Externe dynamo

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
adwing
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:13
Type Goldwing: GL1200

Externe dynamo

Bericht door adwing » 25 apr 2015, 15:36

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met een alternator conversion?
Ik heb problemen met mijn Wing. Volgens mijn meting is de spanningsregelaar kapot.
Bij het starten zakt het voltage weg en trekt de accu leeg. Bougies verwijdert en startmotor gereviseerd, zonder resultaat.
Startmotor rechtstreeks op externe accu laat de zaak wel draaien.

peter

Re: Externe dynamo

Bericht door peter » 25 apr 2015, 19:58

Je spannings regelaar zit in je dummietank, maar ik neem aan dat je vreest dat de dynamo stuk is :?: dat is wat meer werk maar goed te doen op 1 dag mits je alle onderdelen hebt. Blok moet er dan uit. Meet eerst de gele draden die uit de dynamo komen. Even zoeken op het forum en er gaat een nieuwe wereld voor je open.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Externe dynamo

Bericht door harmdeboer » 25 apr 2015, 20:51

Kijk bij verwijder 3fasen stekker urgent!!

Overigens je eerste bericht lees ik als mijn appel is kapot nu wil ik mijn peer vervangen...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

adwing
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:13
Type Goldwing: GL1200

Re: Externe dynamo

Bericht door adwing » 26 apr 2015, 19:03

Driefasen stekker was al verwijderd, als ik die los maak en over de draden meet, krijg ik 3x 6 ohm. De spanningsregelaar heb ik gedemonteerd en ik krijg bij geen combinatie een weerstand. Dus volgens mij kaduuk.
De vraag is WAAROM?? Als ik op het internet zoek naar een andere spanningsregelaar zie ik prijzen van € 50 voor een gebruikte en meer dan € 100 voor een nieuwe.
Daarom is het slimmer om conversie te doen. Meer output, betrouwbaar en makkelijk te bereiken.
Ik ben op zoek naar mensen die dit al gedaan hebben voor de ervaringen.

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: Externe dynamo

Bericht door harmdeboer » 26 apr 2015, 21:55

Aha... jij wil een kleine 12v dynamo met spanningsregelaar ingebouwd...

Helaas ken ik niemand die het in nederland zo gemonteerd heeft. Ff zoeken bij goldwingdocs.com en stevesaunders in de usa zijn er velen die zo rijden echter dat is omdat de dynamo het steeds begeeft...

spanningsregelaar gaat wel eens kapot maar dat komt meestal door hitte onder de dummytank of kortsluiting.... slechte contacten en overspannings belasting.... tja...

Helaas heb ik het ook al eens mee gemaakt... het vervangen van de spanningsregelaar en het door solderen van de gele kabels bij de spanningsregelaar werkt meestal voldoende om jaren door te kunnen rijden...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

hobbelpaard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 sep 2013, 01:20
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hardenberg

Re: Externe dynamo

Bericht door hobbelpaard » 27 apr 2015, 08:58

Ik heb nog 2 goede spanningsregelaars liggen, dacht ook dat ze kapot waren , maar was toch de dynamo.
Ik heb ze doorgemeten en ze geven de waarde,s die in het handboek staan, dus goed.
€ 35.00 per stuk.
Misschien heb je er iets aan
Riding a Wing, means a smile every mile !

Plaats reactie