favoriete band ......

Technische vragen, tips, trucs, enz.
wijnz

Re: favoriete band ......

Bericht door wijnz » 16 jun 2017, 12:32

Ik weet niet eens wat voor banden er bij mij opliggen, volgens mij maakt het ook niet zoveel uit alle banden zijn nu zoveel beter dan een aantal jaren geleden en mocht dat niet zo zijn dan moet je je snelheid een beetje aanpassen. Hoe hoog moet trouwens de bandenspanning minimaal zijn voor een 1500 mijn voorband wer de laatste keer behoorlijk warm van een snelwegritje zonder noemswaardige bochten je kon er je hand niet langdurig op houden.

GL-1000
Type Goldwing: GL1000

Bericht door GL-1000 » 16 jun 2017, 14:09

Als ze zwart zijn is t goed.....

Voor 2.25, achter 2.5, 90 kg belast, 2.8 max belast. Hitte neemt af om ze met stikstof op te laten pompen, stikstof neemt geen warmte op.....
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:

RonalT
Type Goldwing: GL1500

Bericht door RonalT » 16 jun 2017, 19:24

En dan is het mooie dat lucht voor 79% uit stikstof bestaat. De zuurstof moleculen lekken weg, je pompt hem weer op met 79% stikstof dus uiteindelijk heb je (geschat) 95-96% stikstof in je band....
Mooi toch, helemaal gratis. :lol: :lol:
Groeten, RonalT

Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan

GL-1000
Type Goldwing: GL1000

Bericht door GL-1000 » 17 jun 2017, 08:18

Tsjahhh...t is allemaal wat...
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:

wijnz

Bericht door wijnz » 04 apr 2018, 00:37

Vanavond in de stromende regen gereden met een dunlop achterband. Wekelijks rijd ik van den haag naar leiden, toevallig heb ik zowel vorige week als vanavond regen gehad. Vorig jaar heb ik vlak voor de winter een nieuwe dunlop achterband gemonteerd en ben daar deze winter mee doorgereden. al die tijd nauwelijks regen gehad tot vorige week en toen viel op dat de motor als een dweil reed; hij glibberde over witte strepen en pijlen en waar het wegdek versleten was daar was het ook 'all over the place'. Vanavond had het even flink geregend toen ik mijn reis begon, maar de motor voelde meteen stabiel aan. Op de terugweg goot het met bakken uit de hemel en ook nu stuurde de motor onverwacht stabiel. het kan natuurlijk aan mijn rijkunsten liggen maar ik denk zelf dat de dunlop minder slecht is dan wij denken. Een beginnend buitje weekt ook een hoop troep los uit het asfalt dus vermoedelijk was dat het probleem?

GlimWas
Type Goldwing: GL1500

Bericht door GlimWas » 05 apr 2018, 15:57

Ik rij alweer een tijdje met de E4's van Dunlop en ben er zeer tevreden over, prima in de regen en op het droge. Als bestuurder vind ik de band ook lekker stil, maar van de achteropkomende mederijders vernomen dat er een hoop herrie vanaf komt? Ikzelf merk daar dus niks van..............
Groetsels, Willem

GL1100 '80
GL1200 '87
GL1500 '94
Het loopt mooi gelijkmatig op, die bouwjaren.....