Waterlekkage
Waterlekkage
Hallo allemaal,
mijn GL 1000 is incontinent,ze verliest water wanneer ze afkoelt.
Het druppelt uit het gaatje aan de onderkant van het blok,net achter de waterpomp. Kan deze kapot zijn of alleen twee afdicht-ringen?
Zo te zien hoeft het blok er niet uit om de waterpomp te demonteren,of wel.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Grt,Bob
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Hallo Bob73,
volgens de werkplaatshandboeken moet het mogelijk zijn om de waterpomp te vervangen zonder het hele blok uit de motor te halen. Wat je wel zal moeten doen is de radiator en de ventilator weg nemen. Heb je die al weg genomen of is dat wat in de weg zit om aan de bovenste schroeven te komen?
P.S. heb je al één of meerdere werkplaatshandboeken gedownload, altijd makkelijk om even een blik te werpen wat je gaat tegenkomen en waar je op moet letten.
Grtzz.
volgens de werkplaatshandboeken moet het mogelijk zijn om de waterpomp te vervangen zonder het hele blok uit de motor te halen. Wat je wel zal moeten doen is de radiator en de ventilator weg nemen. Heb je die al weg genomen of is dat wat in de weg zit om aan de bovenste schroeven te komen?
P.S. heb je al één of meerdere werkplaatshandboeken gedownload, altijd makkelijk om even een blik te werpen wat je gaat tegenkomen en waar je op moet letten.
Grtzz.
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Bob,
ik kan niet meer kijken of deze buis bij mij ook in de weg zit, daar ligt de motor te ver voor uit elkaar (de onderdelen zijn klaar voor de coater). Maar als het echt niet gaat zou je de motor ook grotendeels los kunnen maken en met een krik (die heb je ook nodig om het blok eruit te halen) het blok een weinig te heffen/laten zakken waardoor je wel aan deze bouten kan.
Succes.
ik kan niet meer kijken of deze buis bij mij ook in de weg zit, daar ligt de motor te ver voor uit elkaar (de onderdelen zijn klaar voor de coater). Maar als het echt niet gaat zou je de motor ook grotendeels los kunnen maken en met een krik (die heb je ook nodig om het blok eruit te halen) het blok een weinig te heffen/laten zakken waardoor je wel aan deze bouten kan.
Succes.
- mario1976
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 23:45
- Locatie: Beek en Donk
en dan daarna inbus erin zodat het de volgende keer wel lukt
veel rijplezier,
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Goldwing GL1500/6 1988 met EML GTE zijspan
BMW R1150GS 2000
http://www.kandelaars.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Bob,
waarschijnlijk is het te laat, maar een goede hulp bij losdraaien van deze kruiskopschroeven is een klopschroevendraaier, voor diegene die het gereedschap niet kennen:
http://static2.rad.be/i/phpthumb/phpThu ... far=1&q=85
Heb je dit gereedschap al gebruikt? Indien niet, kan je met een beetje geluk, met dit gereedschap de schroeven toch nog los krijgen. Je oefent hiermee een dubbele kracht uit: 1. je klopt de schroevendraaierpunt maximaal in de schroef, 2. door de slag geeft dit gereedschap een kleine draai aan de kop.
En anders ga je je fantasie moeten gebruiken.
b.v. een nieuw gleufje slijpen met een slijpmachientje zoals een 'Dremel' of de kop van de bouten kapot boren, enz...
Succes!
waarschijnlijk is het te laat, maar een goede hulp bij losdraaien van deze kruiskopschroeven is een klopschroevendraaier, voor diegene die het gereedschap niet kennen:
http://static2.rad.be/i/phpthumb/phpThu ... far=1&q=85
Heb je dit gereedschap al gebruikt? Indien niet, kan je met een beetje geluk, met dit gereedschap de schroeven toch nog los krijgen. Je oefent hiermee een dubbele kracht uit: 1. je klopt de schroevendraaierpunt maximaal in de schroef, 2. door de slag geeft dit gereedschap een kleine draai aan de kop.
En anders ga je je fantasie moeten gebruiken.
b.v. een nieuw gleufje slijpen met een slijpmachientje zoals een 'Dremel' of de kop van de bouten kapot boren, enz...
Succes!
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Ook als je gaat warmstoken moet je toch eerst iets voorzien om deze bout los te kunnen draaien. In een rond gat past ook warm geen schroevendraaier.
Misschien kunnen u linkse tappen helpen
Maar voor de toekomstige werkzaamheden zou ik toch een klopschroevendraaier aanschaffen, deze philipskopschroeven kom je overal in de GL tegen (iets voor Sinterklaas?)
Misschien kunnen u linkse tappen helpen
Maar voor de toekomstige werkzaamheden zou ik toch een klopschroevendraaier aanschaffen, deze philipskopschroeven kom je overal in de GL tegen (iets voor Sinterklaas?)
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Ik snap het niet. Het blok hoeft er helemaal niet uit. Ik heb ook gewoon mijn waterpomp vervangen met het blok in het frame. Geen probleem.
Maar gebruik inderdaad een slagschroevendraaier of probeer het eens met een zogenaamde "griptang" of "visegrip". De getande bekken daarvan klemmen zich lekker om de schroefkop heen. Geduld is wel nodig hiervoor want met haast mol je meer dan je lief is.
Maar gebruik inderdaad een slagschroevendraaier of probeer het eens met een zogenaamde "griptang" of "visegrip". De getande bekken daarvan klemmen zich lekker om de schroefkop heen. Geduld is wel nodig hiervoor want met haast mol je meer dan je lief is.