Garmin servers down

Alle vragen en opmerkingen over navigatie en GPS systemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Garmin servers down

Bericht door RonalT » 24 jul 2020, 22:44

Momenteel heeft Garmin last van een storing waardoor een groot deel van alles wat online moet gebeuren niet mogelijk is. Er wordt door Garmin uiteraard hard gewerkt aan een oplossing maar op dit moment is die er nog niet en het is onduidelijk wanneer die er komt. Garmin kan ons ook niet vertellen wanneer de problemen zijn opgelost.

Garmin Express

Het is momenteel niet mogelijk om je Garmin toestel te voorzien van nieuwe kaarten met behulp van Garmin Express. Dit geldt dus voor de auto en motorsystemen, maar ook voor de fietstoestellen met de Garmin Cycle Map of de handhelds met TopoActive kaarten.

Garmin Connect

Iedereen met een Garmin horloge of fietscomputer die synchroniseert met Garmin Connect zal ook merken dat je actuele gegevens niet in de Garmin Connect App verschijnen. Ook hiervoor moet de App verbinding kunnen maken met de Garmin servers. Al je actuele data blijft wel in je horloge of fietscomputer zitten en kan op een later moment gesynchroniseerd worden.

Ben je juist gewend om een te fietsen route/ koers of hardlooprondje te verzenden naar je horloge of Edge met behulp van Garmin Connect dan zul je merken dat dit ook niet lukt.

Ook de Garmin helpdesk en website zijn momenteel niet bereikbaar.

Als er iets verandert vermelden we dat weer.


Bron: Waypoint
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

jean
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2010, 19:26

Re: Garmin servers down

Bericht door jean » 25 jul 2020, 10:24

Dag RonalT Bedankt voor de info
MVG Jean

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Garmin servers down

Bericht door DeWoert » 26 jul 2020, 10:46

Ze hebben toch wel een serieus probleem nu bij Garmin:
https://tweakers.net/nieuws/170184/bron ... rmin.html

Zoveelste bedrijf dat slachtoffer is geworden van een stel mafkezen. En 10 miljoen is best een bak geld.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Garmin servers down

Bericht door RonalT » 26 jul 2020, 23:08

Als motorrijder is het voor mij geen probleem. Ik kan mbv basecamp en diverse andere mogelijkheden gewoon routes maken en deze in mijn toestellen laden. Ook kan ik de tracks er uit trekken en deze bekijken.

Als fietser, die een EDGE gebruikt, was er een klein probleem. Normaal stuurt het toestel de tracks naar mijn telefoon en zet deze dan in Garmin Connect. Dit werkt niet meer.
Maar ik kan het toestel aan een computer koppelen en dan de track via de kabel handmatig naar Strava sturen. Dus ook al geen groot probleem.

Ik denk dat FlyGarmin het grootste probleem heeft, evenals de Garmin Pilot-app die ze gebruiken voor het (in)plannen van vluchten.
Ook zijn de callcenters getroffen. Er kunnen dus geen telefoontjes, mails of chats van gebruikers beantwoorden worden.

Tja, en Garmin als organisatie.... er zullen donderdagmorgen wel een aantal mensen heel erg boos geweest zijn. Het probleem is donderdagmorgen opgetreden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Garmin servers down

Bericht door peter » 27 jul 2020, 08:58

RonalT schreef:
26 jul 2020, 23:08
Als fietser, die een EDGE gebruikt, was er een klein probleem.
Fietsen???? Wat is dat? Al jaren niet gedaan.

Plaats reactie