Ring of fire

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
m.franke007
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2023, 10:13
Type Goldwing: GL1500

Ring of fire

Bericht door m.franke007 » 13 feb 2023, 10:16

Hallo mede wingers :)

Ik ben Mark, ik heb sinds kort een mooiewitte parelmoereGoldwing 1500 gekocht. Ik heb er wat gave dingen op laten zetten.

Maar kan iemand mij info geven als je mogelijk er ook ervaring mee hebt..

Ik heb er een ring of fire oplaten zetten oranje kleur en ziet er gaaf uit, maar mag dit>?

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Ring of fire

Bericht door pieter » 13 feb 2023, 15:57

Volgens de wet van 'Bartje' mag je geen enkele verlichting voeren buiten de reguliere, maar ja....swa!!! er rijden er genoeg mee rond.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Scott
GL 1500 rijder
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 jan 2008, 13:40
Type Goldwing: GL1500
Locatie: N.Scharwoude
Contacteer:

Re: Ring of fire

Bericht door Scott » 13 feb 2023, 17:27

Voor zover ik weet is het niet toegestaan dat sier verlichting ergens op reflecteert.
Ik heb jaren gereden met led onder de motor en vele agenten vonden het ook mooi, 1 Agent deed zeer moeilijk (motoragent) en viel vooral over de kleur blauw. Ring of Fire geen probleem dit verlicht je wiel en niet de straat.
Honda cb 750 four k7 '78
Honda Goldwing gl 1200 ltd '85
Honda Goldwing GL1500 se Canadees '93 (fi)
Kawasaki vn 1500 classic tourer fi 2001
Honda Goldwing GL1500 aspencade '91 met squire aanhanger

Beter tien zwanen in de lucht, dan één voor je motor!

Andrewing
Berichten: 199
Lid geworden op: 22 mei 2022, 13:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Emmen

Re: Ring of fire

Bericht door Andrewing » 15 feb 2023, 12:47

Nee officieel mag het niet volgens de wetgeving, geacht word aan de voorzijde van een voertuig witlicht ( koplamp/dagrijverlichting ) te voeren.
Echter word er niet veel op aangemerkt bij wat oranje aan de voorzijde reden waarom, kunnen ze bijna elke vrachtwagen wel aan de kant zetten. Andere kleuren b.v. Rood of blauw kan je op een boete zitten wachten. Verstandig is om er een schakelaar tussen te zetten zo dat het ook uit kan als je eens naar Duitsland of zoiets gaat, houden ze je daar aan kan je het er gelijk afhalen maar miss, is dat om Nederlanders te pesten, ga je niet te ver over de grens heb je er niet zo last van hoor zo erg is het ook weer niet😁😁

Mvg, Andrewing
Onder het mom, niet ouwe hoeren maar toeren!!!

Plaats reactie