Sigarettenaansteker

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
varapeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2021, 20:22

Sigarettenaansteker

Bericht door varapeter » 11 mei 2021, 20:25

Dag Allen.

Ik heb een vraagje.
Om een beetje eigen muziek te luisteren op onze Goldwing GL 1500 had ik het idee om een fm transmitter te gebruiken. Sd kaartje erin met eigen muziek en dan op naar de noordkaap.
Pech dus. Er blijkt geen stroom te staan op de unit van de sigaretten aansteker. (In de auto doet de transmitter wel :) )
Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt. Slechte bedrading, zekering, of het huis van de sigaretten aansteker zelf.

Al vast bedankt voor de hulp.

Gr. Peter de Wit
Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Sigarettenaansteker

Bericht door pieter » 11 mei 2021, 21:16

Als er geen stroom opstaat zal je zelf op speurtocht moeten gaan, in de regel hebben die dingen overigens een eigen zekering, het zou kunnen dat het direct op de accu aangesloten zit.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Sigarettenaansteker

Bericht door RonalT » 11 mei 2021, 22:38

niemand, behalve diegene die hem er op heeft gebouwd, heeft enig idee waarom dat is. Het is geen standaard dingetje, dus je zult zoals Pieter al schrijft, zelf op zoek moeten gaan.
Om te beginnen ga je de kuip losmaken om te kijken waar de bedrading van die aansteker naar toe gaat. Misschien vind je een zekering die kapot is. Misschien is er ergens een draad los, misschien zit hij helemaal niet aangesloten, misschien is de aansteker zelf kapot..... zo veel wat er aan kan mankeren.

Succes!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

capslocker
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2019, 11:15
Type Goldwing: GL1500

Re: Sigarettenaansteker

Bericht door capslocker » 12 mei 2021, 08:53

kijk met een lampje al eens goed in het gat! Is misschien gewoon corrosie op de contacten

Gebruikersavatar
pineuk
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 mei 2016, 10:26
Type Goldwing: GL1500

Re: Sigarettenaansteker

Bericht door pineuk » 22 jun 2021, 19:47

Hoi heb hetzelfde gehad op mijn 1500
Heb toen een nieuwe sigaretten aansteker gekocht bij Brezan automaterialen en met een eigen zekering ertussen aangesloten op de acc aansluiting bij je zekeringen
Fm transmitter erin die Bluetooth ondersteund en ik speel, nu spotify via mijn Transmitter
Geluid is wel iets zachter als normaal

Plaats reactie