Massa probleem Cruse controle
Massa probleem Cruse controle
Hallo wingers,
Mijn CC wil wel aan maar pakt de snelheid niet op om deze vast te houden, nu vraag ik mij af of dat te maken kan hebben met mogelijk massa probleem bij het remlicht.
Als ik rem gaan de zijverlichting op de koffers bijna uit.
Al heel wat bedrading bij langs gelopen maar nog niets kunnen vinden
iemand suggestie?
Groet Roelof
Mijn CC wil wel aan maar pakt de snelheid niet op om deze vast te houden, nu vraag ik mij af of dat te maken kan hebben met mogelijk massa probleem bij het remlicht.
Als ik rem gaan de zijverlichting op de koffers bijna uit.
Al heel wat bedrading bij langs gelopen maar nog niets kunnen vinden
iemand suggestie?
Groet Roelof
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Zou het geen gescheiden systeem zijn, ik begreep dat in de schakelaar een dubbel contact zit, een voor het remlicht en eentje voor de CC. Ik heb hier op het forum gelezen dat je een dubbele klik hoort als je het remhendel trekt. Zelf kan ik het niet testen, ik heb nog geen GL1500, de mijne moet nog groeien.
Quote uit draadje: phpBB2/viewtopic.php?t=2495&start=0&pos ... se+control
Hier lees je nog veel over storingen in de Cruise control.
Quote uit draadje: phpBB2/viewtopic.php?t=2495&start=0&pos ... se+control
Hier lees je nog veel over storingen in de Cruise control.
GrtzzHey Mark, weet je zeker dat de remhandel (rechts) twee klikjes geeft tijdens het inknijpen of loslaten? Twee klikjes heel dicht bij elkaar. Langzaam bewegen anders hoor je het niet eens.
Klopt, maar de cruise heeft een dubbel veiligheids systeem.
Hier via het remlicht, de voor en achterremlicht schakelaar activeerd het remlicht relais, deze gaat naar CCU en naar de remlichten.
En hier de andere schakelaars, zoals je ziet een hoop wat er kan haperen en dit is maar een gedeelte van het geheel.
Groeten Pierre
Hier via het remlicht, de voor en achterremlicht schakelaar activeerd het remlicht relais, deze gaat naar CCU en naar de remlichten.
En hier de andere schakelaars, zoals je ziet een hoop wat er kan haperen en dit is maar een gedeelte van het geheel.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Zowel bij de remhandel en bij de koppelingshandel zijn twee klikjes hoorbaar, heb de schakelaars al schoongemaakt. verder werkt alles correct, de iontercom heb ik nog niet geprobeerd,
Het is alleen als ik rem gaan de zijlichten in de topkoffer uit, de zijlichten in de zijkoffers blijven gewoon net zo vel branden.
De achterlichten gaan wel minder vel branden, en het remlicht schijntgewwon fel, zowel bij de nummerplaat, en in de topkoffer.
Ra ra ra
zijn de topkofferlichten appart aangesloten? omdat deze gewoon blijven branden
wie kan mij verder helpen?
Het is alleen als ik rem gaan de zijlichten in de topkoffer uit, de zijlichten in de zijkoffers blijven gewoon net zo vel branden.
De achterlichten gaan wel minder vel branden, en het remlicht schijntgewwon fel, zowel bij de nummerplaat, en in de topkoffer.
Ra ra ra
zijn de topkofferlichten appart aangesloten? omdat deze gewoon blijven branden
wie kan mij verder helpen?
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
oja het betreft een nederlandse uitvoeringpcrider schreef:Zowel bij de remhandel en bij de koppelingshandel zijn twee klikjes hoorbaar, heb de schakelaars al schoongemaakt. verder werkt alles correct, de iontercom heb ik nog niet geprobeerd,
Het is alleen als ik rem gaan de zijlichten in de topkoffer uit, de zijlichten in de zijkoffers blijven gewoon net zo vel branden.
De achterlichten gaan wel minder vel branden, en het remlicht schijntgewwon fel, zowel bij de nummerplaat, en in de topkoffer.
Ra ra ra
zijn de topkofferlichten appart aangesloten? omdat deze gewoon blijven branden
wie kan mij verder helpen?
Groet Roelof
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Dat is mooi, dan kunnen wij in ieder geval nooit de smoes van Marco Bakker gebruiken (toen hij op de parkeerplaats van de arena een ongeval veroorzaakte).1500 schreef:Klopt, maar de cruise heeft een dubbel veiligheids systeem.
Geen idee wat ik bedoel,klik dan hier
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Hoi Roelof,
Zo ziet het er uit, de linker 2 connectoren zitten onder het zadel, de rest onder de topkoffer.
Zo te lezen heb je ook nog een probleem met het starten in de versnelling.
Zijn de klachten ineens opgetreden of waren deze bij de aankoop er al.
Kan niet iets zo bedenken, maar krijg het idee dat er wel eens met de bedrading gerommeld kan zijn.
Ik zou zeggen controleer de connectoren, bedrading op beschadigingen, extra aangesloten verlichting/trekhaak aansluiting enz.
