GL1100 naked

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

Re: GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 13 jun 2018, 13:31

Nee, beide kanten evenveel... na een minuutje is het weer “normaal”


Afbeelding
Bougies zien er alle 4 zo uit.

Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

Re: GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 13 jun 2018, 22:35

Met een nieuw setje bougies lijkt i veel minder te roken bij de start... morgen nog maar eens checken

Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

Re: GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 16 jun 2018, 22:48

tja.. het toch echt een stuk beter nu....

Weverzes
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2018, 16:22
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 naked

Bericht door Weverzes » 17 jun 2018, 14:19

Adriaans schreef:
12 jun 2018, 19:08
Ander vraagje, bij het starten vind ik dat i aardig wat rookt. Wordt daarna wel weer minder maar iets om me zorgen over te maken?
Een boxer (met liggende cilinders) rookt altijd een beetje bij de start. Olie in de cilinder kan niet terug lopen het carter in en blijft dus in de cilinder liggen.

Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

Re: GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 21 jun 2018, 16:48

Dank voor je antwoord Weverzes, klinkt ook eigenlijk heel logisch...
Inmiddels heb ik 2 knippers voor, die ook nog werken :) Het wachten is nu op de koplamp (ebay)

Ander vraagje. Ik heb nog wel eens moeite om na een ritje de versnelling in neutraal te krijgen. Als ik vanuit z'n 1 naar neutraal wil voel ik weerstand. Iemand een idee hoe dit komt?
Als ik in zijn 1 de motor afzet (koppeling ingeknepen) lukt het wel om in zijn neutraal ze zetten...

Kleine aanvulling;
Hoe warmer de motor hoe moeilijker het wordt.
Ik gebruik Castrol power RS 4T olie...

Hubert Bekkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:48
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Landgraaf

Re: GL1100 naked

Bericht door Hubert Bekkers » 21 sep 2018, 17:34

Hoi,
ik ben zelf al een tijdje bezig met het "uitkleden van mijn GL1100 Aspencade.
Wat betreft de kabels naar de kuip; de kabelboom naar de kuip heb ik voor het grootste deel doorgeknipt (na zorgvuldig labelen :D ) en ze nog vóór het balhoofd weer onder de "tank" in gewerkt.

Afbeelding

D0gtag
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2018, 10:00
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1100 naked

Bericht door D0gtag » 21 dec 2018, 15:53

Ik ben zelf ook bezig met een gl1100 naar naked, de vorige eigenaar had het meeste werk al gedaan alleen niet mooi (slecht gespoten en mechanisch slecht uitgevoerd).
Aliexpress, banggood of gearbest (zo zijn er nog tientallen) zijn uitstekende plekken voor koplampen, electronica (b.v. led knipper relais of knipperlichten) en kleine mechanische delen. Maar ook heel specifieke delen als stator of gelijkrichter ('zijdekselrubbers rubbers' a 3 euro voor 12 stuks vs 3 euro per/stuk)is veel goedkoper te verkrijgen vanaf chinashops. Houdt rekening met maand verzend tijd.
Indien je een digitale teller wilt plakken: Er zijn speedpulse converters beschikbaar die je analoge/mechanische signaal omzetten naar digitaal en dus gewoon inplugged in de bestaande aansluitingen (o.a. hierdoor geen magneet vastplakken op je remschijf)
Er is ook een Nederlandse webshop met onderdelen: https://www.caferaceronderdelen.nl/ maar is aan de prijs en sommige dingen is straight-outa-chinashop + premium, maar handig voor ideeën of snelle levering.
Brunox: roestomvormer (fosforzuur) met epoxy, makkelijk voor het frame als er roestplekjes zijn (niet voor rot natuurlijk)
Polyservice.nl voor epoxy's en vezels, voor je zelfbouw kuipdelen etc.
Dan heb je nog goldwing.nl, wingsandparts.com en cmsnl.com (<- als je geld graag weg gooit) voor originele (randakks.com, goede kwaliteit aftermarket) onderdelen nieuw en gebruikt.
Zo te horen moet je eerst even je het technische gedeelte goed krijgen voordat je geld weg gooit aan het exterieur :)
Probeer dit: https://goldwingdocs.com/forum/viewtopi ... =4&t=37295

Plaats reactie