Lange mannen op een GL1200

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Lange mannen op een GL1200

Bericht door jjohn » 20 mei 2007, 19:35

Hallo,
Ik ben 203cm lang en rijdt met veel plezier een GL1200 Aspencade. De motor heb ik gekocht omdat hij het meest paste bij m'n lengte en inmiddels ben ik er behoorlijk aan gehecht.
Ik heb echter één probleem: Het windgeflakker op m'n kop.
Dit geeft best veel herrie en bij harde wind heeft m'n kop soms behoorlijke windstoten te verwerken. Inmiddels heb ik een wat hogere "wrap around" ruit laten monteren maar het resultaat is hetzelfde. Ik zit gewoon te hoog, ik kijk met gemak over de ruit heen. Heeft iemand hier ervaring mee of liever nog, een oplossing? Ik heb bv bij BMW's wel eens een opzetruitje gezien of moet ik juist een stuk afzagen?
Groet,
John :wink:

Gebruikersavatar
opahonda
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 mar 2006, 09:33
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door opahonda » 21 mei 2007, 13:24

Hallo JJohn,
Ik ben in deze een leek maar ik denk toch dat je de windtunnel in moet om uit te vogelen hoe je de windstoom kan omleiden misschien moet er wel een rand opgelijmd worden. :idea:
Kijk goed uit en ook naar anderen
Afbeelding

peter

Bericht door peter » 21 mei 2007, 17:50

Mischien is het de moeite waard om een ventilatie rooster in de ruit te bouwen dat lost het vacuum op dat er normaal achterzit. Vacuum kan aardig wat turbulentie veroorzaken. Als het niet werkt heb je in ieder geval ventilatie genoeg.

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 21 mei 2007, 21:10

Je hebt een hogere ruit laten monteren. Is deze ook gemonteerd in de hoogste stand? Zo niet dan kan ie nog een paar cm omhoog.
Als dat dannog niet helpt zou je een verlaagd zadel kunnen proberen. Wellicht dat je via dit forum een verlaagd zadel voor een ritje mag lenen.

jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Bericht door jjohn » 21 mei 2007, 22:57

Zo'n rooster had ik nog niet aan gedacht Aspie, maar een verlaagd zadel lijkt me geen goed plan Ed. Zo'n Goldwing lijkt in verhouding tot mijn postuur al een brommert (zeggen anderen die me zien). Als ik dan ook nog met m'n knieen in men nek zit ziet het er helemaal niet uit. :D Ik heb zelfs een AirHawk kussen aangeschaft om lekker te zitten, maar dat scheeld maar een centimetertje. de ruit staat overigens op de hoogste stand Ed. Het verhogen van de ruit zoals OpaHonda voorsteld heb ik ook aan gedacht. Ik zoek hiervoor nog beugeltjes waarmee ik een stuk ruit als een soort hoge spoiler kan monteren.
Groet,
John :wink:

jjohn
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:27
Locatie: Engelen

Bericht door jjohn » 03 jul 2007, 12:18

Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb bij www.mv-motorrad.de zo'n opzetspoilertje gekocht welke verstelbaar is met 2 schanieren. Deze zit nu boven op m'n scherm en het verschil geweldig. Geen windgeklapper meer rond m'n kop, ook niet bij hoge snelheden en ook het windgeruis is aanmerkelijk minder geworden. De oordoppen heb ik nog niet nodig gehad. Wel ga ik ter verfraaiing zelf een keer het plexiglas ruitje vervangen door het bovenste deel (afzagen) van een orginele GL ruit. Ik kan dit dan op en neer bewegen en zelfs kantelen door de handige schanieren. Alleen nog even op internet zoeken naar een goedkoop ruitje.
Groet,
John :wink:

Plaats reactie