Advies !!!
- Grunnwing
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:44
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ten boer
Advies !!!
Heej Wingers,
Ik ben me een beetje aan het orienteren, op de 1800 markt.
Aangezien het toch een prijzige toestand wordt, wil ik graag jullie advies omtrend de uitvoering.
Enige dingen die meespelen zijn b.v. de voorbereiding om extra verlichting aan te sluiten, abs wel of niet, usa of europees enz enz.
Groet,
Grunnwing
Ik ben me een beetje aan het orienteren, op de 1800 markt.
Aangezien het toch een prijzige toestand wordt, wil ik graag jullie advies omtrend de uitvoering.
Enige dingen die meespelen zijn b.v. de voorbereiding om extra verlichting aan te sluiten, abs wel of niet, usa of europees enz enz.
Groet,
Grunnwing
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht
Of 't wer altied wel weer licht
Wat belangrijk is is dat je eerst terug gaat naar een 1200 voor het ultieme 1800 gevoel als je op de 1800 stapt. Nou heb ik toevallig een 1200 hier die ik wel wil ruilen met jou 1500 zodat jij (en dat gun ik jou van harte) het ultieme 1800 gevoel kan krijgen.
Het doet mij wel pijn dat ik dan op jou 1500 verder moet rijden maar dat LIJDEN heb ik graag voor je over
Ik hoor het wel
Het doet mij wel pijn dat ik dan op jou 1500 verder moet rijden maar dat LIJDEN heb ik graag voor je over
Ik hoor het wel
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Wat zit de wereld toch vol goede mensen die graag een ander helpen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Amerikaan versus Europeaan:
Amerikaanse uitvoeringen heeft standaard al voorzieningen voor verlichting en CB die Europeaan niet heeft.
Bij de Amerikaan zijn de meeste kleuren voor hetzelfde bouwjaar beschikbaar.
Europeean heeft een RDS Radio, welke de Amerikaan niet heeft. De Amerikaanse radio moet aangepast worden om frequenties met 0.1 te kunnen verzetten op FM.
De Europeaan heeft een KM teller en Buitentemperatuur in Celcius, terwijl de Amerikaan een mijlen teller heeft en buitentemperatuur in Fahrenheit.
Europeaan heeft gecoate wielen, die de Amerikaan niet heeft.
Vanaf 2006 zijn er in Amerika 4-5 uitrustingsnivo's bechikbaar, terwijl bij de Europeaan vanaf 2007 2 uitvoeringen.
De fabrieksgarantie op een Europeaan versus dealergarantie op import is waarschijnlijk voor jou niet van toepassing, omdat je een gebruikte gaat kopen die waarschijnlijk al buiten de garantie zit.
T.a.v. ABS kan ik maar 1 ding zeggen, altijd doen. Voor een gering kostenverschil verbeterde veiligheid en de meerprijs krijg je later weer terug bij inruil.
Let bij de koop van een Amerikaanse uitvoering goed op wat de eerste toelating was in Amerika versus het modeljaar. In Amerika zijn de modellen voor het volgende jaar al vroeg beschikbaar. B.v. een 2003 model dat in 2002 al op kenteken is gezet, blijft bij verkoop een 2002 voertuig met betreffende inruilwaarde.
Op zowel de Europese als Amerikaanse modellen (laten) controleren of alle modificaties voor het betreffende model zijn uitgevoerd:
- ECM
- Framecontrole
- CVP remklauw
etc.
Ik heb alle modellen GoldWing gereden, en met zekerheid is qua sturen, vermogen en remmen de 1800 de beste GoldWing.
Ik hoop dat dit je helpt in je beslissing.
Amerikaanse uitvoeringen heeft standaard al voorzieningen voor verlichting en CB die Europeaan niet heeft.
Bij de Amerikaan zijn de meeste kleuren voor hetzelfde bouwjaar beschikbaar.
Europeean heeft een RDS Radio, welke de Amerikaan niet heeft. De Amerikaanse radio moet aangepast worden om frequenties met 0.1 te kunnen verzetten op FM.
De Europeaan heeft een KM teller en Buitentemperatuur in Celcius, terwijl de Amerikaan een mijlen teller heeft en buitentemperatuur in Fahrenheit.
Europeaan heeft gecoate wielen, die de Amerikaan niet heeft.
Vanaf 2006 zijn er in Amerika 4-5 uitrustingsnivo's bechikbaar, terwijl bij de Europeaan vanaf 2007 2 uitvoeringen.
De fabrieksgarantie op een Europeaan versus dealergarantie op import is waarschijnlijk voor jou niet van toepassing, omdat je een gebruikte gaat kopen die waarschijnlijk al buiten de garantie zit.
T.a.v. ABS kan ik maar 1 ding zeggen, altijd doen. Voor een gering kostenverschil verbeterde veiligheid en de meerprijs krijg je later weer terug bij inruil.
Let bij de koop van een Amerikaanse uitvoering goed op wat de eerste toelating was in Amerika versus het modeljaar. In Amerika zijn de modellen voor het volgende jaar al vroeg beschikbaar. B.v. een 2003 model dat in 2002 al op kenteken is gezet, blijft bij verkoop een 2002 voertuig met betreffende inruilwaarde.
Op zowel de Europese als Amerikaanse modellen (laten) controleren of alle modificaties voor het betreffende model zijn uitgevoerd:
- ECM
- Framecontrole
- CVP remklauw
etc.
Ik heb alle modellen GoldWing gereden, en met zekerheid is qua sturen, vermogen en remmen de 1800 de beste GoldWing.
Ik hoop dat dit je helpt in je beslissing.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- Grunnwing
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:44
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ten boer
Oke ik ga dus op zoek naar een USA met europese radio kleur blauw met abs, en niet bij de dealer weg die er een sloperij bij heeft in frieskeland.
Tevens kan ik hem nog ruilen tegen een 1200 om het betere 1800 gevoel te krijgen.
Bedankt tot zover, verdere advies is welkom !!!
Groet,
Grunnwing
Tevens kan ik hem nog ruilen tegen een 1200 om het betere 1800 gevoel te krijgen.
Bedankt tot zover, verdere advies is welkom !!!
Groet,
Grunnwing
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht
Of 't wer altied wel weer licht
- Grunnwing
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:44
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ten boer
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
- Locatie: Groningen
- Grunnwing
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:44
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ten boer
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
- Locatie: Roden
- Contacteer:
- Grunnwing
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 10:44
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ten boer
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
- Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800