Dynamo
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Lioessens
Dynamo
Een nieuwe dynamo plaatsen bij een interstate uit 1983 wat gaat dat ongeveer kosten,begrijp dat het blok eruit moet.
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Dynamo
je hebt gepost bij gl1200
1983 kan geen 1200 zijn...
maar ff antwoord op je vraag...
ja het blok moet eruit... alhoewel sommigen beweren dat dit niet hoeft... je kan het ook gewoon kantelen.. in het frame... maar dan ligt alles al.los dus kun je hem er ook uitpakken...
maar het is een hele klus die goed te doen is... als.je handig bent en goed gereedschap...
groeten harm
1983 kan geen 1200 zijn...
maar ff antwoord op je vraag...
ja het blok moet eruit... alhoewel sommigen beweren dat dit niet hoeft... je kan het ook gewoon kantelen.. in het frame... maar dan ligt alles al.los dus kun je hem er ook uitpakken...
maar het is een hele klus die goed te doen is... als.je handig bent en goed gereedschap...
groeten harm
Laatst gewijzigd door harmdeboer op 10 jul 2018, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 19 jan 2012, 16:05
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Lioessens
Re: Dynamo
Je hebt gelijk harm,is van 1984 zelf kan ik dit niet dus het wordt of laten repareren of de motor verkopen met dit defect.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 jul 2018, 11:05
Re: Dynamo
hey goldwingers ,met max van belgie ,ben hier nieuw leuk forum ,ik heb op mijn 1200 zelf een auto alternator geplaatst ,werkt zeer goed en kan er ten allen tijde aan ,heb dit gewoon nagemaakt van die kit die je in Amerika kan kopen denk dat ik alles bij een 200 EURO kwijt ben wel een dag of twee mee bezig geweest ,als hij het nu moest begeven dan zit de nieuwe er op een uurtje er onder ,gr
- jellegs
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Eindhoven
Re: Dynamo
Kan je daar iets meer uitleg over geven? Heb je dingen aan moeten passen om die altenator er op te kunnen monteren of kan je dat er zo in schroeven??Matmax schreef: ↑08 jul 2018, 17:16hey goldwingers ,met max van belgie ,ben hier nieuw leuk forum ,ik heb op mijn 1200 zelf een auto alternator geplaatst ,werkt zeer goed en kan er ten allen tijde aan ,heb dit gewoon nagemaakt van die kit die je in Amerika kan kopen denk dat ik alles bij een 200 EURO kwijt ben wel een dag of twee mee bezig geweest ,als hij het nu moest begeven dan zit de nieuwe er op een uurtje er onder ,gr
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Dynamo
je moet een pully toevoegen op je krukas.
deze moet door de riemdeksels aan de voorzijde komen zodat er achter de lower van de kuip op de plaats van de claxon een alternator/dynamo gehangen kan worden
de riem loopt dan achter de radiator langs...
dit is zeker geen kleine klus....
deze moet door de riemdeksels aan de voorzijde komen zodat er achter de lower van de kuip op de plaats van de claxon een alternator/dynamo gehangen kan worden
de riem loopt dan achter de radiator langs...
dit is zeker geen kleine klus....
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: Dynamo
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 jul 2018, 11:05
Re: Dynamo
Dat klopt zo moet het gebeuren. Wel wat werk .
Re: Dynamo
Weet je zeker dat de dynamo stuk is? Zou zonde van je werk zijn als er iets anders naar de kl@te is. Eerst even meten dus.
Ik jad laatst ook een laad probleem en het bleek achteraf iets heel anders te zijn. Hoj trok het 3e veld er niet bij, bleek in het schakelhandvat te zitten.
Ik jad laatst ook een laad probleem en het bleek achteraf iets heel anders te zijn. Hoj trok het 3e veld er niet bij, bleek in het schakelhandvat te zitten.
- jellegs
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Eindhoven
Re: Dynamo
tering en die dynamo is niet in de motor weg te werken?
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985
- sytzecat
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:55
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Garyp
Re: Dynamo
Heb twee keer de dynamo vervangen, beide keren het blok er maar uitgehaald, kun je goed bij de dynamo is even werk maar wel de beste methode. 1,5 dag sleutelen openbreken en weer opbouwen!
Vr. groeten,
Sytzecat
Fryslân
Sytzecat
Fryslân
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 apr 2019, 17:36
- Type Goldwing: GL1200
Re: Dynamo
Vorig najaar dacht ik eerst een defecte accu te hebben, bleek toch de stator te zijn. Na zoeken een redelijk geprijsde nieuwe gekocht in de VS en motorblok er onderuit. Motorblok zat er net een maandje in omdat vorige blok een scheur in de cylinderkop had.
Wel aardig handig geworden met in en uitbouwen, haha.
Dus wie hulp wil, ik hoor het wel! .
De conversie naar "normale" dynamo lijkt mij best een hoop werk als ik de Youtube filmpjes bekijk en ook prijzig.
En aan de "beplating" moet het een en ander aangepast worden anders kan hij er niet in.
Wing-1200-groet,
John
Wel aardig handig geworden met in en uitbouwen, haha.
Dus wie hulp wil, ik hoor het wel! .
De conversie naar "normale" dynamo lijkt mij best een hoop werk als ik de Youtube filmpjes bekijk en ook prijzig.
En aan de "beplating" moet het een en ander aangepast worden anders kan hij er niet in.
Wing-1200-groet,
John