Stuur verstellen / windscherm / Radio

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Sama32
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2024, 14:49
Type Goldwing: GL1500

Stuur verstellen / windscherm / Radio

Bericht door Sama32 » 11 jan 2024, 18:45

Hallo allemaal,

Ben net een trotse bezitter van een Goldwing 1500 SE uit 1996. Ben totaal nieuwe in deze wereld!!

Ik ben vrij lang en wilde het stuur een beetje verstellen, deze stond vrij laag richting de tank. Nu heb ik hem iets rechtop gezet en loopt ik meteen tegen het volgende probleem aan. Ik kan nu niet meer helemaal rechts of links sturen, dan komt meteen links het chrome kastje op het stuur ,waarmee je de radio kunt bedienen tegen mijn windscherm aan. Rechts op het stuur zit ook een chrome kastje met schakelaars, ook deze komt meteen tegen het windscherm aan bij sturen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Want het stuur helemaal naar beneden zetten is voor mij geen optie, dan kan ik niet goed zitten.

Tweede probleem wat ik heb, de radio doet niets. Je hoort hem aangaan met wat ruis uit de speakers, maar dat is dan ook alles . Geen 1 knopje op de radio of aan het stuur doet het, er gebeurt helemaal niets. Ook in het display waar de tijd staat, zie ik helemaal niets staan of gebeuren .
Hopelijk heeft iemand wat bruikbare tips. Alvast bedankt.

Vr.gr. Sander
Laatst gewijzigd door Sama32 op 11 jan 2024, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans van der Lugt
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ede

Re: Stuur verstelen / windscherm / Radio

Bericht door Hans van der Lugt » 11 jan 2024, 19:04

Hoi Sander, welkom en veel plezier met je motor.
Wat voor scherm heb je en kan je dat uit de weg verstellen (omhoog)?
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

Sama32
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2024, 14:49
Type Goldwing: GL1500

Re: Stuur verstelen / windscherm / Radio

Bericht door Sama32 » 11 jan 2024, 19:12

Pfff daar vraag je mij wat. Scherm wat nu erop zit ziet er niet uit dat je deze kunt stellen. Blijkbaar is er ooit een ander scherm erop gezet, want orginele scherm heb ik erbij gekregen. Wel helemaal dof verkleurd.

Andrewing
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: Stuur verstellen / windscherm / Radio

Bericht door Andrewing » 12 jan 2024, 09:03

Hallo Sander,

Naast de voor luidsprekers zitten als het goed is hendeltjes die je naar boven kan zetten zo dat het voor scherm verzet kan worden ( naar boven verschuiven ) hendeltjes weer naar beneden staat het weer vast.
Of anders het oude scherm een goede polijst beurd geven en die weer terug plaatsen.
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Stuur verstellen / windscherm / Radio

Bericht door cooper » 14 jan 2024, 09:21

Stuur staat waarschijnlijk gewoon te recht nu, de hoek van het scherm is immers niet aan te passen. Het kan enkel hoger of lager. Met een dremel wat van het scherm "wegslijpen" lijkt me de enige optie. Tochtvangers (schelpen) links en rechts naast het balhoofd weghalen, zadel demonteren en dan de twee moertjes bij je dummytank lossen. Benzineklep openen en dan links en rechts de twee hendeltjes verdraaien. Nu kan je het paneel waar je radio inzit loshalen en kan je de connectie van de kabels checken. Misschien is er wel een kabel van je radio los? Succes!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Motokolk
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2023, 04:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heemskerk

Re: Stuur verstellen / windscherm / Radio

Bericht door Motokolk » 02 apr 2024, 07:20

Hoi Sander, mocht je je scherm willen aanpassen dan raad ik je aan hiervoor een zogeheten multi-tool voor te gebruiken. Reden hiervoor is dat deze werkt door korte heen en weer gaande beweging waardoor de zaagsnede niet heel erg warm wordt waardoor het kan gaan smelten. Door de zaagsnede af te tekenen op schilderstape kan je ook gemakkelijk links en rechts vergelijken met elkaar. Ik heb op deze manier van mijn vorige motor (PC800) de hele bovenrand van het scherm afgekregen. Na vijlen van de zaagsnede (afronden) zag het er uit alsof het zo bedoeld was. Iig succes en veel plezier met je wing.

HondaVTX1800!
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2023, 18:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Stuur verstellen / windscherm / Radio

Bericht door HondaVTX1800! » 08 apr 2024, 20:08

Hoi Sander,

Beetje laat heeft ook niks met je stuur te maken.
Maar omdat je schreef dat je wat langer bent. Ik ben zelf 1.97. Heb stuur iets rechter gezet. En heb mijn zadel aan laten passen bij tiger leathers in Den Haag. Ze hebben gedeelte wat los boven bestuurders gedeelte zit, keurig naar achte geplaats en er paar cm extra schuim opgedaan. Hier kon ik op wachten en koste niet de hoofdprijs. Maar zit nu zoals ik wil zitten.

Gr

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten