Weet ik veel!

Dat is 1 liter op 14,7 kilometer (1 : 14,7) volgens de Nederlanders. Maar jij hebt volgens mij een vlotte rijstijl, Patrickcooper schreef:gemiddelde van 6.82l/100km dat is dus 1 op ...
In Nederland zijn we inderdaad al heel lang gewend om 1 : xx,x te zeggen. Maar bv in Belgie en vele andere landen (maar ook de auto- en motorbladen) hebben het meestal over x,xx liter / 100 kmappieabc schreef:waarden van brandstof worden al decennia aangegeven in 1:10 1 lt brandstofverbruik =10 km actieradius
6 lit voor 35 km langs of door de Algarve is echter ni zo fijn
appieabc schreef:oka lees meerdere berichten dat wings met aldan niet verplaatste sensor bij warmer weer veel minder brandstof verbruiken ik heb dit afgelopen zomer ook gemerkt maar dacht dat dit te maken had met hogere octaangehalte ,nu mijn idee mijn sens al tijd gejeden verplaatst naar luhtfilterhuis en dit gaf al verbetering NU let op iemand ervaring met het plaatsen van de sensor op een "'warme'' plek sensor registreert warmte en motor gaat minder verbruiken.
reacties welkom.
appie
Ik verbeter niets, ik zeg het alleen anders. l/100km is meer van deze tijd zeg maar en vandaar mijn vergelijking met mensen die nu, ruim 12 jaar na de invoering ervan, nog steeds in guldens rekenen.appieabc schreef:prachtig hoor rob dat je alles zo keurig verbetert begrijp niet goed wat terugrekenen van euro nr gld te maken heeft
Dit snap ik niet helemaal. Een verbruik van 6l/100 km is dus 1 : 16.6. Op en neer vanuit Portugal naar Nederland is voor mij ca. 4400 km dus dat kost me stomweg afgerond bij dat verbruik 275 l. brandstof en dat zijn dus ruim 11 volle tanks!appieabc schreef:..... en 6 liter verbruik is heus niet slecht hoor naar portugal betekend dat je met een volle tank heen en terug kan
In theorie zou dit logisch lijken maar in de praktijk is het toch echt wel anders.peter schreef:Misschien reken ik niet helemaal goed maar als je een rondje rijdt in een heuvel/berg achtig gebied en je keert terug op je vertrekpunt dan ben je toch net zo veel omhoog gereden als omlaag![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten