een gouden tip
Re: een gouden tip
Nu het wat kouder wordt en ik nog vnl woonwerkverkeer rij waarbij de wing netaan warm wordt gebruik ik 1 : 10. Ik rij 70% snelweg waarbij soms wat file. De rest stadsverkeer.
Binnenkort wordt de sensor verplaatst. Ik laat het resultaat weten. Wel wordt dan meteen een trigger wheel geplaatst.
Binnenkort wordt de sensor verplaatst. Ik laat het resultaat weten. Wel wordt dan meteen een trigger wheel geplaatst.
Groeten,
Ed
Ed
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: een gouden tip
Wat is eigenlijk het verschil tussen 1 en 2?Antoon Aarts schreef:Gebruik zelf de produkten van Forté : Moto Power 1+2 naar volle tevedenheid.
Beide worden aan benzine toegevoegd en verzorgen het brandstofsysteem en zorgen dat de benzine niet verzuurt.
Dus ik snap eigenlijk niet wat het verschil is....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: een gouden tip
Forté Moto Power I is een complex mengsel van speciaal geselecteerde oplosmiddelen in combinatie met oppervlakte-actieve stoffen en bindmiddelen. Het lost reeds gevormde afzettingen in brandstofsystemen op. Bij gebruik volgens voorschrift in de tank van een motorfiets biedt Forté Moto Power I de volgende voordelen:
Verzorgt de reiniging van de tank, brandstofkraan, carburateurs en het hele injectiesysteem.
Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.
Stabiliseert de met alcohol vermengde brandstoffen.
Neutraliseert zuren die gevormd worden door veroudering en oxidatie van de brandstof.
Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power I bij servicebeurten om het brandstofsysteem schoon te houden en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Forté Moto Power II is een multifunctioneel benzinebehandelingsmiddel voor motoren. Bij gebruik volgens voorschrift in de tank van een motorfiets biedt Forté Moto Power II de volgende voordelen:
Gaat veroudering van benzine tegen en neutraliseert schadelijke zuren die ontstaan door chemische reacties.
Beschermt tegen corrosie en gaat de vorming van hars en vernis in het brandstofsysteem tegen.
Vermindert afzettingen op in- en uitlaatkleppen, in verbrandingsruimten en in de bovenste zuigerveergroeven.
Voorkomt bevriezen van carburateurs.
Verzorgt bovensmering en smeert de injectoren en de brandstofpomp.
Verbetert de verbranding en reduceert de schadelijke uitlaatgasemissies.
Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
Forté Moto Power II is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power II voor de winterstalling, bij servicebeurten en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Verzorgt de reiniging van de tank, brandstofkraan, carburateurs en het hele injectiesysteem.
Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.
Stabiliseert de met alcohol vermengde brandstoffen.
Neutraliseert zuren die gevormd worden door veroudering en oxidatie van de brandstof.
Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power I bij servicebeurten om het brandstofsysteem schoon te houden en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Forté Moto Power II is een multifunctioneel benzinebehandelingsmiddel voor motoren. Bij gebruik volgens voorschrift in de tank van een motorfiets biedt Forté Moto Power II de volgende voordelen:
Gaat veroudering van benzine tegen en neutraliseert schadelijke zuren die ontstaan door chemische reacties.
Beschermt tegen corrosie en gaat de vorming van hars en vernis in het brandstofsysteem tegen.
Vermindert afzettingen op in- en uitlaatkleppen, in verbrandingsruimten en in de bovenste zuigerveergroeven.
Voorkomt bevriezen van carburateurs.
Verzorgt bovensmering en smeert de injectoren en de brandstofpomp.
Verbetert de verbranding en reduceert de schadelijke uitlaatgasemissies.
Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
Forté Moto Power II is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power II voor de winterstalling, bij servicebeurten en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
Re: een gouden tip
hoi Antoon
is dit ook geschikt voor een gl 1100 aspencade bj'82
mijn motor staat nooit langer stil dan 2 max 3 weken behalve als er pekel ligt en het is nat dan rij ik langere tijd niet
vermits ik een oudje heb doe ik er bij elke tankbeurt altijd lood vervanger in
kan ik er dan ook forte moto power II in doen?
greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
ps
gaat hier niet over de discusie wel of geen lood vervanger toevoegen
is dit ook geschikt voor een gl 1100 aspencade bj'82
mijn motor staat nooit langer stil dan 2 max 3 weken behalve als er pekel ligt en het is nat dan rij ik langere tijd niet
vermits ik een oudje heb doe ik er bij elke tankbeurt altijd lood vervanger in
kan ik er dan ook forte moto power II in doen?
greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
ps
gaat hier niet over de discusie wel of geen lood vervanger toevoegen
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
Re: een gouden tip
Hé, bedankt voor de reactie...
Ik moet echt eens langs dokter Antoon...
Ik moet echt eens langs dokter Antoon...
Heaven can wait
Re: een gouden tip
Antoon,
je schrijft:
Gisteren merkte ik dat mijn 1500 niet zo heel mooi liep. Een beetje inhouden toen ik in zijn 4 reed maar ook tijdens gasgeven en overschakelen naar zijn 5 was wat 'haperig'.
Ik denk dat dit een 'symptoom' is en zal in dit geval dat goedje er in gooien. Maar misschien zou het ook goed zijn om te controleren of het nodig is om de carburateurs te syngroniseren? het benzine verbruik ligt bij mij ook vrij hoog. 1 op 13,5 is bij mij gemiddeld.
Ben
je schrijft:
Wat zijn die symptomen dan?Forté Moto Power II is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power II voor de winterstalling, bij servicebeurten en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Gisteren merkte ik dat mijn 1500 niet zo heel mooi liep. Een beetje inhouden toen ik in zijn 4 reed maar ook tijdens gasgeven en overschakelen naar zijn 5 was wat 'haperig'.
Ik denk dat dit een 'symptoom' is en zal in dit geval dat goedje er in gooien. Maar misschien zou het ook goed zijn om te controleren of het nodig is om de carburateurs te syngroniseren? het benzine verbruik ligt bij mij ook vrij hoog. 1 op 13,5 is bij mij gemiddeld.
Ben
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: een gouden tip
Bij elke grote beurt , (of min. 1x jaar ) voeg ik moto Power 1+2 toe aan de benzine ook bij de oude CB' s uit de jaren 70tig. Bij winterstalling toevoegen aan volle tank en even laten lopen.lemmens schreef:hoi Antoon
is dit ook geschikt voor een gl 1100 aspencade bj'82
mijn motor staat nooit langer stil dan 2 max 3 weken behalve als er pekel ligt en het is nat dan rij ik langere tijd niet
vermits ik een oudje heb doe ik er bij elke tankbeurt altijd lood vervanger in
kan ik er dan ook forte moto power II in doen?
greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82
ps
gaat hier niet over de discusie wel of geen lood vervanger toevoegen
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: een gouden tip
IJSBLOK schreef:Hé, bedankt voor de reactie...
Ik moet echt eens langs dokter Antoon...
Altijd welkom , Deurne - Hilvarenbeek is volgens mij een klein uurtje .
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: een gouden tip
BenBen schreef:
Gisteren merkte ik dat mijn 1500 niet zo heel mooi liep. Een beetje inhouden toen ik in zijn 4 reed maar ook tijdens gasgeven en overschakelen naar zijn 5 was wat 'haperig'.
Ik denk dat dit een 'symptoom' is en zal in dit geval dat goedje er in gooien. Maar misschien zou het ook goed zijn om te controleren of het nodig is om de carburateurs te syngroniseren? het benzine verbruik ligt bij mij ook vrij hoog. 1 op 13,5 is bij mij gemiddeld.
Ben
Toevoegen kan nooit geen kwaad, maar als het inhouden komt door op dat moment niet op 6 cilinders te lopen zal het niet helpen . Voor synchronisatie weet je de weg naar Hilvarenbeek.
