een gouden tip

Technische vragen, tips, trucs, enz.
edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: een gouden tip

Bericht door edvissers » 12 nov 2009, 20:49

Nu het wat kouder wordt en ik nog vnl woonwerkverkeer rij waarbij de wing netaan warm wordt gebruik ik 1 : 10. Ik rij 70% snelweg waarbij soms wat file. De rest stadsverkeer.

Binnenkort wordt de sensor verplaatst. Ik laat het resultaat weten. Wel wordt dan meteen een trigger wheel geplaatst.
Groeten,

Ed

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: een gouden tip

Bericht door RonalT » 12 nov 2009, 22:26

Antoon Aarts schreef:Gebruik zelf de produkten van Forté : Moto Power 1+2 naar volle tevedenheid.
Wat is eigenlijk het verschil tussen 1 en 2?
Beide worden aan benzine toegevoegd en verzorgen het brandstofsysteem en zorgen dat de benzine niet verzuurt.

Dus ik snap eigenlijk niet wat het verschil is....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: een gouden tip

Bericht door Antoon Aarts » 12 nov 2009, 22:42

Forté Moto Power I is een complex mengsel van speciaal geselecteerde oplosmiddelen in combinatie met oppervlakte-actieve stoffen en bindmiddelen. Het lost reeds gevormde afzettingen in brandstofsystemen op. Bij gebruik volgens voorschrift in de tank van een motorfiets biedt Forté Moto Power I de volgende voordelen:

Verzorgt de reiniging van de tank, brandstofkraan, carburateurs en het hele injectiesysteem.

Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.

Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.

Stabiliseert de met alcohol vermengde brandstoffen.

Neutraliseert zuren die gevormd worden door veroudering en oxidatie van de brandstof.

Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.

Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power I bij servicebeurten om het brandstofsysteem schoon te houden en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.


Forté Moto Power II is een multifunctioneel benzinebehandelingsmiddel voor motoren. Bij gebruik volgens voorschrift in de tank van een motorfiets biedt Forté Moto Power II de volgende voordelen:

Gaat veroudering van benzine tegen en neutraliseert schadelijke zuren die ontstaan door chemische reacties.

Beschermt tegen corrosie en gaat de vorming van hars en vernis in het brandstofsysteem tegen.

Vermindert afzettingen op in- en uitlaatkleppen, in verbrandingsruimten en in de bovenste zuigerveergroeven.

Voorkomt bevriezen van carburateurs.

Verzorgt bovensmering en smeert de injectoren en de brandstofpomp.

Verbetert de verbranding en reduceert de schadelijke uitlaatgasemissies.

Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.

Forté Moto Power II is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power II voor de winterstalling, bij servicebeurten en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: een gouden tip

Bericht door lemmens » 13 nov 2009, 01:33

hoi Antoon

is dit ook geschikt voor een gl 1100 aspencade bj'82
mijn motor staat nooit langer stil dan 2 max 3 weken behalve als er pekel ligt en het is nat dan rij ik langere tijd niet

vermits ik een oudje heb doe ik er bij elke tankbeurt altijd lood vervanger in

kan ik er dan ook forte moto power II in doen?

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82

ps
gaat hier niet over de discusie wel of geen lood vervanger toevoegen
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

IJSBLOK
Berichten: 195
Lid geworden op: 24 jul 2009, 02:36
Locatie: B 2100 Deurne (België)

Re: een gouden tip

Bericht door IJSBLOK » 13 nov 2009, 06:17

Hé, bedankt voor de reactie...

Ik moet echt eens langs dokter Antoon...
Heaven can wait

Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2007, 22:59
Locatie: Wissenkerke

Re: een gouden tip

Bericht door Ben » 13 nov 2009, 10:48

Antoon,

je schrijft:
Forté Moto Power II is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Gebruik Forté Moto Power II voor de winterstalling, bij servicebeurten en als symptomen aangeven dat behandeling noodzakelijk is.
Wat zijn die symptomen dan?

Gisteren merkte ik dat mijn 1500 niet zo heel mooi liep. Een beetje inhouden toen ik in zijn 4 reed maar ook tijdens gasgeven en overschakelen naar zijn 5 was wat 'haperig'.
Ik denk dat dit een 'symptoom' is en zal in dit geval dat goedje er in gooien. Maar misschien zou het ook goed zijn om te controleren of het nodig is om de carburateurs te syngroniseren? het benzine verbruik ligt bij mij ook vrij hoog. 1 op 13,5 is bij mij gemiddeld.

Ben
Als je reist met de auto bekijk je het landschap door je voorruit net alsof je naar een film kijkt, reizen met de motor is zelf in die film meespelen.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: een gouden tip

Bericht door Antoon Aarts » 13 nov 2009, 11:58

lemmens schreef:hoi Antoon

is dit ook geschikt voor een gl 1100 aspencade bj'82
mijn motor staat nooit langer stil dan 2 max 3 weken behalve als er pekel ligt en het is nat dan rij ik langere tijd niet

vermits ik een oudje heb doe ik er bij elke tankbeurt altijd lood vervanger in

kan ik er dan ook forte moto power II in doen?

greets
lemmens
gl 1100 aspencade bj'82

ps
gaat hier niet over de discusie wel of geen lood vervanger toevoegen
Bij elke grote beurt , (of min. 1x jaar ) voeg ik moto Power 1+2 toe aan de benzine ook bij de oude CB' s uit de jaren 70tig. Bij winterstalling toevoegen aan volle tank en even laten lopen.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: een gouden tip

Bericht door Antoon Aarts » 13 nov 2009, 11:59

IJSBLOK schreef:Hé, bedankt voor de reactie...

Ik moet echt eens langs dokter Antoon...

Altijd welkom , Deurne - Hilvarenbeek is volgens mij een klein uurtje .

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: een gouden tip

Bericht door Antoon Aarts » 13 nov 2009, 12:04

Ben schreef:
Gisteren merkte ik dat mijn 1500 niet zo heel mooi liep. Een beetje inhouden toen ik in zijn 4 reed maar ook tijdens gasgeven en overschakelen naar zijn 5 was wat 'haperig'.
Ik denk dat dit een 'symptoom' is en zal in dit geval dat goedje er in gooien. Maar misschien zou het ook goed zijn om te controleren of het nodig is om de carburateurs te syngroniseren? het benzine verbruik ligt bij mij ook vrij hoog. 1 op 13,5 is bij mij gemiddeld.

Ben
Ben
Toevoegen kan nooit geen kwaad, maar als het inhouden komt door op dat moment niet op 6 cilinders te lopen zal het niet helpen . Voor synchronisatie weet je de weg naar Hilvarenbeek.

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: een gouden tip

Bericht door harmdeboer » 07 feb 2012, 22:57

ff over de sensor...

de GL 1200 lTD en SEI hebben beide ook deze sensor... en die zit al in het luchtfilterhuis.

sterker nog... ze hebben hier een speciaal luchtfilter voor... met 2 gaten boven in het filter dit zodat de sensor ook niet zo snel vervuilt...

indien ik in combi Forte 1 en 2 en topend treatmend in mijn olie rij ik
1 op 23 indien ik 80 rij op een rechte en vlakke weg!!!!
1 op 19 bij 120 op de snel weg
1 op 16 en minder boven de 130


dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: een gouden tip

Bericht door RonalT » 07 feb 2012, 23:02

harmdeboer schreef:dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
Klopt Harm, wij hebben hier een 700 met maar 2 cilinders en die rijdt:

1 op 33 bij 80 km/uur
1 op 24 bij 100 km/uur
1 op 9,6 bij 180 km/uur :D

Dus 2 cilinders minder en nog zuiniger
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: een gouden tip

Bericht door harmdeboer » 07 feb 2012, 23:25

we moeten honda bellen!!!! geen nieuwe 6 cil. maar een 2 cil. goldwing... maar hoeveel blok inhoud gaan we hem dan geven....
2 liter... zal niet zuinig zijn denk ik.... :shock:
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland

Re: een gouden tip

Bericht door Robin » 08 feb 2012, 00:00

RonalT schreef:
harmdeboer schreef:dus leuk man 2 cilinders extra... en zuipen dat die krengen doen....
Klopt Harm, wij hebben hier een 700 met maar 2 cilinders en die rijdt:

1 op 33 bij 80 km/uur
1 op 24 bij 100 km/uur
1 op 9,6 bij 180 km/uur :D

Dus 2 cilinders minder en nog zuiniger
Klopt! Hier ook een VT 800 Shadow die gemiddeld 1:25 rijdt!

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54

Re: een gouden tip

Bericht door WingMan84 » 08 feb 2012, 08:10

Honda heeft een heel mooi 2 cylinder blok. die van de Varadero, is een 1000cc en loopt perfect, is een Vtwin. Heb er 1 jaar mee gereden, nooit problemen gehad. Had ruim 100pk.
Verbruik, ongeveer 1:18. 8) 8)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: een gouden tip

Bericht door ScrewLoose » 15 feb 2012, 17:47

Tijdens een van mijn laatste ritten ben ik samen met een Pan E in een bar koude Duitse Eifel wezen raggen. Natuurlijk wilde ik de Pan niet laten gaan en heb mijn stoomketel tijdens het bochtenwerk van links naar rechts gegooid om de Pan ook maar enigszins bij te kunnen benen. :twisted:
Bij de eerste tankbeurt bleek mijn stalen ros (EML trike met Amerikaanse voortrein bwjr. '94) echter 1:7 te hebben geslurpt! :?
Ondertussen ben ik dan ook naarstig op zoek gegaan of niet ook een dergelijke sonde stiekem ergens in mijn petroleumstel zat verstopt doch heb ik deze tot op heden niet weten te traceren. Waarschijnlijk zal e.e.a. dus wel iets van doen hebben gehad met de destijds gehanteerde rijstijl! :cry:

MAAR HET WAS WÉL LEKKER!!! :P :D :lol:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast