stationair draaien

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnj
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:53
Locatie: kortrijk

stationair draaien

Bericht door johnj » 02 okt 2014, 13:13

de 1500 start direct, choke open ok, maar ik moet wat gas geven om alle 6 cilinders te "voelen"
choke dicht en toch merk ik iets , wil wel is overslaan, net of hij te langzaam draait
toerenteller staat op 750, tis gewoon wat moeilijker dan anders
is het tijd om is een vacuum te meten of synchroon af te stellen?
daar heb ik geen spullen voor dus wie kan dat?
Mooi hee............die gele

Gebruikersavatar
pbeeren
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 jan 2014, 15:34
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leveroy

Re: stationair draaien

Bericht door pbeeren » 03 okt 2014, 07:18

Dag John,
Om te beginnen kun je eerst eens de bougies controleren.
Als er 1 bij zit die niet goed vonkt dan merk je dat gelijk.
Op dit forum staat volgens mij bij DHZ hoe je deze kunt controleren.
Meeste werk is om de zijkappen er vanaf te halen.
Afstellen met vacuummeters zou je eventueel zelf kunnen doen maar als je dat niet eerder gedaan hebt dan kun je beter naar een goede goldwingservice heen gaan.
In de buurt waar ik woon zit HENS motoren te Maasbree die gewoon zo'n Goldwing van binnen en buiten kennen.
Waarschijnlijk horen zij al gelijk bij het lopen van de motor waar het probleem zit.
Kwestie van ervaring.
Succes ermee.
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2007
2018:Honda Goldwing GL1800 zwart 2003 (total loss na ongeluk op 1 sep)
2014:Honda Goldwing GL1500 zwart 1992 (ingeruild op GL1800)
1994:Kawasaki Voyager 1200 rood 1986 (verkocht)
1988:Honda Goldwing GL1100 Vetterstate blauw (ingeruild op de Voyager)
1986:Yamaha TR1 groen1000 cc -2 cyl (ingeruild op de Goldwing)
1980:Honda CB750 Four (special paint)
1978:Honda CB 500 Four bruin (total loss na schuiver)
1977:Yamaha 250 cc tweetakt rood (motor opgeblazen)

Plaats reactie