GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Technische vragen, tips, trucs, enz.
motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 21 sep 2017, 17:05

Zo, vandaag de kuipruit even 5 cm ingekort. Zat steeds op de rand te kijken.
Meteen even geprobeerd en dat rijd een stuk relaxter.
Heb hem vanmiddag richting de 50.000 km gereden en er zijn geen rare problemen te voorschijn gekomen.
Nou ja, 1 dan, maar dat probleempje is altijd al aanwezig geweest.
De knipperlichten beginnen pas na zo'n 20 km wakker te worden.
Bij koude motor werken ze niet. Heb alle contacten al gereinigd en ingespoten dus denk dat het toch de
clignoteur zelf is.

Conclusie na 1 jaar sleutelen en 5000 km rijden: HIJ MAG BLIJVEN :D

Binnenkort het blok nog een keer lichtjes flushen en nieuwe olie en filter en gaan met die banaan .... 8) .....

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 25 dec 2017, 13:40

Tijdje geleden bij Ger in Oss een andere clignoteur gehaald maar geen verbetering.
Knipperlichten hebben echt een "ochtendhumeur".
Hoe kouder het weer, hoe langer ik moet rijden voor de knipperlichten beginnen te werken.
Toch merkwaardig. We zoeken verder maar ben wel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt.
Dus tot de oplossing gevonden is, is het gewoon ouderwets "hand uitsteken" :lol: .

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door Cas » 25 dec 2017, 15:59

motorfan schreef:Tijdje geleden bij Ger in Oss een andere clignoteur gehaald maar geen verbetering.
Knipperlichten hebben echt een "ochtendhumeur".
Hoe kouder het weer, hoe langer ik moet rijden voor de knipperlichten beginnen te werken.
Toch merkwaardig. We zoeken verder maar ben wel benieuwd wat dit probleem veroorzaakt.
Dus tot de oplossing gevonden is, is het gewoon ouderwets "hand uitsteken" :lol: .
Dat komt door het vet dat in de schakelaars zit. Met het dalen van de temperatuur gaat ook het vet dikker worden en duurt het ook langer voordat de contacten elkaar raken.
De enige goede oplossing is de schakelaars open maken, het vet verwijderen en WD40 er in spuiten oid.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door RonalT » 25 dec 2017, 16:20

Je kan het ook anders lezen.
In het begin van een rit werken de richtingaanwijzers niet en later doen ze het wel.
Dan zou het weer niets met dat vet te maken hebben want tijdens het rijden worden de stuur-schakelaars niet warmer
Laatst gewijzigd door RonalT op 26 dec 2017, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door Cas » 25 dec 2017, 16:29

RonalT schreef:Je kan het ook anders lezen.
In het begin van een rit werken de richtingaanwijzers niet en later doen ze het wel.
Dan zou het weer niets met dat vet te maken hebben want tijdens het rijden worden de stuur-schakelaars niet wanneer
Het ligt toch echt aan het vet, gewoon het vet eruit halen, baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb het probleem zelf ook gehad. Het vet dat er vanaf fabriek ingaat gaat na verloop van jaren een dikke troep worden waardoor de contacten vertraagd gaan werken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 26 dec 2017, 17:15

Oke, bedankt voor de info. Hier had ik nog niet aan gedacht en dus het proberen waard.
Heb de schakelaars wel al eens ingespoten met WD40 maar dat zal hard geworden vet ook niet oplossen.

Maar zijn deze schakelaartje wel open te maken?

Dat zie ik dan mogelijk wel als ik het handvat openmaak en kan dan ws. voor en na de schakelaar meten of die stroom doorlaat.

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand .

Bericht door motorfan » 28 dec 2017, 20:11

Vanmiddag even de schakelaar opengemaakt en dat zag er goed uit. Het geheel goed ingespoten met WD40 en toen weer gemonteerd.

En, dus vergeten ff te meten of ook daar stroom te ontdekken was :oops:

Zal toch weer open moeten maar dat is enkele minuten werk.
De knipperlichten doen het in ieder geval nog niet. :evil:

We hebben nog een hele winter voor ons om alleen dit probleempje op te lossen.
De rest werk allemaal perfect.

