Dashboard

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Dashboard

Bericht door Badmuts » 22 mei 2007, 12:12

Hallo medewingers,

Op ebay heb ik iets gevonden wat misschien voor sommige onder ons wel interesant is.Kijk eens onder nr 150123875818.Als je een wing hebt met een mijlenteller is dit een oplossing,je hoeft dan niet meer te gokken hoe hard je rijdt.Ik kan tenminste de blauwe letters niet goed zien.Ik heb de witte bestelt,dit geeft een jongere look en blijft toch min of meer orgineel.Kost weinig geld,maar wel veel gepruts.
Dat is echter geen probleem want ik rommel graag,en dan bedoel ik niet met de buurvrouw. :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Je tellermechanisme blijft natuurlijk wel mijlen tellen,maar dat is een kwestie van omrekenen.Ik hoop jullie hier mee van dienst te zijn geweest.
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Appiewing

Bericht door Appiewing » 22 mei 2007, 13:31

Hoi Badmuts
Dit is inderdaad ideaal. Ik had het al een beetje opgelost door streepjes te zetten op me teller,zodat ik ook niet constant me eigen salaris aan het verdienen was.

Alleen zou het moeilijk zijn om die kaarten op je teller bevestigd te krijgen. Zo handig ben ik nou ook weer niet.
Als het je gelukt is dan hoor ik het graag hoe je dat moet doen. En mogelijk ik niet alleen maar ook andere Wingers.

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 23 mei 2007, 07:24

Ik houd jullie allemaal op de hoogte als het klaar is.Ben altijd bereid om te helpen.,s-Hertogenbosch ligt toch midden in het land.Belgie is immers ook nog steeds een beetje van ons. :lol: :lol: :lol: .(toch)
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Dashboard

Bericht door wingryder » 23 mei 2007, 10:51

Badmuts schreef:Hallo medewingers,

Op ebay heb ik iets gevonden wat misschien voor sommige onder ons wel interesant is.Kijk eens onder nr 150123875818.Als je een wing hebt met een mijlenteller is dit een oplossing,je hoeft dan niet meer te gokken hoe hard je rijdt.Ik kan tenminste de blauwe letters niet goed zien.Ik heb de witte bestelt,dit geeft een jongere look en blijft toch min of meer orgineel.Kost weinig geld,maar wel veel gepruts.
Dat is echter geen probleem want ik rommel graag,en dan bedoel ik niet met de buurvrouw. :wink: :wink: :wink: :lol: :lol: :lol:
Je tellermechanisme blijft natuurlijk wel mijlen tellen,maar dat is een kwestie van omrekenen.Ik hoop jullie hier mee van dienst te zijn geweest.
Hoi Badmuts,

Leuke dingen, weet je ook een website van die lui?
op ebay staat dat de aanbieding is afgelopen.
ik wil graag wel deze schijfjes hebben want ook ik zit te "hannesen" met de snelheid. hoewel je tegenwoordig op je "routemiep" nog veel nauwkeuriger de snelheid af kan lezen. maar ja die moet je dan wel hebben hè.

Groet,

Wingryder.

See you in Kronenberg?
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 23 mei 2007, 13:25

Ik heb het nog eens nagekeken maar ik ben bang dat ik de laatste heb.
Maar aan de andere kant kon ik toch ook kiezen uit verschillende kleuren.
Maar ik heb een website gevonden,en daar staat een emailadres en telefoonnummer op.

www.speedokit.de

Veel succes
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 23 mei 2007, 16:19

Heykes, ik zie alleen maar een moeilijkheid in het demonteren van de naalden, wijzerplaat is mooi met vijzen gemonteerd, maar de naald is ???....klemmend? geplakt? daar deze aan een veer hangt (terug komen )veranderd hier dan niets? hou ons zeker op de hoogte, ben benieuwd. Heb die nog op ebay gezien, doch die ging 24.99 euro.....over de toonbank
groetjes

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 04 jun 2007, 11:54

Nou mensen ik zou jullie op de hoogte houden.Ik ben Zaterdag bij Ger Leermans geweest en die heeft mij laten zien hoe de naald moest worden verwijderd.Dit was nog niet zo eenvoudig en hij heeft mij het advies gegeven om de naald te laten zitten.Ik heb met een scherp mesje de kaart ingesneden vanuit het midden naar een van de schroefgaatjes en zo de schijf onder de naald door geschoven.Het zit perfect en het staat schitterend,maar.............het is een hels karwei.Bovendien blijft de teller hangen op 40 km en de toerenteller op 1000 toeren.Ook als de motor stil staat en de motor af.Al met al geen succes.Ik zal het hele spul nog een keer moeten demonteren,en ondanks dat ik graag sleutel ben ik hier niet echt blij mee.
Erik had mij gevraagd of ik wat foto,s wilden maken maar ik heb het toestel maar in de kast gelaten anders had ik die ook nog een nieuwe aan moeten schaffen. :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :twisted:
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 04 jun 2007, 18:51

oei da's minder zit ook met een mijlenteller en dacht dat ge het ei van colombus had gevonden
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 16 jun 2007, 14:37

Hallo medewingers,

Vandaag heb ik het hele spul nog maar eens gedemonteerd.Wat bleek ik had de zwarte dopjes die midden op de naald zitten er te vast opgedrukt waardoor er een zwaar punt in kwam te zitten.De naald van de teller en de toerenteller bleven hangen.Met een klein mesje de doppen iets gelicht en verdomd het werkt.Alles weer in elkaar gezet en proef gereden.
Ik ben zo blij als een klein kind want ik dacht dat word een nieuwe teller en toerenteller.Maar het werkt weer perfect.
Het is geen eenvoudige klus,maar ik ben altijd bereid te helpen met raad en daad. :lol: :lol: :lol:
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 16 jun 2007, 19:26

Hoi Badmuts,

Gelukkig is het weer in orde, soms krab je je wel een achter de oren zo van waar ben ik in toch aan begonnen :evil:

Heb je een foto van je nieuwe dashboard :D


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 18 jun 2007, 13:51

Hoi,

Ik heb Pieter gevraagd om een foto te plaatsen.Als het goed is komt hij er aan.De orginele schijven blijven gewoon eronder zitten,dus de naald hoeft er niet af.Zoals ik al eerder zei alleen de zwarte doppen er even af wippen en niet te strak terug zetten.

SUCCES.
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 18 jun 2007, 14:58

Eerst:

Afbeelding

NU:
Afbeelding

Alstu Wim

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 18 jun 2007, 16:44

Mooi :)

Maar volgens mij zijn er veel meer verschillen :?:


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 18 jun 2007, 17:16

Ach,met een Goldwing ben je nooit klaar.De eerste foto is zo,n twee jaar geleden gemaakt toen stond hij nog in de showroom.Intussen is er inderdaad wel het een en ander bij gekomen.Als het blinkt moet ik het hebben. :lol: :lol: :lol: :wink: :wink: :wink:
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rick
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2006, 21:43
Locatie: Munstergeleen

km

Bericht door Rick » 18 jun 2007, 22:01

Ik heb een digitaal km.teller gemonteerd op het dashbord, als je hem goed instelt dan werkt dat prima en... makkelijk te monteren.

Plaats reactie