Draad over fotowedstrijd met aanhanger bijvoorbeeld. Heerlijk hoe sommigen 'vals' spelen en hoe anderen dat niet kunnen waarderen
Maar goed in mijn voorstel posting schreef ik al dat ik wat vooroordelen heb over de Goldwing, die me eigenlijk wel van pas zouden kunnen komen.
Zal het proberen uit te leggen. In NL reed ik zomer en winter op een BMW K100RS. Compromis van genoeg beschutting tegen slecht weer en niet te breed tussen de files.
Nu woon ik in Noorwegen en files? Laatst had ik er één! Ik snel aansluiten met de auto, beetje nostalgie......... was ie na 300meter weer opgelost
De K heb ik destijds niet ingevoerd omdat het teveel kostte, en eigenlijk vind ik het helemaal geen motor voor Noorwegen. Dan zou je beter een K100RT kunnen hebben.
Maar sowieso zijn de maximale snelheden hier laag. 80km/u. Sommige stukken op de E6 90km/u. En als ik 700km naar het zuiden ga enkele stukken 100km/u.
Kortom ik zoek een motor die niet uitdaagt om hard te rijden. Ik ben daar nogal gevoelig voor.
Ik hoef niet alle vooroordelen aan te halen over de Goldwing, jullie zijn er vast wel mee geconfronteerd door de jaren heen. Maar het vreemde is als ik iets zoek over het rijgedrag van een Goldwing, dan proef ik meestal dat ze met man en macht proberen te bewijzen dat die vooroordelen niet waar zijn.
Het is geen scheurijzer. Da's duidelijk, maar waarom moet er in een test altijd aangestuurd worden op het feit dat ze best snel zijn. Of dat je harder door een bocht kan dan verwacht?
Dus dat is eigenlijk mijn vraag, kan je nou met een Goldwing gewoon lekker rustig tokkelen met een 70-80km/u zonder dat je drang hebt om harder te gaan.
Ik zoek een beetje het gedrag van een amerikaanse auto.
Andere probleempje waar ik tegenaan loop is dat ik ben maar een klein ventje ben ( 1,69m) had geen problemen met de K100, en ook niet met een R80GS waar ik op gereden heb.
Dat geeft mij de hoop dat ik een Goldwing ook wel overeind kan houden als ik stil sta, of zijn er mensen met andere ideeën daarover?
Tot slot. De 1500 heeft een achteruit. Als ik mijn spoedcursusje goldwingen goed gedaan heb, heeft de 1200 dat niet. Is dat later in te bouwen? Dat heb ik nog niet kunnen vinden.