bougie kapot?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

bougie kapot?

Bericht door wijnz » 06 apr 2018, 18:50

Vandaag even een stuk gereden. Op de snelweg viel op dat het vanaf driekwart gas niet erg opschoot. Net alsof de motor inhield, hij leek ook minder krachtig dan normaal. Ik denk aan een kapotte bougie. bij lage toeren lijkt lles normaal. Helaas kun je niet even aan een uitlaatbocht voelen of die warm worst vanwege la het plastic. Thuis even in stand geprobeert hoe snel de motor in toeren klimt, dat gaat best snel maar volgas knalde die wel een paar keer. Heeft iemand een idee of het inderdaad een slechte bougie is?

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: bougie kapot?

Bericht door Cas » 06 apr 2018, 19:05

Ik zit eerder te denken aan gomafzetting in je carburateurs door lange stilstand.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: bougie kapot?

Bericht door wijnz » 06 apr 2018, 19:11

ik niet want ik heb deze winter gewoon doorgereden. Misschien 5 weken niet gereden, dat lijkt me te kort voor een vervuiling van de carburateur.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: bougie kapot?

Bericht door Cas » 06 apr 2018, 19:16

Dan kan het inderdaad geen gomafzetting zijn.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: bougie kapot?

Bericht door wijnz » 09 apr 2018, 21:42

Nou die bougie was dus dus definitief niet kapot. Ik had net een setje nieuwe gekocht en het doosje in mijn topkoffer gedaan toen ik op weg naar huis een leeg stuk weg opdraaide en het gas vol open zette om te kijken hoe de accelaratie was. En hij liep als een malle ik voelde het voorwiel licht worden en hij joeg door de versnellingen als een sportmotor. Dat vond trouwens ook de politie die mij verderop met een radargun stond op te wachten. Ondanks dat ik na hooguit drie seconden de gaskraan dichtdraaide stond er al een hoogst illegale snelheid op op de lasergun. Ik vertelde dat ik alleen maar even de accelaratie wilde uitproberen en daarna meteeen van het gas ging waardoor ik toch nog 10 km korting kreeg maar dat was nog steeds meer dan 30 km te hard in de bebouwde kom. Het zijn dus dure bougies geworden!

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: bougie kapot?

Bericht door Bugje » 08 mei 2018, 11:45

Ai dat is minder, gelukkig niet het rijbewijs ingevorderd.
Fijn dat wing weer rijdt als een sportmotor, scheelt weer een reparatie.
Heeft waarschijnlijk ook al geld genoeg gekost.

Groetjes Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

Karpermat
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12

Re: bougie kapot?

Bericht door Karpermat » 27 mar 2019, 12:51

Geen oorzaak gevonden ??

Plaats reactie