Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Georganiseerde evenementen vanuit het forum.

Welk weekend komt je het beste uit?

Peiling eindigde op 26 aug 2017, 13:47

17 mei - 22 Mei (pinksterweekend)
1
17%
24 mei - 29 Mei
2
33%
31 mei - 5 juni
2
33%
7 juni- 12 juni
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Devoraz » 14 dec 2017, 20:37

Ik wil het best nog eens organiseren maar het uitzoeken van een onderkomen valt niet mee. Zeker niet als je voor grotere groepen moet zoeken.
Het feit dat velen van de mensen hier hebben aangegeven dat ze niet mee kunnen, niet zo kort willen of het niet zien zitten, ben ik eigenlijk zelf maar gaan rondkijken. Tevens zijn we behoorlijk aan de late kant. Schotland moet je ruim van te voren boeken, anders zit het overal vol en lukt het sowieso niet een gezamelijke verblijfplaats te vinden. Ook de periode (mei-juni) is een geliefde (Schotland) periode voor vakantiegangers, vandaar dus snel vol geboekt.

Als laatste is de reden dat ik toch nog geboekt heb het feit dat ik niet weet hoe lang mijn vader nog bij ons is. Begrijp me niet verkeert, hij is niet ziek of iets dergelijks maar wel 77 jaar. Op zo'n leeftijd kan er van alles gebeuren (ik hoop voorlopig nog van niet). Ik wil met hem in elk geval deze trip nog maken op mijn motor.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Anjer » 15 dec 2017, 16:28

Groot gelijk Pjotr, is toch een man van de dag (zoals ze dat hier zeggen) en zo'n motorrit moet ie ook nog aankunnen! Maak er een supertrip van :P
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Devoraz » 16 dec 2017, 09:13

Anjer schreef:Maak er een supertrip van :P
Dat gaat zeker goed komen. :wink:
Maar dat betekend niet dat het alleen een trip voor mij en mijn vader blijft. Als er nog mensen zijn die wel mee willen/kunnen... schroom je niet om aan te haken! 8)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Devoraz » 14 jan 2018, 02:12

Half december de boeking gedaan van de kamer in het Craiglynne Hotel in Grantown-on-Spey via Booking.com. Een paar dagen later schiet het mij te binnen dat ik een fout heb gemaakt. Ik heb 5 dagen geboekt en dat moeten er natuurlijk maar 3 zijn want de eerste en laatste nacht slapen we op de boot. Helaas had ik een snel-beslis-boeking gedaan met speciale korting. Normaal kun je een boeking nog kostenloos aanpassen of annuleren, maar dat ging dus bij deze boeking allebei niet. Shit, wat nu...

Hotel aangeschreven om te zorgen dat we wel een kamer zouden hebben als we op de vrijdag aankomen (en dus niet op donderdag) en dat we maandag vertrekken i.p.v dinsdag. Het feit dat ik te veel betaald had, nam ik voor lief want het was mijn eigen stomme schuld. Ik wilde alleen verzekerd zijn van een kamer. Het hotel meldde dat ze een aantekeing zouden maken en ons op vrijdag zouden verwachten. Pfff, gelukkig! Ze vroegen wel of ik dit ook even met Booking.com wilde opnemen zodat e.e.a. bevestigd kon worden. Ik dus contact opgenomen met Booking.com en gevraagd of ze de wijziging konden doorvoeren en dit even met het hotel af te stemmen daar ik van hun al akkoord had. Ik kreeg via mail een bevestiging van de veranderde data (aankomst 25 mei en vertrek 28 mei) en dat het met het hotel opgenomen zou worden. Over het geld had ik nog steeds niet gesproken aangezien ik allang blij was dat het geregeld zou worden.

Vorige week meteen even de overtocht geregeld en ditmaal wel goed opgelet of ik de juiste data had opgegeven. De reis en verblijf is dus een feit en dat kan ik niet meer kostenloos terug draaien.

Vandaag kreeg ik bericht van Booking.com dat ze het samen met het hotel geregeld hadden en nu de juiste data gereserveerd zijn. Tevens krijg ik toch het resterende bedrag terug van Booking.com. Ik moet zeggen.... Booking.com heeft me een zeer goede service verleend. Ik ben helemaal happy!

Zo is alles toch nog goed voor elkaar gekomen. Alleen jammer dat we dus waarschijnlijk maar met z'n tweeën zijn.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Anjer » 14 jan 2018, 02:31

Precies de ervaring die ik al enkele malen met Booking.com heb gehad. Ook toen onze hond op sterven lag en wij halsoverkop terug naar NL reden vanuit Noord Spanje werden keurig enkel de dagen berekend die wij in het appartement hadden verbleven, ondanks dat de gratis annuleringstijd reeds voorbij was. Fijne organisatie.

En ach Pjotr, samen met je Pa zo'n mooie reis mogen maken... ik zou er voor tekenen :wink: :wink: :wink:
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Devoraz » 24 mei 2018, 12:48

Zo, het wachten is nu op mijn vader. Die zou rond 13:30 uur bij mij zijn en dan kunnen we de motor in gaan laden.
Mijn spullen staan al klaar en ik ben er helemaal klaar voor.
Ik hoop dat ik niet vergeet wat foto's te schieten als we in Schotland zijn. :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Anjer » 24 mei 2018, 13:17

Super veel plezier en heel veel veilige km's samen!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door RonalT » 24 mei 2018, 13:37

Pjotr, en natuurlijk ook voor je vader, fijne vakantie gewenst.
En inderdaad, niet vergeten wat foto's te maken. Je weet het, we genieten graag mee.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door mucha » 25 mei 2018, 07:59

Heel veel plezier.
Pjotr doe je rustig met de wisky?
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Rongoos » 25 mei 2018, 10:26

Geniet ervan kerel. Onvergetelijke reis om samen met je pa te Mogen maken. Geweldig!
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door peter n.d. » 26 mei 2018, 15:29

Beste Pjotr, veel plezier en vele vellige kms afleggen daar in Schotland .En natuurlijk hopen dat jullie schitterend en droog weer hebben en maak na je reis maar een mooie verslag . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Devoraz » 27 mei 2018, 08:35

Het is ongelovelijk hoe mooi het weer is op dit moment. ‘s Ochtends kan het wat fris zijn maar vandaag werden we gewekt door een flinke dosis zon. We hebben gisteren de whisky route gedaan en vandaag doen we de loch ness route.

Een compleet reisverslag krijgen jullie absoluut want er zijn een paar leuke, grappige en mooie dingen te vertellen.

Maandag weer richting Newcastle.

@tumtrans ik weet niet waar jullie in Schotland heen gaan maar mocht je mijn routes willen hebben... ik was er zelf erg tevreden over ondanks het feit dat ik ze niet heb kunnen testen. Ik heb ze via Google Maps helemaal nagelopen en de whisky route was in het echt nog mooier.

Iedereen is natuurlijk welkom om mijn routes te gebruiken. Ik zal ze bij thuiskomst op het forum laten zetten.

... en de groeten aan @PolderWing :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Devoraz » 29 mei 2018, 23:29

Reisverslag Forumweekend Schotland :wink:

Donderdag:

Op donderdagmiddag arriveerde mijn vader in Lelystad en hebben de motor dusdanig beladen dat we al het nodige in twee (koffer)tassen kwijt konden. We vertrokken rond 14:30 uur richting IJmuiden om daar in de haven min of meer meteen te kunnen inschepen. Meteen nog even ter plekke reserveren voor diner en ontbijt voor zowel de heen als terugreis. Dat scheelt toch weer in de kosten omdat het aan boord betalen duurder is. De wing hebben we, tussen alle andere motoren, goed vast gesjord met de aangeschafte spanbanden. Ik had ze eigenlijk niet eens hoeven kopen want je kon ze in bruikleen krijgen bij het inchecken. Maar goed... zulke dingen zijn nooit weg. Na in de hut ons te hebben ontdaan van de motorkleding, vertrokken we in kilt (ja, mijn vader draagt ze ook) richting het restaurant. De rest van de avond genoten van een paar pints Guiness en op tijd gaan slapen. 's Nachts schrokken we nog een keer wakker van een geluid dat leek alsof er een hoogslaper van de muur donderde. De buren hadden hun stapelbed neergeklapt maar met een kracht dat het leek of de gehele muur mee zou komen (en bedankt!). Vervolgens liggen ze nog een tijd te praten en dan denk ik; "als je wilt praten, had dan in de bar blijven zitten." De muren zijn erg gehorig.

