GL1100 naked

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 05 jun 2018, 16:12

Beste allemaal,

Wie heeft er ervaring in het β€œnaked” maken van een gl1100?
Ik heb inmiddels de kuip gedemonteerd evenals achterrek en naar mijn smaak oerlelijke bouwlampen :lol:

Nu ben ik op zoek naar lamporen, koplamp en knipperlichten. Zoals op de foto is te zien zijn er behoorlijk wat draden weg te werken, tips zijn zeer welkom hoe dat aan te pakken.

Alvast bedankt voor je reactie!


Afbeelding

Debuteer

Re: GL1100 naked

Bericht door Debuteer » 07 jun 2018, 10:13

Ik ben een beetje met hetzelfde bezig, heb een 1100 Interstate waar ik de kuipdelen af heb gehaald.
Koplamp, beugels en knippers kan je mooi via aliexpres bestellen, prima kwaliteit ook.
Als je het kapje van je tellers afhaalt komt er een mooie set tellers onder tevoorschijn.
Alle bedrading wegwerken is inderdaad wel even een dingetje.

Mijn project tot dusver, let niet op de bende :lol: .
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 naked

Bericht door Wingnut » 07 jun 2018, 15:35

Debuteer schreef: ↑
07 jun 2018, 10:13
Ik ben een beetje met hetzelfde bezig, heb een 1100 Interstate waar ik de kuipdelen af heb gehaald.
Koplamp, beugels en knippers kan je mooi via aliexpres bestellen, prima kwaliteit ook.
Als je het kapje van je tellers afhaalt komt er een mooie set tellers onder tevoorschijn.
Alle bedrading wegwerken is inderdaad wel even een dingetje.

Mijn project tot dusver, let niet op de bende :lol: .
Afbeelding
Gezien de belijning op de '"Dummy" tank lijkt me dit al een naked af fabriek en eventueel achteraf een kuip op gezet. De belijning bij een interstatee vooraan is meer naar achteren, zodat dit in lijn ligt met de originele Honda kuip. Zie foto van originele interstate.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wingnut op 07 jun 2018, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Debuteer

Re: GL1100 naked

Bericht door Debuteer » 07 jun 2018, 17:33

Zo was ie toen ik hem kocht.

Afbeelding

Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

Re: GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 07 jun 2018, 20:08

Hoi Debuteer,

Dank voor de tip van aliexpres. Weet iemand of de lamporen van een gl1000 op een gl1100 passen?
Mocht iemand die of een koplamp hebben liggen dan hou ik aanbevolen πŸ˜€
Ikzelf heb dus nog een kuip (in de weg) liggen...

DonvanVliet
Berichten: 697
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1100 naked

Bericht door DonvanVliet » 07 jun 2018, 22:50

Andere kleppendeksels zie ik.

Debuteer

Re: GL1100 naked

Bericht door Debuteer » 08 jun 2018, 20:33

DonvanVliet schreef: ↑
07 jun 2018, 22:50
Andere kleppendeksels zie ik.
Nog steeds dezelfde, alleen ik heb ze gespoten met zwarte krimplak.

DonvanVliet
Berichten: 697
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1100 naked

Bericht door DonvanVliet » 08 jun 2018, 20:52

Zijn toch gl1000 deksels of zie ik het verkeerd

Debuteer

Re: GL1100 naked

Bericht door Debuteer » 08 jun 2018, 21:56

Neehoor, gewoon de originele van een 1100.

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: GL1100 naked

Bericht door wilco » 09 jun 2018, 13:29

En ook zie je duidelijk dat de Kuip niet origineel is. Deze komt over de letters heen.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

DonvanVliet
Berichten: 697
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1100 naked

Bericht door DonvanVliet » 09 jun 2018, 16:27

Debuteer schreef: ↑
08 jun 2018, 21:56
Neehoor, gewoon de originele van een 1100.
Zeker niet.



Afbeelding

Debuteer

Re: GL1100 naked

Bericht door Debuteer » 10 jun 2018, 18:08

DonvanVliet schreef: ↑
09 jun 2018, 16:27
Debuteer schreef: ↑
08 jun 2018, 21:56
Neehoor, gewoon de originele van een 1100.
Zeker niet.



Afbeelding
Oke, weer wat geleerd 8)

Adriaans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2017, 16:38
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo

Re: GL1100 naked

Bericht door Adriaans » 12 jun 2018, 19:08

Ander vraagje, bij het starten vind ik dat i aardig wat rookt. Wordt daarna wel weer minder maar iets om me zorgen over te maken?

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: GL1100 naked

Bericht door wilco » 12 jun 2018, 21:52

Zuigerveren versleten en of klep zetels....
Laatst gewijzigd door wilco op 13 jun 2018, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

DonvanVliet
Berichten: 697
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: GL1100 naked

Bericht door DonvanVliet » 13 jun 2018, 00:11

Adriaans schreef: ↑
12 jun 2018, 19:08
Ander vraagje, bij het starten vind ik dat i aardig wat rookt. Wordt daarna wel weer minder maar iets om me zorgen over te maken?
Is dat alleen links toevallig?

Plaats reactie