inhouden bij laag toerental.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
itsjohnny01
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2014, 22:31
Type Goldwing: GL1500
Locatie: den haag

inhouden bij laag toerental.

Bericht door itsjohnny01 » 21 sep 2014, 23:06

beste wing riders.

ik heb al vele berichten gelezen over een gl1500 die inhoud bij gas geven tussen 1000 en 2500 rpm.

dit gebeurde mij dus ook terwijl ik Engeland aan het verkennen was. alles leek normaal, maar bij warme motor stottert de motor als je iets
teveel gas geeft.

zoals op diverse fora te vinden de carbs nagekeken, forte geprobeerd, bougies vervangen, etc. etc. maar geen oplossing.

ik heb nu het volgende ontdekt:

er bleek vrij weinig koelvloeistof in het systeem te zitten, en het liep er meteen weer uit toen ik het navulde. lek zou je zeggen, maar nee.
alles uitmekaar getrokken, het koelmiddel leek uit de radiateur te komen.
wat blijkt: de radiateur dop is versleten en de overloopslang die door het frame loopt is platgedrukt. hierdoor houdt de radiateurdop geen vloeistof vast in de radiateur en deze loopt over door de dop van de expansie tank. het loopt echter niet terug de motor in.

gevolg: de linkerkant van het blok wordt veel warmer (zie je niet op het dashboard) en daardoor krijg je detonatie tgv te hoge temperatuur, hierdoor houdt-ie in bij warme motor.
verder: de koelvloeistof loopt recht over de 3 bobines onder het expansievat, gevolg is slechte werking van de bobines, oxidatie van de stekkers en stroomlek door de vloeistof.

ook niet echt lekker voor een goede loop.
ik heb de dop ff opgelapt, de bobines schoongemaakt en het overloop slangetje verlegt naar een plek waar ik kan zien wat er gebeurt. en ja hoor alsof dr een turbo opgezet is.
nog ever een nieuwe dop bestellen en al het plastic dr weer opzetten.


dit verklaart ook waarom het soms na reparatie ineens weg is; je vult toch de koelvloeistof bij na reparatie?

dus als je dit probleem herkent: nieuwe dop kost 3 1/2 tientje en vloeistof bij de action haast niks. je kan dit proberen zonder meteen je hele portemonnee te legen.

ik hoop dat iemand dr wat aan heeft.

mazzel!!!

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 838
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: inhouden bij laag toerental.

Bericht door mothergoose » 22 sep 2014, 12:35

Interessant..... Heel interessant! :D

Van de winter mooi eens alles nalopen, net als de thermostaat, ook zo'n ding wat voor vage klachten kan zorgen.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Plaats reactie