Iemand advies?
Gistermiddag met de Wing weggeweest.
Helaas liet de motor ons staan. Hadden koffie gedronken. Wilde wegrijden. Start de motor, slaat aan, slaat af en gelijk donker. Geen olielampje etc.
Kreeg ook niets meer te zien als ik hem op contact zette.
Wegenwacht gebeld. Die kwam met een uur. Meter aan de accu, accu dood volgens de meter. Hangt er kabels aan en zegt dan dat is vreemd. Accu is gewoon vol. Contact aan, starten en gelijk lopen.
Zit er zit iets mis in de electronica van de motor?
Weet niet of een slechte accu dit kan veroorzaken. Voor mijn idee heeft de accu voldoende vermogen om te starten, ook als hij een paar weken stil staat.
In ieder geval thuis gekomen en hij staat weer in de garage.
Laatst was de accu te zwak om te starten. Hij heeft wel ff nodig als hij langer stil heeft gestaan. Hij draaide goed rond maar het duurde te lang en toen was het klaar. Accu aan de druppellader gehad en daarna wel gewoon starten. Zou de accu hierdoor een klap hebben gehad?
Kijken of hij van de week weer start.
Start probleem
- Sleutelaar
- Type Goldwing: GL1500
Re: Start probleem
Ooit is door de wegenwacht bij mijn auto herhaaldelijk een slechte aarding geconstateerd, alles in orde maar de accu leeg en niet laden.
Gezien de omschrijving zou af en toe de aarding wel goed zijn.
Een volle accu houd het een half uur tot een drie kwartier uit zonder dynamo.
Van starten, lopen naar geen stroom is dan weer iets dat ik niet kan plaatsen, en gok een onderbreking bij de positieve pool van de accu richting hoofd zekering de dogbone 55A of die erbij in de buurt, de 35A steekzekering.
Gezien de omschrijving zou af en toe de aarding wel goed zijn.
Een volle accu houd het een half uur tot een drie kwartier uit zonder dynamo.
Van starten, lopen naar geen stroom is dan weer iets dat ik niet kan plaatsen, en gok een onderbreking bij de positieve pool van de accu richting hoofd zekering de dogbone 55A of die erbij in de buurt, de 35A steekzekering.
Ik zal de multimeter maar in de koffer leggen en dan als het probleem zich weer voordoet gaan meten vanaf de accu.
- benE
- Type Goldwing: GL1800
Ik zou eerst gaan meten,en wat aan de kabels trekken en bewegen.
Als je wacht tot het weer gebeurt,sta je wel onderweg met problemen,en voor het zelfde geld krijg je hem dan niet meer aan de gang.
Als je wacht tot het weer gebeurt,sta je wel onderweg met problemen,en voor het zelfde geld krijg je hem dan niet meer aan de gang.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.
Mijn gl1500 had ook zoiets. Ik dacht toen nog, zou ik hem per ongeluk weggezet hebben met contactslot in de parkeer stand. De acculader gaf een Error aan en laadde niet meer op. Een nieuwe accu en ik heb weer probleemloos gereden en geparkeerd. Tot afgelopen maandag, na het werk ( 8 uur geparkeerd) compleet dood dashboard en niet starten. Op het werk de oplader aangesloten en gelukkig kon de accu weer volledig opladen. Ik laat het bij de volgende beurt eens nakijken. Is er een soort stekker aanwezig waarbij de dealer het systeem kan doormeten op fouten? Het gaat om een model uit 1995.