Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Hij wordt van een nieuw kleurtje voorzien en nu kan ik alle scheuren en afgebroken delen repareren met een ABS/MEK pasta.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
ABS is waar de kuipdelen van gemaakt zijn, dat zal je waarschijnlijk wel bekend zijn. MEK is een oplosmiddel waarin de ABS ....... oplost en een soort dikvloeibare pasta (afhankelijk van de mengverhouding) vormt waarmee je scheuren en gaten kunt vullen waarbij de pasta/lijm eerst het omringende materiaal 'smelt' waarna de MEK verdampt en er ABS achterblijft.... Op deze wijze kan je bijv ook je topkofferdeksel verstevigen door plaatjes ABS in te smeren met het mengsel en dan te plakken op de binnenzijde van het deksel zodat je een dikkere plaat krijgt om je rek op te bevestigen. Zie ook;https://goldwingdocs.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=690
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Dit waren bijvoorbeeld 5 stukjes, allemaal los. Nu is het weer een geheel door de 'pasta' die je in het grijs kunt zien.
Doordat de MEK verdampt wordt het een geheel en is het dus geen lijmlaag die je ziet, maar gewoon ABS. Op lak hecht het niet uiteraard, alleen op kaal ABS
Doordat de MEK verdampt wordt het een geheel en is het dus geen lijmlaag die je ziet, maar gewoon ABS. Op lak hecht het niet uiteraard, alleen op kaal ABS
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ik merkte vandaag dat mijn luidspreker linksachter niet werkte. Dat was geen verrassing en ik wist ook de oorzaak. Ik had de speakerkabels nogal knullig door de scharnieren laten lopen en bij het sluiten van het deksel kwamen ze klem te zitten. Ik kon er dus op wachten dat er een speaker zou uitvallen. Het deksel inclusief boxjes losgehaald, de boel gerepareerd en de kabels nu wel goed gelegd. Morgen kunnen we weer rijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Nou.......ben sleutelend....24000 beurt volgens t boekje. Leuk n Airbag....Maar lukt goed!!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Meet nu zelf regelmatig de banden spanning, meet bijna elke maand de banden spanning , moet soms wat bij, maar dat is niet vaak.
PS Caz, heb je lekke achterband?
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Buddy seat weer geplaatst, gerepareerd door MJ Seats Ten Boer voordelig en uit de kunst, (zitgedeelte bijgevuld en rugleuning iets uit afgehaald) nu meer been ruimte en een iets hogere zit.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- Trekker
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 17:06
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Omdat het zadel bij de zadelmaker is, heb ik nu de aansluitingen voor een USB en sigarettenaansteker gemaakt in de topkoffer. In de ruimte onderin zitten nu dan de MP3-speler, Bluetooth zender, een dubbele USB aansluiting (o.a. voor de Bluetooth zender), een sigarettenaanstekeraansluiting (o.a. voor het opladen van een powerpack) en een relais voor het schakelen van de voeding naar de USB en sigarettenaanstekeraansluiting.
Het was nog wel even puzzelen om het signaaltje voor het relais te vinden. Ik heb deze nu aangesloten op de voeding van de kentekenplaatverlichting, dus kan ik nu ook bepalen of de voeding voor USB en sigarettenaansteker aan staat of niet. Die voeding heb ik direct van de accu genomen, met een 10A zekering ertussen.
Het was ook een goede gelegenheid om maar eens te kijken naar allerlei losse draden die er onder het zadel zaten. Die bleken van het afgesloten alarm te zijn. Dat was zo'n bende dat ik die er maar helemaal uitgetrokken heb. Alarm deed het toch al niet, dus nu maar vertrouwen op een paar goede sloten. Gelukkig is het geen HD! En wie wil nou zo'n onmogelijke olifant jatten? Die 2018-versie is veul mooier, dus daar zet ik 'm wel in de buurt.
Vandaag het laatste deel van het omgebouwde zadel ophalen en dan is de aanpassing van de olifant weer klaar.
Nu eens gaan kijken naar de linker knoppenfabriek en het audio-paneel, waar daar zit ook iets vreemds in...
Het was nog wel even puzzelen om het signaaltje voor het relais te vinden. Ik heb deze nu aangesloten op de voeding van de kentekenplaatverlichting, dus kan ik nu ook bepalen of de voeding voor USB en sigarettenaansteker aan staat of niet. Die voeding heb ik direct van de accu genomen, met een 10A zekering ertussen.
Het was ook een goede gelegenheid om maar eens te kijken naar allerlei losse draden die er onder het zadel zaten. Die bleken van het afgesloten alarm te zijn. Dat was zo'n bende dat ik die er maar helemaal uitgetrokken heb. Alarm deed het toch al niet, dus nu maar vertrouwen op een paar goede sloten. Gelukkig is het geen HD! En wie wil nou zo'n onmogelijke olifant jatten? Die 2018-versie is veul mooier, dus daar zet ik 'm wel in de buurt.
Vandaag het laatste deel van het omgebouwde zadel ophalen en dan is de aanpassing van de olifant weer klaar.
Nu eens gaan kijken naar de linker knoppenfabriek en het audio-paneel, waar daar zit ook iets vreemds in...
Vriendelijke groeten,
Koen
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"
1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019
Koen
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"
1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ons oliefantje staat zonder huid. De grote beurt is klaar maar wacht op led dim en groot. Kan er nu mooi bij. Ook de spiegellampen gaan in de verandering. Mooie gelegenheid aan te pakken in deze tijd. Ook de drl in de onderkuip kan dan aangepakt worden maar..........wat n zooi.....zoals men de kabelbomen er van veraf ingeflikkert heeft. Althans...zo lijkt t....Maar goed. T is allemaal te doen.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Led dim en groot geplaatst. Plug en plee. Past uitmuntend.
Weer n stapje verder......
Weer n stapje verder......
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Gesleuteld niet echt maar wel even alle accu’s weer opgeladen. Die van de 2 gl1000 fietsen waren nog zo goed als vol. Die van de 1800 had niet veel puf meer. Schijnbaar toch wat sluipverbruik.
- Trekker
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 17:06
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Welke heb je gemonteerd?
Quanta costa?
Vriendelijke groeten,
Koen
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"
1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019
Koen
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"
1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Geeft dat wat licht? Want qua licht opbrengst ben ik met de standaard versie (H7/H1) UITERMATE tevreden, denk niet dat ik een veel beter zicht krijg door deze aan passen, en ik rij heel veel in het donker over die #@ binnenwegen zonder reflectorpaaltjes en lantaren palen.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ja hoor. Prima....
Om t verhaal af te maken...standaard licht is ok zat. Maar heb de knippers en de puntbak met led drl. Vind t mooier als dan alles mooi wit is. Zojuist gekeken.......echt n bak licht...wat met mist wellicht kan tegen werken...we zien.
Om t verhaal af te maken...standaard licht is ok zat. Maar heb de knippers en de puntbak met led drl. Vind t mooier als dan alles mooi wit is. Zojuist gekeken.......echt n bak licht...wat met mist wellicht kan tegen werken...we zien.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.