Anders zal je toch moeten gaan meten.
Groeten Pierre
Zo ziet het er uit, de linker 2 connectoren zitten onder het zadel, de rest onder de topkoffer.
Zo te lezen heb je ook nog een probleem met het starten in de versnelling.
Zijn de klachten ineens opgetreden of waren deze bij de aankoop er al.
Kan niet iets zo bedenken, maar krijg het idee dat er wel eens met de bedrading gerommeld kan zijn.
Ik zou zeggen controleer de connectoren, bedrading op beschadigingen, extra aangesloten verlichting/trekhaak aansluiting enz.
Anders zal je toch moeten gaan meten.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Nee starten in de versneeling is geen probleem, de bout van de koppelings handel is wat versleten zodat de laatste schakelaar niet altijd ingedrukt wordt, en dat moet wel om in d e versnelling te kunnen starten1500 schreef:Hoi Roelof,
Zo ziet het er uit, de linker 2 connectoren zitten onder het zadel, de rest onder de topkoffer.
Zo te lezen heb je ook nog een probleem met het starten in de versnelling.
Zijn de klachten ineens opgetreden of waren deze bij de aankoop er al.
Kan niet iets zo bedenken, maar krijg het idee dat er wel eens met de bedrading gerommeld kan zijn.
Ik zou zeggen controleer de connectoren, bedrading op beschadigingen, extra aangesloten verlichting/trekhaak aansluiting enz.
Anders zal je toch moeten gaan meten.
Groeten Pierre
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Het is wel dat de achterlichten in de topkoffer in het midden er uit geknipt zijn dat zag ik dit weekend
de extra leds bij de kenteken plaat kunnen toch geen kwaad?, deze knipperen wel wat mee als ik de richting aanwijzer inschakel, dus ik denk zelf dat hier een massa foutje kan zitten
wordt nog een mooie puzzle,
Groet Roelof
de extra leds bij de kenteken plaat kunnen toch geen kwaad?, deze knipperen wel wat mee als ik de richting aanwijzer inschakel, dus ik denk zelf dat hier een massa foutje kan zitten
wordt nog een mooie puzzle,
Groet Roelof
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Leds kunnen geen kwaad, wel hoe en waar op het aangesloten is.
De brake disable input van de CCU, mits deze goed is (CCU), zou dan spanning kunnen krijgen via een omweg.
Achteraf is het simpel, maar op voorhand ligt het wel even iets anders.
Haal er af wat er niet op hoort, ik denk dat je dan al een heel stuk verder bent.
Groeten Pierre
De brake disable input van de CCU, mits deze goed is (CCU), zou dan spanning kunnen krijgen via een omweg.
Achteraf is het simpel, maar op voorhand ligt het wel even iets anders.
Haal er af wat er niet op hoort, ik denk dat je dan al een heel stuk verder bent.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Ik heb de leds los gekoppeld(waren kroonsteentjes) en ook de zij verlichtinig in de top koffer nu werkt de CC als de lampen uit zijn.1500 schreef:Leds kunnen geen kwaad, wel hoe en waar op het aangesloten is.
De brake disable input van de CCU, mits deze goed is (CCU), zou dan spanning kunnen krijgen via een omweg.
Achteraf is het simpel, maar op voorhand ligt het wel even iets anders.
Haal er af wat er niet op hoort, ik denk dat je dan al een heel stuk verder bent.
Groeten Pierre
na verder loskoppelen bleek de zij remlichten verkeerd aangesloten te zijn de verlichting werkt nu wel weer korrect.
sluit ik de zij verlichting weer aan dan gaan deze uit bij remmen hier wil ik nog een nieuwe massa voor aanleggen, de leds branden gewoon en bij remmen zouden ze veller moeten branden afzonderlijk werkt het el maar aangesloten weer niet dus ik denk ook hier een verkeerde massa.
Verder is de hele verlichting een ratje toe
morgen weer een dag
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
De CC werkt weer, op de een of andere manier kwam er op de + van de remdraad 2,8 Volt als de lampen aan gingen, door de zij verlichting een extra aarde draad te geven en deze aan het frame te bevestigen werkt de verlichting weer.
Bij het aansluiten van de zijverlichting in de topkoffer kwam het probleem opnieuw naar voren en werkte de cc niet meer.
Hier moet ik nog nieuwe bedrading voor aanleggen.
Ook heeft er een trekhaak aangezeten en deze is verwijdeerd. De kabelboom van de stekker is er nog wel, alleen staat op deze draden nooit stroom en verdwijnt de kabel onder de buddyseat.
Dus ik puzlle nog even door
Groet Roelof
Bij het aansluiten van de zijverlichting in de topkoffer kwam het probleem opnieuw naar voren en werkte de cc niet meer.
Hier moet ik nog nieuwe bedrading voor aanleggen.
Ook heeft er een trekhaak aangezeten en deze is verwijdeerd. De kabelboom van de stekker is er nog wel, alleen staat op deze draden nooit stroom en verdwijnt de kabel onder de buddyseat.
Dus ik puzlle nog even door
Groet Roelof
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten