Laadpunt voor accesoires (telefoon, Ipod, etc).

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
peter

Laadpunt voor accesoires (telefoon, Ipod, etc).

Bericht door peter » 19 jun 2014, 10:48

Ik wil in de topkofferdeksel een laadpunt maken voor de telefoon of ander 12v apparaat. In de topkofferdeksel vond ik een klein rood stekkertje waar een plus en min op zit. Deze geeft een constante stroom en dat zelfs als het contact uit staat :D Dit is precies wat ik zoek en ik neem aan dat dat ook gewoon werkt. Maarrrrr wat voor accessoire hoort daar nou eigenlijk aan :?: Het moet iets zijn wat constant stroom vraagt, maar dan zou je je accu op den duur leeg trekken :?

peter

Re: Laadpunt voor accesoires (telefoon, Ipod, etc).

Bericht door peter » 19 jun 2014, 13:28

Even aan het prutsen geweest en het blijkt bizar simpel te zijn om zo'n 12 laadpuntje te maken. :D
Haal de binnendeksel uit de topkoffer.

Stukje kabel met de juiste stekker:

Afbeelding

Gaatje boren in de deksel en de plug plaatsen. (denk aan de ruimte en effe meten)

Afbeelding

Stekkers erop en voila we hebben stroom

Afbeelding

Kosten :?: 3 euro voor de plug, stukje kabel had ik nog liggen van een kapotte handvatverwarming. Tijd :?: Ca. 45 minuten en dan moest ik ook nog mijn kabeltje zoeken :lol:

Let wel op waar je het gaatje boort want je hebt maar beperkt ruimte in de deksel :!: :!:

Denny
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2008, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Musselkanaal

Re: Laadpunt voor accesoires (telefoon, Ipod, etc).

Bericht door Denny » 10 okt 2014, 14:35

Stekkertje met 12v is misschien wel voor het lampje van het spiegeltje wat als accessoires in je topkoffer gemonteerd kan worden. :D :D

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Laadpunt voor accesoires (telefoon, Ipod, etc).

Bericht door KvH » 10 okt 2014, 16:39

Dat kan kloppen, het handige is dat er continue spanning op staat (dus niet geschakeld via contact).
Ik heb er verlichting op aangesloten en een 12-volt plug, beiden werken dus ook als de motor stilstaat en het contact uit is.

Denny
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2008, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Musselkanaal

Re: Laadpunt voor accesoires (telefoon, Ipod, etc).

Bericht door Denny » 10 okt 2014, 17:01

Klopt Koen mijn telefoon laad ik er ook aan op eventueel ook als de Wing geparkeerd staat, enne nooit geen start problemen dus dat kan best.

Plaats reactie