Vrijdag:

Op tijd opstaan (6:45 uur) voor het ontbijt. Overigens gelden er op de schepen waar wij mee voeren de Nederlandse (centraal Europese) tijd. De Engelse tijd wordt niet gebruikt aan boord, behalve 1 klok die bij de informatiebalie hangt. Na het ontbijt rustig omkleden en richting het deck waar onze motor stond. De motor van zijn boeien ontdaan en wachten tot we mochten uitrijden. Na de uittocht van de boot moesten we nog een tijd wachten voordat we de douane door konden. Groot Brittannië is natuurlijk geen (of binnenkort geen) lid meer van de Europese Unie (ten gevolge van de BREXIT) en dus moeten alle paspoorten weer grondig gecontroleerd worden. Nadat we rond 11:00 uur (plaatselijke tijd) eindelijk door de douane heen waren begonnen er een paar spetters regen te vallen maar nadat we Newcastle achter ons gelaten hadden hebben we geen druppel regen meer gezien. De tocht verliep spoedig. Onderweg hebben we mijn rugleuning uit de houders geschoven omdat mijn vader er met zijn benen tegenaan kwam. Deze op de bagagedrager gebonden en zo kwamen we aan in Falkirk waar mijn vader graag The Falkirk Wheel wilde zien. Een soort sluis die schepen, door middel van twee bakken die draaien als een reuzenrad, 35 meter omhoog of omlaag brengt.

Afbeelding

Voorheen waren hier 13 reguliere sluizen voor nodig. De reis ging vanuit Falkirk regelrecht naar het noorden en, omdat we wat meer gestopt hebben in verband met het niet lekker kunnen zitten van mijn vader, waren we rond 18:00 uur in Grantown-on-Spey. Inchecken ging vlot en binnen no-time stonden we in onze kamer. Helaas was het restaurant van het hotel voor die avond al volgeboekt dus trokken we, gekleed in onze kilt, het dorp in.

Afbeelding

Bij een Indiaas restaurant zijn we naar binnen gestapt. De zaak zag er niet super netjes uit en heel professioneel was de bediening ook niet, maar ze deden het wel keurig en het eten was daar voortreffelijk. Zo zie je maar dat de buitenkant van een restaurant ook niet alles zegt. Met een volle buik liepen we terug naar het hotel. Halverwege worden we aangesproken door een man en een vrouw in het Engels maar met een overduidelijk Nederlands accent. Hij vertelde ons dat hij jaren in een pipe-and-drum band heeft gespeeld op een doedelzak en of hij met ons op de foto mocht (vanwege onze kilts). Ik kon mijn lachen bijna niet inhouden en sprak hem in het Nederlands toe dat wij ook Nederlanders waren. Nu lagen we allemaal in een deuk en alsnog wilde hij op de foto met ons. Ze bleken in hetzelfde hotel te verblijven en nadat ik zei dat ik uit Lelystad kwam vroeg hij; "Oh, jij bent op die 1800?". Waarbij ik verbaast met "ja" antwoordde. Hij had dat geconcludeerd aan mijn Flevolandse vlaggetje op de motor. Hij vertelde dat ze in Biddinghuizen woonde en hij nog niet zo lang een 1200 had. Zij gingen nog een stukje lopen en we spraken af om later met z'n vieren in de bar van het hotel nog even wat te drinken. We hebben een fantastische avond gehad met leuke verhalen, anekdotes en grappen. Toen werd het wel een keer tijd om naar bed te gaan.

Zaterdag:

Ontbijt rond een uur of 8 en nadat we goed en wel aan het eten waren, kwamen ook Jacco en Jolanda (want zo heten ze) ook ontbijten. Wij op de motor weg en zij gingen sightseeing met de auto. Onze route begon vrij fris en na een dikke 40 km zei mijn vader, wijzend op de benzinemeter, "moeten we niet tanken?" Shit, helemaal vergeten. Navigatie de dichtstbijzijnde pomp laten zoeken en hup... van de route af op weg naar de pomp. Die bleek in Aberlour te zijn en daar liep mijn route ook doorheen. Alleen wist ik niet meer welke kant de route op ging. Ik besloot dat we zouden doorrijden naar Dufftown om de Glenfiddich destilleerderij te bezoeken. Ik was er al eens geweest (ergens in 1993/94 met mijn vrouw) maar mijn vader nog niet. Aldus de rondleiding genoten met aan het einde het proeven van drie verschillende Glenfiddich whisky's. Een 12-, 15- en 18-jaar oude.

Afbeelding

Er werd ook gevraagd of er chauffeurs waren onder de gasten, waarop ik natuurlijk mijn hand op stak. Deze mensen werd geadviseerd niet deel te nemen aan de proeverij. Ik was het ook zeker niet van plan. Als ik nog op de motor moet rijden, drink ik geen druppel alcohol. Wel kregen de 'chauffeurs' een klein flesje Glenfiddich 12-jaar mee als troost om thuis te proeven. Hier hebben we in het café op het terrein nog een Cappuccino gedronken die overigens erg lekker was. Normaal is koffie geen sterk punt van Schotten (of brittanniërs in het algemeen). De reis ging verder niet meer helemaal volgens de route omdat het inmiddels al dik in de middag was. De volgende stop was Tomintoul. alwaar zich 'The Whisky Castle' bevond. Een kleine shop met een grote verscheidenheid aan whisky's, een genot voor de liefhebber. We liepen binnen en een jongeman (ik denk een jaar of 26) vraagt ons of hij kan helpen. Ik geef aan dat we even rondkijken en hij nam weer plaats achter de balie. Mijn vader en ik zijn aan het overleggen en plots horen we achter ons dezelfde jongen aan ons vragen: "Waar komen jullie vandaan?" IN HET NEDERLANDS. Mijn vader en ik kijken elkaar verbaast aan en hebben verder het gesprek met deze jongen in het Nederlands gevoerd. Het blijk dat hij, tot 2010, 7 jaar in Nederland heeft gestudeerd en in Almere-Buiten heeft gewoond. Ik moet zeggen dat zijn Nederlands verbazend goed was. Hier en daar wist hij bepaalde woorden niet en hebben we hem geholpen. Na twee flessen whisky te hebben uitgezocht en afgerekend, namen we de motor terug naar het hotel. Het was inmiddels iets over 3 uur. 's Avonds in het restaurant gegeten en daarna in de bar weer flink aan de praat geraakt met Jacco en Jolanda.

Afbeelding

Jacco blijkt ook op het Goldwingforum aanwezig te zijn onder de naam Polderwing. Toch nog iemand van het forum op het weekend! :-P Rond 23:00 uur ging een ieder zijn bed opzoeken.

Zondag:

Weer vroeg aan het ontbijt maar nog geen spoor van Jacco en Jolanda. Ook na het ontbijt nog steeds niet gesignaleerd. Zouden we de avond ervoor iets te veel gedronken hebben? Ik had nergens last van. Nadat we onze motorkleding weer aan hadden voor de Loch Ness Route en beneden in de lobby kwamen, zag ik ze nog net het restaurant in lopen. Snel nog even de hand geschud want ze zouden deze dag uitchecken en doorreizen naar Fort William. Bij de motor mijn vader verteld dat ze in het restaurant zaten en ook hij is nog snel even afscheid gaan nemen. De route verliep vrij normaal. 1 gesloten weg zorgde ervoor dat de route een paar kilometer korter werd maar algauw zat ik weer op de route richting Inverness. In Inverness toch nog even de tank bijgevuld en een kop koffie genomen. De hele route was echt prachtig weer en de wegen rond Loch Ness zijn erg mooi om te berijden.

Afbeelding

In Fort Augustus een stop gemaakt en op de parkeerplaats stonden 2 1500's met Nederlands kenteken. Ik denk niet dat ze hier op het forum zitten, maar mocht je je herkennen in dit verhaal... laat het weten! Nog een stuk langs Loch Oich, Loch Lochy en daarna richting het oosten afgeslagen en langs Loch Laggan gereden. Uiteindelijk in Newtonmore gestopt om bij de lokale Co-op supermarkt wat te eten te halen. Hiervandaan de reis naar Grantown-on-Spey afgemaakt. Rond 4 uur in het hotel en dus is de bar open. Na het omkleden direct weer even een Guiness gescoord. Op advies van Jacco en Jolanda de vorige avond, deze avond bij het diner gekozen voor de 8oz Steak Fillet. Zeker een goede keuze. Heerlijk mals en sappig en hij smaakte uitstekend. Compliment aan de chef (mijn vader en ik eten een Steak medium-done). Hierna ook de houders van de rugleuning van de motor verwijderd omdat mijn vader er telkens met zijn voet achter bleek haken tijdens het afstappen. De avond was wat stiller omdat Jacco en Jolanda er niet waren maar we zouden het toch niet laat maken. Na een pint Belhaven Best besloot ik er een punt achter te zetten en naar bed te gaan.

Afbeelding

Maandag:

Vroeg uit de veren want we wilden zo snel mogelijk vertrekken. Gelukkig was de desk al bemand dus we konden om 7:30 uur al uitchecken. We rekenden af en we moesten nog ongeveer 36 pond betalen. Volgens mij had dat veel meer moeten zijn maar het kwam uit de computer, dus het zal wel goed zijn. We gingen verder met inladen en na nog een keer boven te zijn geweest, kwam ik in de lobby en werd ik geroepen door de baliemedewerker. Hij verontschuldigde zich dat hij een kleine fout had gemaakt en de rekening van de dag avond ervoor nog niet had berekend. Ik vroeg wat hij nog van ons kreeg en dat bleek rond de 70 pond te zijn. Ik heb het betaald en wij zijn boven nog eens gaan bekijken wat het in totaal zou moeten zijn en volgens ons was het nog steeds aan de lage kant. Maar goed... verder gaan we geen slapende honden wakker maken. Voor de laatste keer in de lobby overhandigde ik hem de sleutel van de kamer, we gaven elkaar de hand en vertrokken richting Newcastle. 8:30 uur vertrokken we uit Grantown-on-Spey en rond 14:30 uur waren we in Newcastle. Het grootste gedeelte van de route gaat over wegen die je kunt vergelijken met onze provinciale (N)-wegen (max 60 mph/97 kph). Vanaf Edinburgh kom je echt op autosnelwegen, hoewel de maximum snelheid daar 70 mph (113 kph) is. Inchecken en douane gingen vlot en rond 14:50 uur zaten we alweer aan het bier. We waren de haven nog niet uit of het zicht was door de mist volledig weggenomen. Na het avondeten nog even wezen whisky proeven in de onboard shop en een literfles Tomatin 12-year gekocht. Daarna ergens gezeten met een koude drank en vroeg onder de wol want zo'n rit van 431 km aan 1 stuk door is best vermoeiend.

Dinsdag:

7:15 uur opgestaan voor het ontbijt en na wat te hebben gezeten konden we rond 9:15 uur richting motor. Ditmaal ging het uitrijden en de douane vrij snel. Waarschijnlijk omdat je een Nederlander bent die terugkeert in eigen land. We hadden wel 3 flessen whisky achterin maar je mag blijkbaar wel 10 liter p.p. meenemen het land in. Een saaie rit van IJmuiden naar Lelystad over 's lands snelwegen en rond kwart over 11 waren we in Lelystad. Alles uitgeladen en overgeheveld in andere tassen en in de auto van mijn vader gezet. Zo vertrok hij weer richting Deventer. Nu is het tegen 23:00 uur en heb ik de hele avond zitten typen om dit reisverslag te maken. De routes ga ik ook beschikbaar stellen voor de liefhebbers. Ik heb een paar opnames gemaakt met mijn action cam, maar die moet ik eerst nog even monteren. Het is jammer dat er verder niemand mee was want we hebben intens genoten. Het weer was subliem. Geen druppel regen gehad en hoewel het in de schaduw soms erg koud was, prima uit te houden. Ik hoop dit echt nog eens te doen en zeker met forumleden.
Laatst gewijzigd door Devoraz op 30 mei 2018, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door Anjer » 30 mei 2018, 00:26

Wauw, Pjotr, wat een mooi, leuk, inspirerend verslag! Wie weet waarom jij deze rit alleen met je vader maakte... het leven maakt soms rare grappen met ons... Voor mij dit jaar geen uitspatters, dus NL it is... maar Schotland staat zeker op mijn bucketlist... lijkt me wel mooi (ook i.v.m. de overtocht) om de mooie stukken van Engeland en Ierland er dan bij te nemen...
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6744
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Lang weekend Schotland 24 t/m 29 mei 2018

Bericht door De Motormuis » 30 mei 2018, 07:38

Hoi Pjotr.

Inderdaad een heel mooi reisverslag. Weer mooie dingen gezien en ook leuke
dingen mee gemaakt. Nemen ze je niet meer af.
Alleen jammer dat de foto's niet te zien zijn. ( Bij mij tenminste, weet niet of anderen ze wel kunnen zien )
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Plaats reactie