voorwiel

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

voorwiel

Bericht door wingryder » 12 jun 2007, 20:32

Yo wingers,

zojuist heb ik mijn voorwiel weer gemonteerd nadat ik er een nieuwe band omheen heb laten leggen.

Op zich ging dat wel goed maar nu hoor ik de schijven een beetje aanlopen tegen de blokken, het wiel loopt opzich perfect rond maar ik hoor het wel. nu hoor ik het bij het achterwiel ook een beetje maar daar heb ik niets aangedaan dus dat zit er altijd al in.

Verder maar niets aan doen? of moet ik dat bijstellen, in het handboek dat ik heb wordt gesproken over een 0,7 mm voelermaatje.
als dat er niet tussen kan dan moet je bij de "lefthand fork slider" bijstellen.

Where the f.... is The left hand fork slider :?: :lol:

wie helpt?

Hoor graag weer van jullie :wink:

Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 12 jun 2007, 21:12

ik heb ook hetzelfde voor ,op onderhoud geweest , maar ik dacht eerst dat het normaal was omdat ik nieuwe schijven en blokken had laten steken , hier wil ik ook wel het fijne van weten

grtz
mark

dipak

Re: voorwiel

Bericht door dipak » 13 jun 2007, 20:16

wingryder schreef:Yo wingers,

zojuist heb ik mijn voorwiel weer gemonteerd nadat ik er een nieuwe band omheen heb laten leggen.

Op zich ging dat wel goed maar nu hoor ik de schijven een beetje aanlopen tegen de blokken, het wiel loopt opzich perfect rond maar ik hoor het wel. nu hoor ik het bij het achterwiel ook een beetje maar daar heb ik niets aangedaan dus dat zit er altijd al in.

Verder maar niets aan doen? of moet ik dat bijstellen, in het handboek dat ik heb wordt gesproken over een 0,7 mm voelermaatje.
als dat er niet tussen kan dan moet je bij de "lefthand fork slider" bijstellen.
he hallo nou ik heb het voor je opgezocht was zelf ook benieuwd , je antwoord staat in hoofdstuk 12 front suspension and steering
in figuur 3 zie je 2 bouten a die moet je los maken en op de volgende blz 497 staat hoe je het verder afwerkt .
sterkte dipak
Where the f.... is The left hand fork slider :?: :lol:

wie helpt?

Hoor graag weer van jullie :wink:

Wingryder

dipak

left hand fork

Bericht door dipak » 13 jun 2007, 20:21

staat in handboek op blz 495 en 497.
was zelf ook benieuwd
gr dipak

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: left hand fork

Bericht door wingryder » 13 jun 2007, 21:44

dipak schreef:staat in handboek op blz 495 en 497.
was zelf ook benieuwd
gr dipak
Heb het gevonden, bedankt.
ik heb het nog even gevraagd aan collega's van de machinebouw bij ons,
ook motorrijders en ervaren sleutelaars. zij vertelden dat een schijfrem altijd wel iets "sleept" omdat een remblok nooit helemaal los komt want er is niets dat hem terug "duwt" als je niet meer remt. alleen de remcylinder wordt drukloos. dus is een beetje slepen geen enkel punt.
Dacht ik eigenlijk ook wel omdat, zoals ik al schreef het ook bij mijn achterwiel zo is en dat heb ik niet gedemonteerd.

wilde het ff zeker weten :wink:
Zekerheid voor alles hè, het staat zo lullig als je langs de weg komt te staan :oops: :cry:

Bedankt voor de reactie.

wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten