Antenne

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
albertooo
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:32
Locatie: Nieuwegein

Antenne

Bericht door albertooo » 23 apr 2010, 19:13

Hallo allemaal,

Als ik de garagedeur sluit loopt deze tegen de antenne aan hetgeen nogal een irritant geluid geeft om 5 uur 's morgens. Op mijn werk heb ik tevens met een laag parkeergaragedak te maken en tikt de spriet dan ook tegen alle buizen op mijn weg in deze garage. Ik zet de antenne thuis in de knikstand in de garage weg maar vergeet deze als ik de weg op ga en dat ziet er dan een beetje Harry Nak uit zeg maar. Pffffff wat een geklets eigenlijk, nu mijn vraag dan: kan er een stukje (ong. 6 cm) van de spriet af zonder dat ik slecht ontvangst krijg :?: Ofwel is er nog iemand met een laag garagedak die dit al heeft uitgeprobeerd.

Groetje Albertooo
Don't let your fear stand in the way of your dreams

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Antenne

Bericht door japie de cipier » 23 apr 2010, 19:19

Indien je CB er geen gebruik van maakt moet je gewoon eens kijken hoeveel ontvangst je nog heb als je de spriet er in het geheel afhaalt en als je dan nog steeds een goede ontvangst heb kan je dat gemakkelijk doen, die 6 cm zullen je ontvangst niet wezenlijk beinvloeden, hoeveel mensen rijden er niet rond in een auto met een antenne gat en een lange spijker er in.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

fs259

Re: Antenne

Bericht door fs259 » 23 apr 2010, 20:29

Als ik jouw verhaal lees concludeer ik dat je antenne(s) naar achteren toe weg klappen?
Als dat zo is, moet je ze een halve slag draaien zodat ze naar voren vallen. (Voetje los draaien, antenne draaien en weer vastzetten)
Zo horen ze trouwens ook. Op je motor gaan rijden en de antennes 'vergeten' zal dan niet snel meer gebeuren, want ze zitten dan behoorlijk in de weg!

Gebruikersavatar
albertooo
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 apr 2010, 19:32
Locatie: Nieuwegein

Re: Antenne

Bericht door albertooo » 23 apr 2010, 22:56

Nou, ik ben er uit. Het ontvangst was zonder antenne ook ok en dus heb ik die 6cm er maar afgezaagd...............nix an 't handje en nix meer weg te klappen.

Naar voren klappen was overigens geen optie want dan moest ik de motor de garage in duwen en daar ben ik van nature dus te lui voor :wink:

THX en groetjes Albertooo
Don't let your fear stand in the way of your dreams

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Antenne

Bericht door japie de cipier » 24 apr 2010, 15:14

Kijk; dat zijn natuurlijk de betere en goedkopere oplossingen dan je garage en de hal bij je werk verhogen cq de grond weggraven om te verlagen. :lol: :lol: :lol:
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Antenne

Bericht door frank's » 25 apr 2010, 09:56

Het zal wel aan mijn begrijpend lezen liggen maar net als de vorige reactie klinkt het dat je antenne omlaag naar achteren wijst terwijl hij naar voren moet wijzen als hij ingeklapt is.
als ik mijn schuur [als ik duur doe garage] inrijd dan kan ik hem al rijdend inklappen met de rechterhand en omgekeerd,
doe ik dit niet loopt mijn antenne ook tegen het plafond.
maar inkorten is natuurlijk ook een optie.
Las trouwens dat er ook speciale rubberen antenne's zijn die je er zo op kunt schroeven.
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

zijspanman
Berichten: 235
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42
Locatie: Kapelle

Re: Antenne

Bericht door zijspanman » 25 apr 2010, 18:15

albertooo schreef:Nou, ik ben er uit. Het ontvangst was zonder antenne ook ok en dus heb ik die 6cm er maar afgezaagd...............nix an 't handje en nix meer weg te klappen.

Naar voren klappen was overigens geen optie want dan moest ik de motor de garage in duwen en daar ben ik van nature dus te lui voor :wink:

THX en groetjes Albertooo
Die van mij is al jaren een flink stuk korter door een ongelukje in de schuur en ik merk er niets van.
Die andere antenne ook maar een stuk korter gemaakt voor het zicht.

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Antenne

Bericht door q45 » 02 mar 2023, 19:46

:roll:

Plaats reactie