Vooraleer ik er de allereerste meters op ga rijden maak ik ff een foto.
Hoop dat het dan koud weer is zodat met kan zien dat hij loopt door de condenspluimen uit de uitlaat.......

En ja, echt heel erg mooi is hij niet. Hij heeft nogal wat te lijden gehad door het inmiddels 23 jaar stilstaan in ik denk
een vochtige omgeving. Verweerd aluminium en chroom zijn het resultaat.
Het frame is echter zo te zien in goede staat. Heb hem ook van onderen bekeken en kan daar nergens verdachte plekken vinden.
Schijnt dat er bij deze goldwings ergens onderaan het frame een dwarsbuis zit die nogal eens wil door rotten.
Heb ooit eens zoiets gehoord of gelezen. Was misschien ook wel van een 1000 of 1200 GW. Weet ik niet meer precies.
Gelukkig niks van te zien bij mijn Goldwing.
Verder zijn het zadel en de tasjes en ruggesteun op het topkoffer in zéér goede staat.
Nergens een scheurtje te bekennen maar ik wil ze wel behandelen met, men zegt dat babyolie daarvoor geschikt is, om ze een beetje soepel te maken/houden.
Dat aluminium en chroom is naruurlijk allemaal weer als nieuw te maken maar dan moet hij zich eerst even bewijzen.
Eerst ff een jaartje rijden, dan weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb en als hij mij bevalt, en buiten het verweerde aluminium en
chroom, gevoelsmatig en technisch in orde is, dan mag hij blijven en gaan we hem langzaam aan steeds mooier maken.
Als hij eenmaal op de weg staat, verzekering en belasting geregeld is, ga ik de oude eigenaar zoeken die hem zolang stil heeft laten staan.
Ben benieuwd naar zijn verhaal en of de motor echt nog maar 45.000 km heeft gelopen.
Zou zomaar kunnen kloppen na zoveel jaren stilstand.