen op autoparkeerplaats. Meerdere motoren mogen op 1 autostrook staan, slechts ééntje moet betalen. Je mag zowel evenwijdig met de rijbaan, als haaks op de rijbaan parkeren, doch wel binnen het parkeervak blijven!

... maar eerlijk gezegd lapt 95% het betalen aan hun laars.

... hoe je het ticketje bevestigt is nog steeds je eigen probleem...
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ

peter

Bericht door peter » 08 jul 2009, 17:25

Pino schreef: Wel lopen naast de motor anders krijg je een prent voor rijden op de stoep.

Pino
En je rijbewijs bij hebben want zelfs om met een motor te lopen moet je een rijbewijs hebben.

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Bericht door taxiad » 08 jul 2009, 22:05

JH. schreef:Leuke discutie en welles nietes...

In België:

Motor moet betalen op autoparkeerplaats. Meerdere motoren mogen op 1 autostrook staan, slechts ééntje moet betalen. Je mag zowel evenwijdig met de rijbaan, als haaks op de rijbaan parkeren, doch wel binnen het parkeervak blijven!

... maar eerlijk gezegd lapt 95% het betalen aan hun laars.

... hoe je het ticketje bevestigt is nog steeds je eigen probleem...
ik heb wel eens van een agent in belgie gehoord van dat je het bonnetje van het parkeren gewoon in je zak moet steken en mee nemen,zit er bij terugkomst een bekeuring op kun een bezwaarschrift indienen en het bonnetje met de overeenkomstige tijd natuurlijk mee opsturen
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
ferre
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 jun 2008, 09:45
Locatie: Berlaar (BE)

Bericht door ferre » 09 jul 2009, 13:38

taxiad schreef:
JH. schreef:Leuke discutie en welles nietes...

In België:

Motor moet betalen op autoparkeerplaats. Meerdere motoren mogen op 1 autostrook staan, slechts ééntje moet betalen. Je mag zowel evenwijdig met de rijbaan, als haaks op de rijbaan parkeren, doch wel binnen het parkeervak blijven!

... maar eerlijk gezegd lapt 95% het betalen aan hun laars.

... hoe je het ticketje bevestigt is nog steeds je eigen probleem...
ik heb wel eens van een agent in belgie gehoord van dat je het bonnetje van het parkeren gewoon in je zak moet steken en mee nemen,zit er bij terugkomst een bekeuring op kun een bezwaarschrift indienen en het bonnetje met de overeenkomstige tijd natuurlijk mee opsturen
daarom is het bonnetje hier ook tweedelig. eentje op je fiets en eentje in je zak , mocht het nodig zijn om later te bewijzen dat je wel degelijk hebt betaald :)
greetz
ferre
een zilveren GW 1800 A9 + Garmin Zumo 660
blauwe CBF 600 A6 voor t'vrouwke.

Early
Berichten: 1216
Lid geworden op: 06 mei 2008, 23:45
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Early » 09 jul 2009, 17:05

Mijn vrouw klapte de deur van de auto dicht, bonnetje op de kop.
De volgende dag naar het bureau gegaan omdat aan de achterkant een nummer stond.
Dit nummer had men ook op de bekeuring gezet.
Bekeuring verscheurd.
Helaas kan dit op de motor niet.
Je kunt aan een automobilist vragen om de ticket en er dan mee naar het bureau gaan.
Daar zal men niet op in gaan vrees ik.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 09 jul 2009, 19:00

Early schreef:Je kunt aan een automobilist vragen om de ticket en er dan mee naar het bureau gaan.
Daar zal men niet op in gaan vrees ik.
Ik denk dat men daar wel op in moet gaan. Volgens mij is er enige tijd geleden door de rechter gesteld dat iemand die een geldig kaartje heeft geen boete hoef te betalen!

Een heel klein stukje van de website van de gemeente Alkmaar:

Ik heb een parkeerboete gekregen, terwijl ik een parkeerticket had
Als het een eerste keer betreft, kunt u schriftelijk bezwaar maken bij het hoofd afdeling belastingen. Stuurt u het originele ticket mee (en maak er voor uzelf een kopie van voordat u het opstuurt).
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

sylviacbr
Berichten: 683
Lid geworden op: 30 mar 2006, 22:04
Locatie: hoogezand

Bericht door sylviacbr » 09 jul 2009, 19:01

blijf er van overtuigd dat je niet hoeft te betalen op parkeer vakken en het gewoon toegestaan is je motor daar te parkeren , mijn zus heeft de opleiding net afgerond van rij instructeur , en heeft dit heel duidelijk in de lessen en in de boeken gehad , motorvoertuigen met minder dan 3 wielen mogen gratis en voor niets geparkeerd worden op parkeer vakken , denk dat de agent hier niet van op de hoogte is ( zoals met zoveel dingen ) zou dus gewoon gaan bellen of een bezwaarschrift indienen ,

gr sylvia
rijdt nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

trots om een wingeruutgrunn te zijn.

Plaats reactie