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: een gouden tip
ff over de sensor...
de GL 1200 lTD en SEI hebben beide ook deze sensor... en die zit al in het luchtfilterhuis.
sterker nog... ze hebben hier een speciaal luchtfilter voor... met 2 gaten boven in het filter dit zodat de sensor ook niet zo snel vervuilt...
indien ik in combi Forte 1 en 2 en topend treatmend in mijn olie rij ik
1 op 23 indien ik 80 rij op een rechte en vlakke weg!!!!
1 op 19 bij 120 op de snel weg
1 op 16 en minder boven de 130
dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
de GL 1200 lTD en SEI hebben beide ook deze sensor... en die zit al in het luchtfilterhuis.
sterker nog... ze hebben hier een speciaal luchtfilter voor... met 2 gaten boven in het filter dit zodat de sensor ook niet zo snel vervuilt...
indien ik in combi Forte 1 en 2 en topend treatmend in mijn olie rij ik
1 op 23 indien ik 80 rij op een rechte en vlakke weg!!!!
1 op 19 bij 120 op de snel weg
1 op 16 en minder boven de 130
dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: een gouden tip
Klopt Harm, wij hebben hier een 700 met maar 2 cilinders en die rijdt:harmdeboer schreef:dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
1 op 33 bij 80 km/uur
1 op 24 bij 100 km/uur
1 op 9,6 bij 180 km/uur
Dus 2 cilinders minder en nog zuiniger
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: een gouden tip
we moeten honda bellen!!!! geen nieuwe 6 cil. maar een 2 cil. goldwing... maar hoeveel blok inhoud gaan we hem dan geven....
2 liter... zal niet zuinig zijn denk ik....
2 liter... zal niet zuinig zijn denk ik....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Robin
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Goes, Zeeland
Re: een gouden tip
Klopt! Hier ook een VT 800 Shadow die gemiddeld 1:25 rijdt!RonalT schreef:Klopt Harm, wij hebben hier een 700 met maar 2 cilinders en die rijdt:harmdeboer schreef:dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
1 op 33 bij 80 km/uur
1 op 24 bij 100 km/uur
1 op 9,6 bij 180 km/uur
Dus 2 cilinders minder en nog zuiniger
Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"
Re: een gouden tip
Honda heeft een heel mooi 2 cylinder blok. die van de Varadero, is een 1000cc en loopt perfect, is een Vtwin. Heb er 1 jaar mee gereden, nooit problemen gehad. Had ruim 100pk.
Verbruik, ongeveer 1:18.
Verbruik, ongeveer 1:18.
-
- Berichten: 728
- Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
- Type Goldwing: overig
- Locatie: "Sjpaubik International Airport"
Re: een gouden tip
Tijdens een van mijn laatste ritten ben ik samen met een Pan E in een bar koude Duitse Eifel wezen raggen. Natuurlijk wilde ik de Pan niet laten gaan en heb mijn stoomketel tijdens het bochtenwerk van links naar rechts gegooid om de Pan ook maar enigszins bij te kunnen benen.
Bij de eerste tankbeurt bleek mijn stalen ros (EML trike met Amerikaanse voortrein bwjr. '94) echter 1:7 te hebben geslurpt!
Ondertussen ben ik dan ook naarstig op zoek gegaan of niet ook een dergelijke sonde stiekem ergens in mijn petroleumstel zat verstopt doch heb ik deze tot op heden niet weten te traceren. Waarschijnlijk zal e.e.a. dus wel iets van doen hebben gehad met de destijds gehanteerde rijstijl!
MAAR HET WAS WÉL LEKKER!!!
Bij de eerste tankbeurt bleek mijn stalen ros (EML trike met Amerikaanse voortrein bwjr. '94) echter 1:7 te hebben geslurpt!
Ondertussen ben ik dan ook naarstig op zoek gegaan of niet ook een dergelijke sonde stiekem ergens in mijn petroleumstel zat verstopt doch heb ik deze tot op heden niet weten te traceren. Waarschijnlijk zal e.e.a. dus wel iets van doen hebben gehad met de destijds gehanteerde rijstijl!
MAAR HET WAS WÉL LEKKER!!!
WingGroetsels,
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Jacques
Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast