Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Hoi, Ik had (dacht ik) een probleem bij het opschakelen van de 4e naar de 5e versnelling, de motor sloeg bij hogere toeren af. Simpelweg de koppeling op laten komen tijdens het rijden en de boel liep weer. Toen ik mijn accu verving was het probleem opgelost. Bij de laatste rit gebeurde het echter wederom. De accu is pas 2 maandjes oud. Zou de dynamo misschien het probleem zijn? Ook kreeg ik aan het eind van de rit een raar geluid uit het blok te horen. Bij het indrukken van de koppeling was het weer weg. De motor af laten koelen en weer verder. Hoorde het nog even op de snelweg. Zat dus niet mee, ook nog een koelvloeistof lekkage maakte de dag compleet.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Meten is weten
Laadstroom op je accu meten met lopende motor, moet je toch wel in de buurt van de 14 volt komen
Laadstroom op je accu meten met lopende motor, moet je toch wel in de buurt van de 14 volt komen
groeten uit de Zeg
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Antoon (wingdokter) heeft de boel vandaag doorgemeten. De meter blijft continu rond de 14,7. Hoe is het bij jullie op de 1500? Continue in de 14, of varieert het?
De koelvloeistof lekkage was snel verholpen. Bleek het rubbertje van dat doorzichtige overloopstukje uit het expansievat. Het klemmetje was verroest en beschadigde op die manier het rubber.
Hoop dat ik het op een redelijke manier heb beschreven. Ik ben niet zo technisch.
De koelvloeistof lekkage was snel verholpen. Bleek het rubbertje van dat doorzichtige overloopstukje uit het expansievat. Het klemmetje was verroest en beschadigde op die manier het rubber.
Hoop dat ik het op een redelijke manier heb beschreven. Ik ben niet zo technisch.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Laadstroom is inderdaad ook ongeveer 14.7 volt. Althans bij mij en geen extra verlichting of zo aan.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Wat gebeurt er echter als je gas geeft? Blijft het dan op 14 of fluctueert de waarde?Blacky schreef:Laadstroom is inderdaad ook ongeveer 14.7 volt. Althans bij mij en geen extra verlichting of zo aan.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Nee, blijft staan op 14,7 volt. Als er meerdere stroomverbruikers aangaan welke via een relais geschakeld zijn kan het zijn dat de laadspanning iets terug loopt naar bijv,13 volt. Maar normaal gesproken blijft ie gewoon 14,7 leveren. De dynamo dus.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Toppie, dan hoort dat bij de 1500. Bij de 1800 fluctueert het wel. Het probleem van de motor die afslaat tijdens het schakelen met hoge toeren zal ik elders moeten zoeken.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Ik denk dat je moet zoeken naar een slecht contact ergens tussen ontsteking en contactslot. Of en dan zal een ieder mij wel voor gek verklaren. De schakelaar van de jiffy eens checken. misschien maakt die wel sluiting.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Dan zou het niet gebeuren bij enkel de overgang van 4 naar 5, maar ook op andere momenten. De Jiffy is denk ik niet selectief daarin. Ergens geeft hij simpelweg te weinig stroom bij hoge toeren. ( vermoedelijk). Denk niet dat ik je voor gek zal verklaren.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Te weinig stroom bij hoge toeren?? Voltmeter bijplaatsen en checken, maar lijkt mij sterk. Maar misschien toch ergens los contact?? En ik dacht aan de jiffyschakelaar omdat je van 4 naar 5 gaat en misschien beneden ergens tegen aan schopt. Ik weet niet hoe groot je laarzen zijn..Maar wel typisch geval van ra rahoe kan dat..Succes
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
- Locatie: utrecht
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
al eens gedacht aan de overdrive schakelaar/lampje/kabel--ff bij de zekeringen kijken,en de OD zekering eruit halen--dan weet je het snel genoeg--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Goeie. De OD schakelaar zou wellicht kunnen.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
- Locatie: utrecht
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
al wat gevonden??--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
- pijnenburg
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Westervoort
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Niks gevonden, en eigenlijk ook geen last meer van gehad gelukkig. De laatste tijd wel heel veel gereden. Het verschil tussen toen en nu, is dat ik nu uitsluitend 98 octaan tank in plaats van 95. Denk dat dat echter niet veel uit zou moeten maken.
Wat het sissende (fluitende) geluid betreft vermoed ik dat dat kwam van de lekkage bij het expansievat. De hitte die door het beginnende gaatje in het rubber heen kwam had denk ik een fluitketel effect. Dat het minder was toen ik de koppeling indrukte houd ik op toeval.
Wat het sissende (fluitende) geluid betreft vermoed ik dat dat kwam van de lekkage bij het expansievat. De hitte die door het beginnende gaatje in het rubber heen kwam had denk ik een fluitketel effect. Dat het minder was toen ik de koppeling indrukte houd ik op toeval.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.
Re: Afslaande motor bij opschakelen 4e naar 5e versnelling
Hallo allemaal,
Iemand mogelijk al een concrete oplossing gevonden ? Vandaag sloeg mijn 92 SE ook af van de 4 naar 5
bvd
Iemand mogelijk al een concrete oplossing gevonden ? Vandaag sloeg mijn 92 SE ook af van de 4 naar 5
bvd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten