Ik heb laatst mijn remklauwen gereviseerd.
Nu stel ik vast dat de linker klauw vooraan vrij sponsig reageert.
Je moet de remhandel vrij ver intrekken. (Rechter hendel)
Nochtans heb ik de leiding goed ontlucht, mijn inziens.
Wanneer ik de hendel volledig intrek, vergrendel en de ontluchtingsnippel een kwartje open zet, komt er gestaag een stroompje vloeistof uit, zonder enige lucht.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
reviseren remklauwen
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
reviseren remklauwen
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: reviseren remklauwen
Er zit op de remklauw een imbus boutje.
De remklauw even van de ankerplaat halen de imbus een tikje losdraaien terwijl deze omhoog staat (hoogste punt in de remklauw. Dan even met 2 personen 1 knijpt drukt heel langzaam op de rem de ander draait de imbus zo ver los dat er dot 4 olie uitkomt LET OP en weer dicht voordat het einde van de rem handel/slag bereikt is... dit herhaal je een 7 tot 10 maal (hou je peil hoog in het dot 4 olie reservoir) tussentijds een beetje met een achterkant van een schroevendraaier tegen de klauw tikken!!
Dan draai je de imbus weer goed vast.
Zet je de klauw weer op de anker plaat druk een slangetje op de ontlucht nippel
En herhaal het losdraaien knijpen vast draaien ritueel nu ook met de nippel 5 a 10x
Onhoudt de laatste keer ook terwijl er geknepen/gedrukt word indien het de achter rem betreft vast draaien terwijl er gedrukt of geknepen word!
Voor je dit doet kun je ook je rem er een nacht op laten staan zodat evt lucht goed kan stijgen.. tywrap of elastiek doet wonderen..
Laatste optie is ontluchten op de banjobout de bout waarmee de slang aan het stuur zit... ook weer los en vast draaien terwijl je knijpt!!!
DENK AAN JE LAK DOT4 VREET IN!!!
De remklauw even van de ankerplaat halen de imbus een tikje losdraaien terwijl deze omhoog staat (hoogste punt in de remklauw. Dan even met 2 personen 1 knijpt drukt heel langzaam op de rem de ander draait de imbus zo ver los dat er dot 4 olie uitkomt LET OP en weer dicht voordat het einde van de rem handel/slag bereikt is... dit herhaal je een 7 tot 10 maal (hou je peil hoog in het dot 4 olie reservoir) tussentijds een beetje met een achterkant van een schroevendraaier tegen de klauw tikken!!
Dan draai je de imbus weer goed vast.
Zet je de klauw weer op de anker plaat druk een slangetje op de ontlucht nippel
En herhaal het losdraaien knijpen vast draaien ritueel nu ook met de nippel 5 a 10x
Onhoudt de laatste keer ook terwijl er geknepen/gedrukt word indien het de achter rem betreft vast draaien terwijl er gedrukt of geknepen word!
Voor je dit doet kun je ook je rem er een nacht op laten staan zodat evt lucht goed kan stijgen.. tywrap of elastiek doet wonderen..
Laatste optie is ontluchten op de banjobout de bout waarmee de slang aan het stuur zit... ook weer los en vast draaien terwijl je knijpt!!!
DENK AAN JE LAK DOT4 VREET IN!!!
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: reviseren remklauwen
Een mooi werkje voor als ik straks een vrije dag heb.
Thanks.
Thanks.
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen
- Road Warrior
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:12
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Turnhout
Re: reviseren remklauwen
Vullen van onderaf: grote injectiespuit met een slangetje erop vullen met remvloeistof. Dan op de ontluchtings-nippel zetten en de vloeistof erin spuiten tot het bij het reservoir eruit komt. En klaar.... Er blijft vaak een hardnekkige luchtbel in de klauw zitten. Wat ook helpt is diezelfde spuit met slangetje leeg op de nippel zetten en de bel eruit zuigen (met een korte en forse ruk. Ik heb je dit 'tooltje' nog laten zien, weet je nog?
Gr. Ger
Gr. Ger
Het lijkt moeilijk; maar het is niet makkelijk!
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 19 jun 2015, 15:43
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Loppem, West-Vlaanderen
Re: reviseren remklauwen
Thanks, Ger.Road Warrior schreef:Vullen van onderaf: grote injectiespuit met een slangetje erop vullen met remvloeistof. Dan op de ontluchtings-nippel zetten en de vloeistof erin spuiten tot het bij het reservoir eruit komt. En klaar.... Er blijft vaak een hardnekkige luchtbel in de klauw zitten. Wat ook helpt is diezelfde spuit met slangetje leeg op de nippel zetten en de bel eruit zuigen (met een korte en forse ruk. Ik heb je dit 'tooltje' nog laten zien, weet je nog?
Gr. Ger
Gilbert Despeghel
Loppem
West-Vlaanderen
Loppem
West-Vlaanderen