Moet lukken en anders maar een keer bij Ger koffie gaan drinken :lol:

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Bericht door motorfan » 14 mar 2020, 20:13

Zo, maar eens ff een update weer. De GL1100 heeft inmiddels ong. 56.000 km op de teller staan. De knipperlichten doen het nog steeds niet als het koud is. Dus eerste kwartier gewoon ouderwets hand uitsteken.
Verder vond hij het nodig om het afgelopen jaar regelmatig eens op de rem te gaan staan.
Vandaag de achterremleiding gede- en monteerd, was niets mis mee, en morgen misschien de remvloeistof erop en dan maar zien. Heb alles opengehad, gecontroleerd en volgens mij was het in orde.
Volgens Ger zou het evt. ook het rempedaal kunnen zijn dat niet helemaal terugkomt. Nou heb ik gevoeld en inderdaad was het net niet helemaal terug tegen de aanslag aan maar dat was iets van nog geen mm. Zal het eens bekijken als er remvloeistof op zit hoe de vrije slag dan is. Dit zou wel het één en ander kunnen verklaren.
Verder heeft hij moeite met starten als hij een paar dagen stilstaat. Zit te denken aan het rubber membraampje dat in één van de carburateurs is gemonteerd maar weet niet of dat iets met het starten te maken heeft. Hij start wel meteen maar slaat snel af. Dit herhaal ik en steeds blijft hij iets langer lopen totdat hij uiteindelijk door blijft lopen. Natuurlijk kleine probleempjes in vergelijking met het nu rondwarend "bier virus".

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Bericht door motorfan » 16 jan 2021, 15:50

De wing maar weer in de wintermodus geplaatst. Kan ik mooi ff een nieuwe band om laten leggen en het (lucht)membraam vervangen i.v.m. slecht starten. Hoop dat het daar aan ligt. Het is het membraam dat op de zijkant van de carburateur zit die het dichtst bij de benzinekraan zit. Is mijn veronderstelling juist dat het slechte starten hier aan kan liggen?

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Bericht door motorfan » 18 apr 2021, 08:48

De nieuwe achterband erop laten leggen bij Ger maar net nu het mooie weer eraan komt heeft één van de carburateurs gemeend te moeten gaan lekken. Die kunnen er dus weer onderuit. Heb ik ff geen zin in, in zoveel werk :( . Van de vijf motoren hebben er nu 3 een defect. Ga toch maar ff de Harley repareren. Die staat enkel met een kapotte koppelingskabel, voor de rest werkt alles van my good old Harley. Mijn vrouw zegt wel eens, doe nou al die ouwe troep eens weg en koop één goede, desnoods een nieuwe. Maar ja, dan heb ik niks meer te hobbyen en het is natuurlijk altijd weer spannend welke er zonder problemen loopt............. 8) :lol:

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Bericht door motorfan » 26 apr 2022, 12:24

Weer ff een update-je: De Goldwing is afgelopen zondag de 60.000 km gepasseerd. Heb er een 40 Amp accu in gemetseld en het startprobleem lijkt verdwenen.
Is nu helemaal in orde op dat verdomde knipperlicht na. Ik denk dat het probleem in het spoeltje zit dat volgens mij voor het automatisch afslaan van het knipperlicht is.
Heb de zaak op het stuur nu uit elkaar liggen. Ga proberen het spoeltje af te koppelen en kijk dan wat hij doet. Dat automatisch afslaan hoeft voor mij niet persee.

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: GL1100 weer rijdend/remmend maken na 22 jaar stilstand . . .

Bericht door motorfan » 16 nov 2023, 12:53

:D Yes, nog net op tijd bij Ger langs geweest voor dat verdomde knipperlicht. Bleek het toch gewoon aan de clignoteur te liggen, na al die jaren. De clignoteur die ik toen eens heb meegekregen bleek ook kapot. Ger was denk ik ook superblij want een week of wat later sloot hij de deuren :( . Iedereen bedankt voor het meedenken en Ger nogmaals bedankt, het ga je goed.

Plaats reactie