Toerental zakt in elkaar

Technische vragen, tips, trucs, enz.
MartWing
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2023, 11:56
Type Goldwing: GL1500

Toerental zakt in elkaar

Bericht door MartWing » 28 aug 2023, 12:13

Hoi Wingers

Als ik de wing in de eetste versnelling zet zakt het toerental in elkaar., soms zo erg dat deze afslaat, heb nu de choke wat meer open, als deze bv op 2000 toeren staat zakt het toerental toch zo'n 500 toeren als ik de 1ste versnelling inschakel, iemand een sugestie

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Toerental zakt in elkaar

Bericht door Antoon Aarts » 28 aug 2023, 22:05

Komt de koppeling wel vrij ?
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

MartWing
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2023, 11:56
Type Goldwing: GL1500

Re: Toerental zakt in elkaar

Bericht door MartWing » 29 aug 2023, 18:13

Bedank Antoon

De koppeling komt zeker vrij ik heb het ook geprobeerd op de midden standaard, het achterwiel draait dan vrij natuurlijk
Als ik dan weer in neutraal schakel komt het toerental weer omhoog., ik heb geen idee

peterb
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2023, 08:23
Type Goldwing: GL1500

Re: Toerental zakt in elkaar

Bericht door peterb » 10 sep 2023, 21:07

omdat ik de laatste weken bezig ben met de vacuumslangen, heb ik ergens gelezen dat de versnelling, het toerental en het vacuum ook met elkaar te maken hebben, ik heb het nu ook als ik in de 3de versnelling afrem en de koppeling in knijp, het toerental net boven de 1000 toeren blijft, maar als ik terug schakel naar zijn 2 loopt ie weer gewoon stationair, dus dat ben ik nog aan het uitzoeken, maar probeer eens op de middenstandaard, naar zijn 2 en 3 te schakelen, heeft ie het dan nog.
het kan misschien een vacuumklep of een lekke slang ergens zijn, of in de computerunit, ik moet het nog uitzoeken wat het bij mij is, maar denk dat het bij jou ook zoiets is.

hier is de link voor een interesant filmpje van goldwing, hoe alles werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=Jyf5lrtBZnk

Groetjes, Peter

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast