GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Technische vragen, tips, trucs, enz.
motorfan
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 21 sep 2017, 17:05

Zo, vandaag de kuipruit even 5 cm ingekort. Zat steeds op de rand te kijken.
Meteen even geprobeerd en dat rijd een stuk relaxter.
Heb hem vanmiddag richting de 50.000 km gereden en er zijn geen rare problemen te voorschijn gekomen.
Nou ja, 1 dan, maar dat probleempje is altijd al aanwezig geweest.
De knipperlichten beginnen pas na zo'n 20 km wakker te worden.
Bij koude motor werken ze niet. Heb alle contacten al gereinigd en ingespoten dus denk dat het toch de
clignoteur zelf is.

Conclusie na 1 jaar sleutelen en 5000 km rijden: HIJ MAG BLIJVEN :D

Binnenkort het blok nog een keer lichtjes flushen en nieuwe olie en filter en gaan met die banaan .... 8) .....

motorfan
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 25 dec 2017, 13:40

Tijdje geleden bij Ger in Oss een andere clignoteur gehaald maar geen verbetering.
Knipperlichten hebben echt een "ochtendhumeur".
Hoe kouder het weer, hoe langer ik moet rijden voor de knipperlichten beginnen te werken.
Toch merkwaardig. We zoeken verder maar ben wel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt.
Dus tot de oplossing gevonden is, is het gewoon ouderwets "hand uitsteken" :lol: .

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door Cas » 25 dec 2017, 15:59

motorfan schreef:Tijdje geleden bij Ger in Oss een andere clignoteur gehaald maar geen verbetering.
Knipperlichten hebben echt een "ochtendhumeur".
Hoe kouder het weer, hoe langer ik moet rijden voor de knipperlichten beginnen te werken.
Toch merkwaardig. We zoeken verder maar ben wel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt.
Dus tot de oplossing gevonden is, is het gewoon ouderwets "hand uitsteken" :lol: .
Dat komt door het vet dat in de schakelaars zit. Met het dalen van de temperatuur gaat ook het vet dikker worden en duurt het ook langer voordat de contacten elkaar raken.
De enige goede oplossing is de schakelaars open maken, het vet verwijderen en WD40 er in spuiten oid.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 11967
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dinteloord

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door RonalT » 25 dec 2017, 16:20

Je kan het ook anders lezen.
In het begin van een rit werken de richtingaanwijzers niet en later doen ze het wel.
Dan zou het weer niets met dat vet te maken hebben want tijdens het rijden worden de stuur-schakelaars niet warmer
Laatst gewijzigd door RonalT op 26 dec 2017, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 597
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door Cas » 25 dec 2017, 16:29

RonalT schreef:Je kan het ook anders lezen.
In het begin van een rit werken de richtingaanwijzers niet en later doen ze het wel.
Dan zou het weer niets met dat vet te maken hebben want tijdens het rijden worden de stuur-schakelaars niet wanneer
Het ligt toch echt aan het vet, gewoon het vet eruit halen, baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb het probleem zelf ook gehad. Het vet dat er vanaf fabriek ingaat gaat na verloop van jaren een dikke troep worden waardoor de contacten vertraagd gaan werken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

motorfan
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 26 dec 2017, 17:15

Oke, bedankt voor de info. Hier had ik nog niet aan gedacht en dus het proberen waard.
Heb de schakelaars wel al eens ingespoten met WD40 maar dat zal hard geworden vet ook niet oplossen.

Maar zijn deze schakelaartje wel open te maken?

Dat zie ik dan mogelijk wel als ik het handvat openmaak en kan dan ws. voor en na de schakelaar meten of die stroom doorlaat.

motorfan
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 28 dec 2017, 20:11

Vanmiddag even de schakelaar opengemaakt en dat zag er goed uit. Het geheel goed ingespoten met WD40 en toen weer gemonteerd.

En, dus vergeten ff te meten of ook daar stroom te ontdekken was :oops:

Zal toch weer open moeten maar dat is enkele minuten werk.
De knipperlichten doen het in ieder geval nog niet. :evil:

We hebben nog een hele winter voor ons om alleen dit probleempje op te lossen.
De rest werk allemaal perfect.

Moet lukken en anders maar een keer bij Ger koffie gaan drinken :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten