Terug schakelen
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Terug schakelen
Beste 1100 Experts !! FF een vraagje? Nu heb ik mijn Wing terug en rijdt hij en start ook goed, maar nu komt het regelmatig voor dat hij niet meer terug schakelt, vooral van uit de 5 en de 4. Ook niet wanneer ik de koppeling een paar keer in knijp en weer loslaat, of met de versnelling pook op en neer doe. Ik moet dan echt aan de kant gaan en stoppen om dan te klooien om hem terug in de 2 of 1 te krijgen. En dan gaat het weer een tijdje goed. De kabel is het ook niet, hij komt goed vrij wanneer ik de koppeling in knijp. De versnelling pook zit ook niet los en ook de teen/hak hendel niet. RaRa wat zou het probleem kunnen zijn? Versleten koppeling plaat? Druk groep of lagers? Of zelfs de versnelling bak?
Re: Terug schakelen
Goeie olie erin, niet die zooi van het kruidvat.
Probeer is Belray 10 W 40 motorfiets olie, je zult zien dat het probleem is opgelost.
Probeer is Belray 10 W 40 motorfiets olie, je zult zien dat het probleem is opgelost.
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Terug schakelen
Nee hoor die rommel heb ik nog nooit gekocht, heb nu Havoline erin.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: Terug schakelen
met de helft minder vetWingMan84 schreef: Nee hoor die rommel heb ik nog nooit gekocht, heb nu Havoline erin.
of neem FF contact op met Ger leermans van Gl parts en bikes in Oss,
die kan je wel vertellen wat het kan zijn.
http://www.glpartsandbikes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Terug schakelen
Hoi Wil,
Ik heb er ook altijd de bekende merken in gehad, afgelopen jaar eens een volsyntheet gebruikt.
Ik vond mijn Wing een 1500 altijd belabbert schakelen, heb het al eens meer op het forum gezegt, en tot mijn verbazing schakelde hij daarna een heel stuk beter, echt veel beter.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jou schakelprobleem ermee opgelost word, maar wel dat er tussen een olie een heel verschil met het schakelen.
Ik heb al eens gezocht naar vergelijk testen van oliën maar daar is eigenlijk niks over te vinden, kwam wel een eigen test tegen van Amsoil
http://www.amsoil.nl/nl/technology" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amsoil.nl/files/user/g2156.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In iedergeval de moeite waard om eens te lezen.
Groeten Pierre
Ik heb er ook altijd de bekende merken in gehad, afgelopen jaar eens een volsyntheet gebruikt.
Ik vond mijn Wing een 1500 altijd belabbert schakelen, heb het al eens meer op het forum gezegt, en tot mijn verbazing schakelde hij daarna een heel stuk beter, echt veel beter.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jou schakelprobleem ermee opgelost word, maar wel dat er tussen een olie een heel verschil met het schakelen.
Ik heb al eens gezocht naar vergelijk testen van oliën maar daar is eigenlijk niks over te vinden, kwam wel een eigen test tegen van Amsoil
http://www.amsoil.nl/nl/technology" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.amsoil.nl/files/user/g2156.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In iedergeval de moeite waard om eens te lezen.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Re: Terug schakelen
ik gebruik ook niks anders dan een volsyntheet, zowel in de gl1200 en nu in de gl1500. Ik heb het zelfs in die oude cb750 four (1978) gegooid en die loopt er fantastisch op. Eerst rammelde de cb aardig maar nu hij aan die volsyntheet gewend is wordt hij steeds rustiger.
De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.
Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.
De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.
Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Terug schakelen
En naar wie gaat de Oscar???? Aspie!! Je had gelijk, was ik helemaal vergeten, hij had tenslotte een paar weken stil gestaan, helemaal niet meer aan die luchtvering gedacht, Nu schakelt hij weer goed, ook het hobbelen is wat minder, dus als die nieuwe band er op licht is de kans groot dat het weg is...... Thank Youaspie schreef:ik gebruik ook niks anders dan een volsyntheet, zowel in de gl1200 en nu in de gl1500. Ik heb het zelfs in die oude cb750 four (1978) gegooid en die loopt er fantastisch op. Eerst rammelde de cb aardig maar nu hij aan die volsyntheet gewend is wordt hij steeds rustiger.
De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.
Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
Re: Terug schakelen
als je luchtvering achter te lage druk heeft moet er bij je toerenteller toch een rood lampje gaan branden?WingMan84 schreef:En naar wie gaat de Oscar???? Aspie!! Je had gelijk, was ik helemaal vergeten, hij had tenslotte een paar weken stil gestaan, helemaal niet meer aan die luchtvering gedacht, Nu schakelt hij weer goed, ook het hobbelen is wat minder, dus als die nieuwe band er op licht is de kans groot dat het weg is...... Thank Youaspie schreef:ik gebruik ook niks anders dan een volsyntheet, zowel in de gl1200 en nu in de gl1500. Ik heb het zelfs in die oude cb750 four (1978) gegooid en die loopt er fantastisch op. Eerst rammelde de cb aardig maar nu hij aan die volsyntheet gewend is wordt hij steeds rustiger.
De 1200 schakelde eerst ook niet geweldig maar na de volsyntheet schakelde hij een stuk rustiger, bij de 1500 eenzelfde ervaring.
Zorg ook dat je veerdruk achter goed staat en niet te zacht, als je cardan een te grote hoek maakt t.o.v. je motorblok willen ze ook wel wat lastiger schakelen.
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Terug schakelen
Yep dat klopt, maar hij stond zeker net op het minimum, want het lampje brande niet... Alleen met de instelling had ik ff een probleem, op de meter staat het in bar, en in het boekje in psi, dus dat schiet ook niet op, heb ik maar de gulden middenweg genomen.....
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Den Hoorn [Z/H]
- Contacteer:
Re: Terug schakelen
http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kenaar.htm" onclick="window.open(this.href);return false;WingMan84 schreef:Yep dat klopt, maar hij stond zeker net op het minimum, want het lampje brande niet... Alleen met de instelling had ik ff een probleem, op de meter staat het in bar, en in het boekje in psi, dus dat schiet ook niet op, heb ik maar de gulden middenweg genomen.....
Misschien heb je hier wat aan.
Japie de Cipier.
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Terug schakelen
Kijk kijk, dat is nog eens handig Heb het meteen in het boekje er bij geschreven... Thanks