Hallo, ik heb vandaag de compressie gemeten, volgens het boek zou ie tussen de 184 en 242 psi moeten zijn, die van mij gaf 150 psi, alle 6 de cilinders, hij stond in het groene gedeelte, dus ik denk dat het nog wel goed is, ben benieuwd hoe die van jullie zijn, en of ik de mijne beter kan krijgen.
Gr, Peter
compressie
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: compressie
Heb je dat met warme of koude motor gedaan.
Re: compressie
had gelezen met warme, was niet gloeiend meer, maar meer lauw, afgekoeld iig.
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: compressie
Probeer nog eens als je er mee hebt gereden, dus bedrijfstemperatuur. Vergeet niet het gas helemaal open te draaien.
Waarom meet je eigenlijk de compressie? Loopt ie niet goed?
Waarom meet je eigenlijk de compressie? Loopt ie niet goed?
Re: compressie
had ook gelezen de gas open te draaien, waarom is dat eigenlijk, en waarom moet ie warm zijn, maar ik was bezig om hem synchroon af te stellen, dus ik dacht laat me gelijk even kijken hoeveel compressie hij (nog) heeft,
en nee, ik vind hem niet helemaal 100% lopen, tot de 2000 toeren stottert ie een beetje, en als je ineens vol gas geeft, houd ie eerst in, dan gaat ie wel vooruit, merkte wel met de bougies losdraaien dat ze niet echt vast zaten, sommige kon ik met wat kracht met de hand losdraaien,(zonder ratel), bij een bougie was het ook nat rond de bougie, merkte ook met remmenreiniger spuiten op de inlaat rubbers, dat het toerental veranderde, wat omhoog ging, dus daar zit het misschien ook niet helemaal goed, of nog vacuumslangentjes lek of poreus, maar hij loopt nu iets beter, maar ben nog niet helemaal tevreden, als het kouder word en minder gaan rijden, dan de carburateurs er af halen, en alle rubbers en slangen maar na kijken.
en nee, ik vind hem niet helemaal 100% lopen, tot de 2000 toeren stottert ie een beetje, en als je ineens vol gas geeft, houd ie eerst in, dan gaat ie wel vooruit, merkte wel met de bougies losdraaien dat ze niet echt vast zaten, sommige kon ik met wat kracht met de hand losdraaien,(zonder ratel), bij een bougie was het ook nat rond de bougie, merkte ook met remmenreiniger spuiten op de inlaat rubbers, dat het toerental veranderde, wat omhoog ging, dus daar zit het misschien ook niet helemaal goed, of nog vacuumslangentjes lek of poreus, maar hij loopt nu iets beter, maar ben nog niet helemaal tevreden, als het kouder word en minder gaan rijden, dan de carburateurs er af halen, en alle rubbers en slangen maar na kijken.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: compressie
Vervuilde carburateurs! ( E10)
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten