Zeker een 1200 maar...

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 05 mei 2020, 17:55

De Goldwing 1200 is voor mij een blijver! Het is voor mij de mooiste versie van de Goldwing. Ik heb er heel veel schik mee! Wat een fijne machine! Maar dan begint het bij mij altijd te kriebelen. Ik wil dan namelijk altijd alles in top staat zien te krijgen en ga me dan storen aan allerlei dingen die beschadigd zijn of niet naar behoren werken. Zoals bijvoorbeeld roest, chrome wat afgebladderd is, lak die loslaat bij de stickers, buddyseat die verkleurd is etc. Voor mijn rijplezier geen probleem hoor en ik vind het ook leuk om alles weer mooi te krijgen, maar dat kost ook altijd tijd en geld. En niet alle onderdelen zijn even makkelijk meer te vinden en al helemaal niet in de staat waarin ik het graag zie. Het hoeft ook niet allemaal in één keer. Een rijdend project zeg maar.

Ook ben ik me wat meer gaan verdiepen in de diverse versies van de 1200. Ik heb nu een mooie Interstate, met een aantal leuke accessoires. Deze heb ik gekocht omdat de motorgarage haar toevallig had staan en ik veel vertrouwen heb in die garage. Ik had me dus niet van te voren specifiek verdiept in de Goldwing 1200. Nu weet ik dus ook dat er nog luxere versies zijn. Zoals de Aspencade, LTD en de SEi versies. Ik zou graag een aantal van deze luxe 'snufjes' die op deze motoren zitten ook in de Interstate willen verwerken. Zoals injectie, LCD dashboard, automatisch verstelbare vering, boordcomputer, etc. Ik verwacht echter dat dat of soms lastig of niet mogelijk is, of een bak geld gaat kosten.

De twijfel is dus, knap ik mijn Interstate helemaal op en pas ik haar aan. Of ruil ik haar in en ga voor een luxere versie? Wat is wijsheid?

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door cooper » 05 mei 2020, 20:00

Zoals je in het begin van je bericht schrijft "de 1200 is een blijver"
Ik zou dus zeggen stop met investeren in deze en hou hem zoals hij is en investeer in een mooie Aspencade, deze zijn echt niet meer zo duur.
De injectie overbouwen is denk ik een utopie, komt echt wel meer bij kijken dan carburatoren verwijderen om het kort te zeggen, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Het kosten-baten plaatje daarentegen!? ;-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 05 mei 2020, 20:29

Hey Cooper, bedankt voor je reactie!

Met de 1200 is een blijver bedoelde ik niet specifiek mijn huidige 1200. Maar het is/blijft/wordt hoe dan ook een 1200! :wink:

Waarom kiezen voor een Aspencade ipv een SEi of LTD?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door cooper » 06 mei 2020, 09:48

De SE-i en Ltd rijden zalig en starten is ook veel minder een probleem dan z'n carburator broertjes.
Echter het specifieke injectie stuff zoals computer ed. worden schaars, wil je lange tijd van je 1200 genieten en hem vrij regelmatig gebruiken denk ik dat de carburator versies meer aangewezen zijn. De twee Harry's hier aangemeld gaan je hier nog beter mee kunnen informeren. :wink: Dus bij deze... Harry'sssssss !!!!????? :lol: :lol: :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 06 mei 2020, 15:49

cooper schreef:
06 mei 2020, 09:48
De SE-i en Ltd rijden zalig en starten is ook veel minder een probleem dan z'n carburator broertjes.
Echter het specifieke injectie stuff zoals computer ed. worden schaars, wil je lange tijd van je 1200 genieten en hem vrij regelmatig gebruiken denk ik dat de carburator versies meer aangewezen zijn. De twee Harry's hier aangemeld gaan je hier nog beter mee kunnen informeren. :wink: Dus bij deze... Harry'sssssss !!!!????? :lol: :lol: :lol:
Duidelijk antwoord. Dan wacht ik voor meer info nog even op de twee Harry’s. :lol:

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 16 mei 2020, 18:38

Nog geen informatie van de 2 Harry's maar vanmorgen was ik bij Ger Leermans en ik kon de GL1200 SEi niet laten staan. :mrgreen:

Ger gaat er voor zorgen dat alles werkt, kijkt alles na, nieuwe vloeistofjes, nieuwe accu en twee nieuwe bandjes!

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door director » 17 mei 2020, 11:19

Dus de 1200 Interstate ingeruild of ga je ze allemaal verzamelen?
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door cooper » 17 mei 2020, 11:34

Gefeliciteerd en veel geluk ermee. En idd. is de andere 1200 mee teruggekomen?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 17 mei 2020, 13:06

cooper schreef:
17 mei 2020, 11:34
Gefeliciteerd en veel geluk ermee. En idd. is de andere 1200 mee teruggekomen?
Dank je! Ik heb de motor nog niet, Ger gaat er nog mee bezig. Motor heeft een jaar stil gestaan. Ik heb wel getwijfeld of ik de andere 1200 zou houden, maar heb haar toch ingeruild. Ik heb nog een andere motor en 3 motoren passen niet in de schuur. Misschien ooit als de kinderen het huis uit gaan en al die fietsen weg kunnen. :lol:

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 17 mei 2020, 13:08

director schreef:
17 mei 2020, 11:19
Dus de 1200 Interstate ingeruild of ga je ze allemaal verzamelen?
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers.
Dank je! En verzamelen is leuk, maar kost ook tijd, geld en ruimte. :D

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door peter n.d. » 17 mei 2020, 13:14

Beste Vandaahl , veel plezier met je nieuwe aanwinst en vele vellige km ermee gewenst . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 apr 2020, 20:18
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Almelo

Re: Zeker een 1200 maar...

Bericht door Vandaahl » 17 mei 2020, 16:05

peter n.d. schreef:
17 mei 2020, 13:14
Beste Vandaahl , veel plezier met je nieuwe aanwinst en vele vellige km ermee gewenst . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
Dank je!

Plaats reactie