brandplek in display

Technische vragen, tips, trucs, enz.
gjcoach

brandplek in display

Bericht door gjcoach » 18 mei 2007, 03:37

Op het grijze display bij het OD lampje kwam een brandplek en ik dus naar mij dealer maar die had het nog nooit meegemaakt en het was hem een raadsel. Hij vertelde mij dat de enige mogelijkheid was dat er iemand met een vergrootglas bezig geweest was en dus werd er door mij een nieuw display aangeschaft die er door hem ingezet werd. Duur grapje hoor. Na nog geen 3 weken zit er weer een brandplek in mijn displey en heb ik het OD lampje eruit gehaald zodat het diplay niet verder kon gaan smelten. Aangezien ik nog/niet echt bekend ben met de Goldwing vraag ik aan jullie advies en heeft iemand wel eens zo'n probleem aan de hand gehad en welk advies hebben jullie?

Het advies van lampje eruit laten heb ik al maar ik vindt dat bij zo'n motor dat alles het moet doen.


Vriendelijke groet
G.GB

willem

Bericht door willem » 18 mei 2007, 08:54

Hoi gjcoach

Het lampje vervangen voor een led is wel even wat werk maar het
ledje geeft geen warmte af.

groet Willem

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 18 mei 2007, 20:10

Ik zou denken dat er een verkeerd lampje in zit, verkeerd wattage :?:

BigBen

Bericht door BigBen » 18 mei 2007, 20:59

Ik ben het met Black Wing eens. Als je vandalisme kunt uitsluiten is er waarschijnlijk een verkeerd lampje geplaatst.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat er een te hoge spanning op het lampje komt waardoor deze te vel gaat branden en te heet wordt.
Het lijkt me echter dat je dan meer problemen zou moeten hebben.
Graag hoor ik als je het euvel hebt verholpen.

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 18 mei 2007, 21:54

Kan ook een verkeerd model lampje zijn, te groot glas dat dan tegen het display aankomt, het glas van het lampje word aardig heet en als het kontakt maakt zou het kunnen gebeuren, maar ik neem toch aan dat de dealer dat ook bekeken heeft voor hij het nieuwe display er in gezet heeft.
Er moet gewoon iets aan de hand zijn met het lampje.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

gjcoach

OD lampje

Bericht door gjcoach » 05 jun 2007, 18:08

Volgens garage een standaard lampje 1,7 watt. Hebben een nieuw display erin gezet en een nieuw lampje maar nu weer een smeltplek, gelukkig niet zo groot maar toch goed zichtbaar. Heb gelijk de fitting eruit gehaald en het lampje was heel erg heet en dus niet vast te pakken. Kan nergens de op lampje vinden of het een 1,7 watt lampje betreft. Heb nu profisorisch een led erin gezet maar wil dit echt goed verholpen hebben.
Een brandplek van een vergrootglas kan niet want de branding van een vergrootglas wordt opgeheven door je dashbordkap.
Ik bedank de mensen voor hen advies en het meedenken met mij.
Ik had graag naar die sleuteldag gegaan maar ben zeker op 9 juni verhinderd anders had ik de spanning door kunnen laten meten en tegelijk kunnen kijken of er ergens lekspanning zit want na een paar dagen is mijn accu volledig leeg. Misschien volgende keer.

Groet
Ger

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten