choke

Technische vragen, tips, trucs, enz.
arnobrok
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2015, 23:10
Type Goldwing: GL1200

choke

Bericht door arnobrok » 04 feb 2015, 21:34

Hoi forumleden.
ik heb sinds kort een wing 1200 interstate nu is mijn vraag ik moet bijna constant met mijn choke half open blijven rijden.
dit is toch niet normaal

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: choke

Bericht door americanstafford » 04 feb 2015, 21:43

Nee,
Dat is niet normaal, mischien een smerig luchtfilter of een
keer wat forte bij de benzine in.
Dat is een reiniger voor je benzine systeem.

gr
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Re: choke

Bericht door harmdeboer » 04 feb 2015, 22:45

Nee hoor controleer eens hoever je stationair schroef openstaat...
Het probleem zal zich alleen voordoen bij "gas dicht" om te schakelen of wachten voor verkeerslicht.

Ga naar rechterzijde van motor.
start motor op choke open en sluit gas
kijk langs de achterzijde van het carburatie blok op evt. Met zaklamp indien motorplaten deze eerst verwijderen.
zie aan het bewegende deel in het midden van het carburatie blok 1 schroef platkop draai deze bijv 10 slagen naar rechts...

geeft gas laat los geef gas sluit choke laat gas langzaam los... kijk naar toeren tal...

tussen 800 en 1000 is normaal (700is heul mooi)

Beetje schroeven links is toeren omlaag rechts is toeren omhoog!!!
Bij iedere slag controleren door ff met het gat te spelen...

succes
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (2 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (2V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)

arnobrok
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2015, 23:10
Type Goldwing: GL1200

Re: choke

Bericht door arnobrok » 06 feb 2015, 19:50

Het probleem is niet dat hij niet mooi stationair loopt.
bij het gas geven begint hij gewoon te sputteren als ik dan me choke half zet loopt tie beter.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 12074
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Dinteloord

Re: choke

Bericht door RonalT » 06 feb 2015, 20:10

Een keer goed (laten) afstellen kan wel eens helpen. Of de (lucht)filters vervangen!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: choke

Bericht door americanstafford » 06 feb 2015, 20:22

Dat bedoel ik !

gr
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

Gebruikersavatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6797
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Velden noord limburg

Re: choke

Bericht door peter » 07 feb 2015, 01:07

Er zit ergens een stationairscproeier verstop o.i.d . Door je chocke erbij te zetten slobbert hij meer benzine door de hoofdsproeier en loopt hij weer goed. Carburateurs even uitbouwen en alles netjes schoonmaken en afstellen. Loopt hij straks een stuk beter en goedkoper.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
In de garage: gl1800 (07), gl1000ltd (76), cb750four f2 (78), bmw z4 3.0 (03).

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten