HoiGL1500SE1992 schreef:Hallo mede wingers,
Wie weet of je de luchtschokbreker aan de linkerzijde kan reviseren.
Toen ik namelijk vandaag mijn banden ging vernieuwen zag ik dat de hoes stuk was en dat hij vochtig was dus neem ik aan dat er een lekkage is anders zit er geen vocht.
Wie weet of dit mogelijk is en wie weet er anders een te koop tegen een fatsoenlijke prijs. Ik heb geen haast maar het rijd denk ik prettiger als hij normaal werkt want de veer aan de linkerzijde ( met spiraalveer ) moet het nu opvangen denk ik.
Korrie
Heb zondag deze lucht schokbreker gereviseerd
Nieuwe keerring geplaatst
Klusje van een half uur
Stelt niet veel voor .
Dus kun je zeker zelf doen
Haal hem er uit
Laat oude olie er uit lopen door hem heen en weer te drukken
Tik de stalen bus 3 mm naar binnen
Verwijder daarna de veerring
Dan in de bankschroef zetten doek om uit einde met een dikke tyrib ,, wegens olie spatten te voorkomen
Dan met luchtspuit in de lucht inlaat even op druk brengen en de defecte keerring komt er met een luide knal uit
Dan plaats je de nieuwe ring de stalen bus. En de veering
Dan een slangetje in de lucht opening duwen draaien , en die hang je in een bakje met atf olie
Bij de 1200 is dat 255cc. Bij de 1500 is dat 140 cc
Als je de schokbreker dan langzaam uit trekt vult ie zich met de olie
En klaar is ,, de lucht schokbreker
Na montage op druk brengen , 34 psi. En staan laten na 24 uur druk controleren
Met vr gr gr bjenke