Luchtvering

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Bjenke
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2013, 22:32

Re: Luchtvering

Bericht door Bjenke » 30 okt 2013, 22:34

GL1500SE1992 schreef:Hallo mede wingers,

Wie weet of je de luchtschokbreker aan de linkerzijde kan reviseren.
Toen ik namelijk vandaag mijn banden ging vernieuwen zag ik dat de hoes stuk was en dat hij vochtig was dus neem ik aan dat er een lekkage is anders zit er geen vocht.

Wie weet of dit mogelijk is en wie weet er anders een te koop tegen een fatsoenlijke prijs. Ik heb geen haast maar het rijd denk ik prettiger als hij normaal werkt want de veer aan de linkerzijde ( met spiraalveer ) moet het nu opvangen denk ik.

Korrie
Hoi
Heb zondag deze lucht schokbreker gereviseerd
Nieuwe keerring geplaatst
Klusje van een half uur
Stelt niet veel voor .
Dus kun je zeker zelf doen
Haal hem er uit
Laat oude olie er uit lopen door hem heen en weer te drukken
Tik de stalen bus 3 mm naar binnen
Verwijder daarna de veerring
Dan in de bankschroef zetten doek om uit einde met een dikke tyrib ,, wegens olie spatten te voorkomen
Dan met luchtspuit in de lucht inlaat even op druk brengen en de defecte keerring komt er met een luide knal uit
Dan plaats je de nieuwe ring de stalen bus. En de veering
Dan een slangetje in de lucht opening duwen draaien , en die hang je in een bakje met atf olie
Bij de 1200 is dat 255cc. Bij de 1500 is dat 140 cc
Als je de schokbreker dan langzaam uit trekt vult ie zich met de olie
En klaar is ,, de lucht schokbreker
Na montage op druk brengen , 34 psi. En staan laten na 24 uur druk controleren
Met vr gr gr bjenke

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Luchtvering

Bericht door Blacky » 03 sep 2014, 20:39

Nou jongens bedankt voor de tips. De mijne heeft net de geest gegeven. Blijft op 37 staan en ik kan hem niet hoger krijgen met de compressor. Of het slangetje zit los of m´n veer is echt defekt. Maarrrr weer lekker om aan de wing te sleutelen. Alleen de koffers he dat is een apart verhaal want er zitten spoilers aan gemonteerd. Extra werk dus...
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Luchtvering

Bericht door Blacky » 04 sep 2014, 10:14

Waar heb je de keerring vandaan gehaald? Kan je die zo bestellen?? Of moet ik een eind rijden om dat zo
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Luchtvering

Bericht door Antoon Aarts » 04 sep 2014, 13:16

Blacky schreef: Kan je die zo bestellen??
Heb ik liggen !
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Luchtvering

Bericht door Blacky » 06 sep 2014, 16:20

Das ook lekker. Heb net. de motor uit elkaar gesloopt. Luchtvering werkte niet en zakte steeds naar laagste punt. display gaf aan 32, 33 af en toe 37. Oppompen deed ie niet meer. Dus.. Keerring besteld bij Antoon. Afijn motor helemaal uit elkaar. Bedrading etc. nagelopen. luchtpunt los gekoppeld van de demper. Kwam een partij lucht uit. logisch.
denk ik, probeer even kijken wat ie doet. Werkt de hele boel weer normaal. Kan gewoon naar 60 PSI, brommer komt ook gewoon omhoog!! Woooohaaaa!! decrease lekker naar beneden de druk. werkt ook. Nou???? Gewoon werkverschaffing. Geen lek te zien op de schokdemper, geen olie, geen luchtlek. Gewoon in orde..
Ik schroef de zaak maar weer in elkaar. ga wel zien wat er gebeurd. Voorlopig kan ik er weer druk op zetten. de keerring hou ik wel voor een volgende keer. Ik weet in ieder geval hoe snel je de koffers er af kan krijgen.
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Plaats reactie