Hallo allemaal vlg probleem motor rijden weg gezet wil hem starten maar doet het niet.
Startmotor draait goed en snel rond
Bougie er uit gehaald en nu krijgt hij geen vonk maar ook geen benzine als ik wil starten.
Alle controlelampen en cruisecontrole lampen werken.
Iemand een idee waar ik moet zoeken
Gr jos
Niet starten
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Niet starten
Zeker weten dat de accu goed vol geladen is? Soms blijkt namelijk dat hij niet start, je hem een nachtje oplaadt hij wel wil starten. Dit is de gemakkelijkste om uit te proberen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Niet starten
Hoi
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. tijdens de afgelopen twee ritten viel de motor opeens uit. Alles brandt en startmotor draait goed rond.
Nu heb ik ooit eens een kabelbreuk gehad bij het stuur en toen bleek dat hij daardoor niet startte. Ik heb er een schakelaar tussen gezet als een soort start onderbreker.
ik vrees dat er na 20 jaar iets met die kabel of scahakelaar aan de habd is. als ik namelijk na 5 minuten wachten en een beetje met de schakelaar beweeg start hij weer .
beweeg ik meteen met de schakelaar start hij niet ( vreemd maar goed) moet dus alles eens vervangen of heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn?
mvg Rob
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. tijdens de afgelopen twee ritten viel de motor opeens uit. Alles brandt en startmotor draait goed rond.
Nu heb ik ooit eens een kabelbreuk gehad bij het stuur en toen bleek dat hij daardoor niet startte. Ik heb er een schakelaar tussen gezet als een soort start onderbreker.
ik vrees dat er na 20 jaar iets met die kabel of scahakelaar aan de habd is. als ik namelijk na 5 minuten wachten en een beetje met de schakelaar beweeg start hij weer .
beweeg ik meteen met de schakelaar start hij niet ( vreemd maar goed) moet dus alles eens vervangen of heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn?
mvg Rob
Groetjes Rob
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: Niet starten
Heb ik ook al eens aan de hand gehad met de 1500. Toen bleek dat de noodknop geen goed contact maakte. Deze verzorgd in de " RUN" stand de 12V voorziening naar de ontsteking en brandstofpomp. Voor nood toen de stuurschakelaar open gemaakt en de twee draden van de noodschakelaar onder 1 schroefje gezet en de noodschakelaar buiten spel gezet. Kon iig weer rijden.
Bij Imoec kan ook de "Omvalschakelaar" de boosdoener zijn. Deze willen in de loop der jaren wel wat dempingsolie verliezen en dan kan de kogel makkelijk stuiteren en zodoende geen contact meer maken en de motor laat uitvallen. Onder het rijden kan je dan snel even het contact "Uit" en weer "Aan" zetten waardoor het relais gereset wordt en de motor weer loopt
Bij Imoec kan ook de "Omvalschakelaar" de boosdoener zijn. Deze willen in de loop der jaren wel wat dempingsolie verliezen en dan kan de kogel makkelijk stuiteren en zodoende geen contact meer maken en de motor laat uitvallen. Onder het rijden kan je dan snel even het contact "Uit" en weer "Aan" zetten waardoor het relais gereset wordt en de motor weer loopt
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
Re: Niet starten
Indd. meestal ergens een probleem met de elektronica. De dodemansknop is al een van de problemen geweest. De laatste keer was het een stekkertje onder het zadel. Die gaf wel stroom door, maar niet voldoende. Na heel veel zoeken uiteindelijk door de motorzaak laten halen. Die hadden ook niet makkelijk. 990 euri verder vonden ze het juiste connectortje.
Doorloop dus goed alle stroompunten en let op dat ze niet alleen stroom doorlaten maar ook echt voldoende stroom
Doorloop dus goed alle stroompunten en let op dat ze niet alleen stroom doorlaten maar ook echt voldoende stroom
In retrospect is alles evenredig tegengesteld
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: Niet starten
okeeee ik heb alle posts gelezen. heb ik er ook een gl1500 ,90 amerk accu good ampere ook, nu het euvel motor start niet startmotor trekt motor driftig rond helaas motor slaat niet aan .. let op dan zet ik er halfuur a drie kwartier campingkachel voor en motor start!!!!! dus ik zeg vocht toch maar waar heb wing al heel deel uit elkaar en sta open voor suggesties en tips . bvd martin
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast