Hallo, ik heb sinds 3 weken een Goldwing 1500 se uit 1992, heb er nog niet veel op kunnen rijden omdat ie slecht liep, constant inhouden en tot de 2000 toeren niets of weinig deed, en dan schoot ie ineens vooruit, dus vorige week naar de garage gebracht, en net bericht gehad dat ie klaar is, ook gelijk een grote beurt gehad.
Maar nu mijn vraag, de stukjes dat ik er op heb gereden vond ik hem niet zo goed remmen, de remmen zijn wel hard, en misschien is het wel even wennen, maar na wat zoeken las ik dat de achterrem verbonden is met de linker voorrem, dus om optimaal van de voorremmen gebruik te maken moet je ook de achterrem gebruiken, is het mogelijk om de beide voorschijven op de voorrem aan te sluiten, en de achterrem alleen achter, heeft iemand dat al een keer gedaan, of is het geen goed idee, ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes, Peter
remleidingen veranderen
Re: remleidingen veranderen
Dit is geen goed idee, Honda heeft dit zo bedacht vanuit veiligheidsoogpunt. Ik ben altijd van mening dat je niet slimmer moet proberen te zijn dan de fabrikant, die hebben daar lang en goed over nagedacht.
Als je goed wilt remmen zul je gewoon de hand- en voetrem moeten gebruiken. Als hij dan niet genoeg remt kun je de remblokken enz eens controleren (moet je eigenlijk altijd ff doen).
Bij mijn GL1500 heb ik destijds de remleidingen (die kunnen dus al 30 jaar oude zijn) vervangen door stalen remleidingen. Dat scheelde wel behoorlijk!
Als je goed wilt remmen zul je gewoon de hand- en voetrem moeten gebruiken. Als hij dan niet genoeg remt kun je de remblokken enz eens controleren (moet je eigenlijk altijd ff doen).
Bij mijn GL1500 heb ik destijds de remleidingen (die kunnen dus al 30 jaar oude zijn) vervangen door stalen remleidingen. Dat scheelde wel behoorlijk!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44
Re: remleidingen veranderen
Onderwerp naar het juiste topic verplaatst.
Re: remleidingen veranderen
bedankt voor de reactie, de monteur rade het mij ook af, de motor loopt weer helemaal perfect, heeft een grote beurt gehad, alles is ververst en vervangen, er waren 2 rubberen bochtjes doorgesleten, waardoor er een vacuumlek was, dus volgende beurt, of misschien wel eerder, doe ik er stalen leidingen op zetten, ik had er hier ook al over gelezen dat een goede upgrade was, blokken waren trouwens nog goed, rechtsvoor kon nog wel 5000 km mee. ga nu lekker veel kilometers rijden, zodat ik hem goed leer kennen .
Groetjes uit Roosendaal,
Peter Broos
Groetjes uit Roosendaal,
Peter Broos
Re: remleidingen veranderen
Mooi ,kan je volgende weekend meerijden met de heimolen rit
Kijk ff bi topic evenementen goldwingforum via onderstaande link en meld je ff aan
heimolen rit
Kijk ff bi topic evenementen goldwingforum via onderstaande link en meld je ff aan
heimolen rit
groeten uit de Zeg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast